سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حکمت با شهوت در یک دل جای نمی گیرد . [امام علی علیه السلام]
 

 

 

وبلاگ های قرآنی Quranic Weblogs

پاسخ‌گویی به سؤالات دینی در فروم پایگاه اینترنتی تخصصی قرآن کریم

گروه وبلاگ: پایگاه اینترنتی «المبین» علاوه بر موضوعات متنوع دینی به سه زبان انگلیسی، عربی و فارسی، امکان دسترسی به پاسخ سؤالات دینی در فروم المبین را نیز فراهم کرده‌است.

به گزارش خبرگزاری قرانی ایران(ایکنا)، المبین سایت تخصصی قرآن کریم است که به سه زبان انگلیسی، عربی و فارسی خدمات خود را ارائه می‌دهد.

سایت «المبین» در بخش فرم خود فهرست متنوعی از موضوعات دینی را معرفی کرده‌است، در این بخش دو قسمت جستجوی پیشرفته و جستجو با گوگل وجود دارد و یک کادر نیز برای ثبت نام کاربران در نظر گرفته ‌شده‌ و نام جدیدترین کاربری که ثبت‌نام کرده درج شده‌است.

در بخش«اصول دین» به چهار موضوع «توحید» شامل مباحثی و مسائل در مورد توحید و پروردگار هستی و انجمن های زیر گروه شامل صفات جلالیه خداوند و ادله آن, صفات کمالیه خداوند و ادله آن «نبوت» که شامل سوالات و مسائل در مورد نبوت تمام انبیاء و رسل، بخصوص نبی اکرم اسلام (ص) است. «معاد» شامل بررسی مسئله معاد در اسلام «امامت و ولایت» که در این انجمن مسائل امامت و ولایت ائمه اطهار و کیفیت ولایت آنها بررسی شده‌است. «عدل» که شامل مفاهیم عدل الهی، گستره مفهوم عدالت و عدالت اجتماعی است.

بخش دوم به «باب الحدیث» با کلام معصومان و بزرگان شامل «نور الانوار(حدیث)» و انجمن های زیر گروه؛ احادیث اعتقادی، احادیث تفسیری و احادیث اخلاقی. «مقامات اهل بیت(ع)» در این بخش احادیثی در مورد مقام شامخ اهل بیت(ع) آورده شده‌است.

بخش سوم «دیگر اعتقادات» است شامل «قرآن» شناخت قرآن، معجزه بودن قرآن، و ادله معجزه بودن قرآن و انجمن‌های زیر گروه شامل شبهات موبوط به تناقضات قرآن و پاسخ‌ها.«معنا و گستره عقل»

برسی مفهوم عقل و عقلانیت و محدوده آن. «سایر اعتقادات» و انجمن‌های زیر گروه شامل رجعت، حجاب و برزخ.

آیکون «مهدویت» شامل مباحثی مربوط به کیفیت مهدویت و مسائلی مربوط به ظهور و غیبت امام عصر (عج). «فرقه های اسلامی» گفتمان‌های کلی در دفاع یا رد فرقه‌های اسلامی مانند تصوف، بهائیت، وهابیت، درویشی. طرفداران این فرقه می‌توانند به‌صورت آزاد و علمی در مورد فرقه‌های خودشان اظهار نظر نمایند.

بخش چهارم «عمومی» است شامل «مقالات علمی» و انجمن های زیر گروه شامل روانشناسی، طب و پزشکی. «وبلاگهای مذهبی» در این قسمت وبلاگ‌های مذهبی افراد یا دوستانشان را معرفی شده‌است. و انجمن‌های زیر گروه شامل نقد، بررسی و تحلیل وبلاگ‌های مذهبی.«متفرقه» شامل هر بحثی که در تالارهای دیگر نمی‌گنجد. «پرسش و پاسخ» در این بخش هرگونه سوال که در انجمن‌های فوق نمی‌گنجد مطرح شده‌است.

آیکون «دانلود» و انجمن های زیر گروه شامل نرم‌افزارهای موبایل، نرم‌افزارهای اسلامی، نرم‌افزارهای کاربردی و صوت اسلامی. «اخبار و اطلاعیه‌های سایت» و انجمن های زیر گروه شامل انتقادات و پیشنهادات.

بخش پنجم «العربیه» شامل «اصول‌الدین» و انجمن های زیر گروه شامل التوحید، النبوة، الإمامة و الولایة، العدل و المعاد.«المصحف و السنة»، «سائر المعتقدات» و «مناقشات حرة».

کاربران می‌توانند موضوعات خود را به بخش‌های مرتبط ارسال کنند و پاسخ‌های خود را دریافت کنند.همچنین بخش‌های آخرین ارسال‌ها، آمار انجمن و کاربران آن‌لاین نیز در نظر گرفته شده‌است.


پایگاه اینترنتی «المبین» را اینجا کلیک کنید!






::: چهارشنبه 86/9/7 ::: ساعت 5:55 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
نظرات شما: نظر