سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نادان شما در کار فزاید آنچه نشاید ، و داناتان واپس افکند آن را که کنون باید . [نهج البلاغه]
 

 

 

وبلاگ های قرآنی Quranic Weblogs

ماجرای قوم ثمود و حضرت صالح در وبلاگ «داستان‌های قرآنی»

گروه وبلاگ: وبلاگ‌نویس «داستان‌های قرآنی» که در سرویس‌دهنده بلاگفا فعالیت می‌کند در پست جدید خود به «ماجرای قوم ثمود» پرداخته‌است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، بلاگر «داستان‌های قرآنی» به نشانی http://quran-dastan.blogfa.com می‌نویسد: «مردم عاد به سبب گناهان خود هلاک شدند و خداوند سرزمین و املاک‌شان را به ثمود ارزانی داشت. قوم ثمود در سرزمین عاد جایگزین گذشتگان شدند و این سرزمین را بیش از پیشینیان آباد ساختند. قنات‌ها حفر کردند، باغ و بستان‌هایی به وجودآوردند، کاخ‌های محکم بنا کردند و در میان کوه‌ها خانه‌هایی از سنگ تراشیدند تا از حوادث روزگار در امان باشند.

قوم ثمود در خوش‌گذرانی و وسعت در ناز و نعمت به سر می‌بردند، ولی شکر خداوند را انجام نمی‌دادند و نعمت او را ستایش نمی‌‌کردند؛ بلکه به ستمگری و اخلال‌گری آنان افزوده شد. روز به روز از حق فاصله می‌گرفتند و به خودخواهی خویش می‌افزودند.»

 قوم ثمود
قوم ثمود در سرزمین عاد جایگزین گذشتگان شدند و این سرزمین را بیش از پیشینیان آباد ساختند. قنات‌ها حفر کردند، باغ و بستان‌هایی به وجودآوردند، کاخ‌های محکم بنا کردند و در میان کوه‌ها خانه‌هایی از سنگ تراشیدند تا از حوادث روزگار در امان باشند.

وی ادامه می‌دهد: «خداوند یکتا را کنار گذاشته و به عبادت بت‌ها پرداخته‌بودند. برای خداوند شریک ساختند. از دستورهای خداوند سرپیچی کردند و فکر کردند در این نعمت فراوان، جاویدان خواهندبود و در این خوش‌گذرانی آزاد می‌مانند.

خداوند صالح را که از جهت نسب بر همه‌ی آنان برتری داشت و از جهت حلم بهتر از دیگران و از جهت عقل برگزیده‌تر از ایشان بود، بر آنان مبعوث کرد. صالح قوم خود را به عبادت خداوند دعوت کرد و آنان را به طرف یکتایی خداوند از این راه برانگیخت: خداوند یکتا شما را از خاک خلق کرده و به وسیله‌ی شما این زمین را آباد ساخته و روی زمین به شما جای داده و نماینده‌ی خویش ساخته‌است. آشکار و نهان نعمت‌های خود را بر شما جاری کرده‌است.»






::: یکشنبه 86/6/18 ::: ساعت 8:16 عصر :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
نظرات شما: نظر