سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دوستان تو سه کسند و دشمنانت سه کس . امّا دوستان تو . دوست تو و دوست دوست تو و دشمن دشمن توست ، و دشمنانت : دشمن تو و دشمن دوست تو و دوست دشمن توست . [نهج البلاغه]
 

 

 

وبلاگ های قرآنی Quranic Weblogs

سایت سوری «عالم القرآن‌ الکریم»؛ منبعی جامع برای مفاهیم قرآنی 

به گزارش قرآن بلاگ به نقل از  خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، دامنه این سایت که در ژوئن سال 2004 میلادی ثبت شده، به زبان عربی و در کشور سوریه فعالیت خود را شروع کرده که به استناد نتایج به‌دست آمده از جستجوگر گوگل دارای پیج‌رنک(Page Rank) چهار است.

 

این سایت در صفحه اصلی خود مباحث آموزشی، پ‍ژوهشی، ارائه کتب الکترونیکی، مسابقات اینترنتی، آموزش حفظ و تجوید، فتواهای قرآنی علماء، ادعیات و مناجات‌های گوناگون را مطرح کرده‌است.

 
پایگاه اینترنتی «عالم قرآن‌کریم»

علوم القرآن، تفاسیر قرآنی، احکام قرآن، لغات‌نامه‌ی عربی، قرائت‌ها و تجوید و متفرقات در بخش دروس و مباحث جای داده‌شده‌است.

 

دعاء ختم‌القرآن، مستندات قرآنی، سرودهای قرآنی، تلاوت‌های خاص و معروف از قاریان بزرگ جهان، خطابه و سخنرانی و طبقه‌بندی قرآنی بر اساس نام قاریان از بخش‌های صوتی الکترونیکی سایت «عالم‌القرآن‌الکریم» است.

 

در حدود صدو پنجاه قاری در این سایت معرفی شده‌اند که از این میان می‌توان الشیخ محمود الخشت، الشیخ سید متولی عبد العال، الشیخ أحمد العجمی، الشیخ عبد الباسط عبد الصمد، الشیخ محمود خلیل الحصری، الشیخ محمد مرطو، الشیخ إبراهیم الشعشاعی، الشیخ أبو العینین شعیشع، الشیخ محمد جبریل، الشیخ شیخ بن أبی بکر الشاطری، الشیخ عبد الرحمن السدیس، الشیخ أحمد محمد عامر، الشیخ سید سعید، الشیخ أحمد الرزیقی، الشیخ إبراهیم الجبرین، الشیخ إبراهیم المنصوری، الشیخ أحمد أبو المعاطی، الشیخ أحمد الحلبیة، الشیخ أحمد رشوانی و الشیخ أحمد سلیمان السعدنی را نام برد.

 

قرائت سوره انفطار از محمود الخشت، سوره نصر از سید متولی عبدالعال، سوره قریش از متولی عبدالعال، سوره فاتحه و اول بقره سید متولی عبدالعال، سوره قدر به قرائت عبدالباسط و عبد الصمد، سوره فاتحه و سوره طارق نیز به قرائت عبد‌الباسط و عبدالصمد نیز از جمله فایل‌هایی هستند که به صورت تصویری در این سایت به تفکیک به همراه اطلاعات میزان و زمان مشاهده کاربران ارائه شده‌است.

 

همچنین در صفحه اصلی این سایت آخرین اخبار و فایل‌هایی که به صورت صوتی و‌ تصویری از قرآن منتشر شده، به صورت جداگانه بر اساس تاریخ نشر در اینترنت قرار گرفته‌است.

 

«روض‌البیان فی اعجاز القرآن» تألیف فهد‌بن‌عبد‌الله الحزمی ‌آخرین کتاب الکترونیکی است که در سایت در دسترس کاربران قرار گرفته‌است.

 

از امکانات دیگری که در سایت موجود است، بخش ارسال اینترنتی نامه‌ها و سؤالات کاربران در بخش فتواهای قرآنی بوده که در دو بخش ارسال و پاسخ در این لینک جای داده‌ شده‌است.

 

هر بازدیدکننده امکان شرکت در مسابقات هفتگی این سایت در بخش‌ مسابقات حفظ و مفاهیم را پس از واردکردن آدرس‌الکترونیکی خود دارد.

برای دیدن پایگاه اینترنتی عربی زبان «عالم قرآن‌کریم» اینجا را کلیک کنید!

 

http://www.quranblog.org

 






::: سه شنبه 86/9/13 ::: ساعت 11:9 عصر :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
نظرات شما: نظر