سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش راهنمای عمل و عمل ظرف فهم است . [امام سجّاد علیه السلام]
 

 

 

وبلاگ های قرآنی Quranic Weblogs

پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز فرهنگ و معارف قرآن بیش از هفتاد پایگاه فعال قرآن‌کریم را در شبکه جهانی اینترنت به کاربران معرفی کرده‌است.

 

مرکز فرهنگ و معارف قرآن

فرهنگ و معارف قرآن به‌عنوان پایگاه مرکز پژوهش‌های قرآنی کشور افزون بر ارائه آخرین اطلاعات و پژوهش‌های قرآنی و مقالات و کتاب، بخش‌های دیگری را برای ارائه خدمات متنوع راه‌اندازی کرده‌است.

 

از جمله این بخش‌ها می‌توان به بخش پایگاه‌های قرآنی که شامل، بیش از 70 پایگاه قرآنی و یا اطلاع‌رسانی قرآنی معرفی شده‌است که به پایگاه‌های فارسی و عربی و انگلیسی چون تفسیر قرآن، قرآن مقدس، پرسمان قرآنی، شبکه قرآن، پایگاه قرآن، پایگاه المیزان، طوبی، مبین، تسنیم و مانند آن از این جمله‌اند، اشاره کرد.

 

پایگاه مرکز فرهنگ و معارف قرآن مجموعه آثار این مرکز را به شکل دیجیتالی در دسترس کاربران شبکه جهانی اینترنت گذاشته است که از آن جمله می‌توان کتاب‌هایی همچون تفسیر بیست جلدی راهنما، فرهنگ موضوعی تفاسیر در سه مجلد، فرهنگ قرآن در 10 مجلد و دایره‌المعارف قرآن در پنج مجلد را نام برد.

 

مجموعه 10 جلدی پرسمان‌های قرآنی، دو ترجمه اختصاصی مرکز فرهنگ و معارف قرآن و نیز ترجمه فولادوند و آیت‌الله مکارم‌شیرازی از دیگر کتاب‌هایی است که در بخش آثار در اختیار کاربران قرار گرفته‌است.

 

یکی از مهم‌ترین بخش‌های این پایگاه «دانشنامه موضوعی قرآن» است که حاوی بیش از 4500 مقاله به دو شکل پیوند و نسخه ذخیره شده‌است.

 

همچنین تفسیر «جرعه‌ای از زلال وحی» آیت‌الله محمدی‌ گلپایگانی و آثار دیگری نیز در این پایگاه موجود است که برای محققان و پژوهشگران قرآنی مفید است.

 

امکان دسترسی کاربران به کتابخانه‌های دفتر تبلیغات اسلامی به‌ویژه کتابخانه تخصصی مرکز فرهنگ و معارف قرآن که حاوی بیش از 30 هزار عنوان کتاب قرآنی از دیگر بخش‌های مهم این پایگاه قرآنی است. 

پایگاه اینترنتی مرکز فرهنگ و معارف قرآن را اینجا ببینید!






::: سه شنبه 86/9/20 ::: ساعت 7:55 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
نظرات شما: نظر