سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ساکت باش نه از روی گنگی که سکوت زیور دانشمند و پوشش نادان است . [امام علی علیه السلام]
 

 

 

وبلاگ های قرآنی Quranic Weblogs

نگاهی به پایگاه اینترنتی استاد «محمد رفعت»، امیرالقرّاء جهان اسلام

گروه وبلاگ: پایگاه اینترنتی استاد «محمد رفعت»؛ قاری مصری اسطوره قرائت جهان اسلام، با مجموعه‌ای از مطالب مرتبط با شخصیت و فایل‌های صوتی قرائت ایشان در دسترس کاربران قرار دارد..

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، پایگاه اینترنتی استاد «محمد رفعت»، مجموعه‌ای از مطالب مرتبط با شخصیت این قاری مصری بزرگ را برای علاقه‌مندان منتشر کرده‌ که به مناسبت فرارسیدن سال‌روز رحلت ایشان به معرفی این سایت می‌پردازیم.

پایگاه اینترنتی استاد «محمد رفعت»، قاری بزرگ مصری

این سایت به سه زبان انگلیسی، عربی و ترکی و در قالب آیکون‌های چون زندگی‌نامه، گالری عکس و کتاب مهمان، در حال به‌روزرسانی است.

در صفحه اصلی سایت قرائتی شنیدنی از استاد گذاشته‌شده که با باز کردن سایت به صورت آنلاین پخش می‌شود.

این قرائت مربوط به آیات 54 و 55 سوره توبه است که به‌رغم باشکوه بودن این قرائت، از کیفیت بالایی برخوردار نیست.

سایت اینترنتی «محمد رفعت» در 27 مارس 2007 در فضای مجازی ثبت شده‌است. از دیگر سایت‌های اسلامی که مدیران پایگاه اینترنتی «محمد رفعت» راه‌اندازی کرده‌اند، می‌توان به www.qquran.org ، www.quran-voice.com ، www.quranreciters.com ،www.islamophile.org اشاره کرد.

مرحوم استاد شیخ «محمد رفعت»، ملقب به امیرالقرّاء، از ستارگان پر فروغ علم قرائت و از نوابغ کم‌نظیر تلاوت قرآن کریم در قرن حاضر است.

وی حافظ قرآن مجید، مسلط به انواع قرائات و مبتکر در خلق‌الحان و اصوات زیبای قرآنی که قرائت و لحنش در دنیای اسلام موجب تحسین و شگفتی اساتید است.
نگاهی به زندگی استاد قرائت قرآن «محمد رفعت»، به بهانه سالگرد وفات ایشان اینجا بخوانید!

این قاری بزرگ در علم قرائت قرآن اُسلوبی منحصر به فرد داشت و به واسطه نبوغ ذاتیش در خلق اصوات و تسلط به تجوید و قدرت ادای حروف و مهارت در وقوف آیات الهی همواره در بین مشاهیر قراء قرآن ممتاز و بی نظیر بوده‌است.

استاد رفعت در سال 1300 هجری قمری در قاهره متولد شد و بیش از 6 سال نداشت که به واسطه بیماری شدیدی بینایی خود را از دست داد و برای همیشه از نعمت بینایی محروم شد.

محمد رفعت شخصیتی برجسته و «امام قاریان» تا این عصر بوده‌است. آرى نام شیخ محمد رفعت، در تاریخچه قرائت قرآن نامى است بس آشنا، نامى که هـمگان به شهـرت و عظمتش آشنا کرده‌است.

نامى که پیرامون او افسانه‌هـاى بی‌شمارى رونق گرفت، زیرا او را نابغه‌اى شگفت مى‌پنداشتند. مفتى سوریه پس از وفات وى در وصف استاد مى‌گوید: اسلام، با وجود او جوانى و نشاط از سر گرفت.

از مرحوم استاد رفعت آثاری گرانبها در قرائت‌های مختلف و نیز اذان به یادگار مانده که نام و یادش را جاویدان می‌سازد. از جمله تلاوت‌های معروف محمد رفعت می‌توان علاوه بر سوره هود، به سوره‌های کهف، رحمن و یوسف نیز اشاره کرد.

شیخ احمد‌الرزیقى که از قاریان معروف عصر حاضر است درباره استاد رفعت چنین می‌گوید:«شیخ رفعت در قراءات تبحرى کامل داشت. در علم وقف و ابتدا مسلط بود و خداوند در صوت ملکوتى وى نعمتش را به کمال رسانده و نیز به وی شناخت مقامات الحان قرائت را عطا کرده بود چنان که استاد وقتی آیه‌اى را درباره وعده‌هـا و توصیف بهـشت تلاوت مى‌کرد در آن آیه، نغمه و آهـنگى را انتخاب مى‌کرد که شنونده کیفیت بهـشت را مى‌توانست تجسم کند و یا اگر آیه‌اى را درباره عذاب تلاوت مى‌کرد با انتخاب الحان مناسب شدت عذاب و آتش جهـنم را به مستمع مى‌فهـماند.»
استاد رفعت، اسطوره قرائت جهان اسلام را اینجا بخوانید!

مرحوم استاد شیخ محمد رفعت پس از عمری پربرکت در سن 69 سالگی به سال 1369 هجری قمری دعوت حق را لبیک گفت و به رحمت ایزدی پیوست.

کاربران می‌توانند فایل‌‌های صوتی قرائت سوره‌های مختلف قرآن، این قاری بزرگ مصری را در آیکونی به نام «پخش زنده» دانلود کنند.
پایگاه اینترنتی استاد «محمد معرفت» را اینجا ببینید!






::: شنبه 86/9/3 ::: ساعت 11:59 عصر :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
نظرات شما: نظر