سفارش تبلیغ
صبا ویژن
در نبودِ برادرتان، به بهترین شکلی که دوستدارید در نبودتان از شما یاد کند، از او یاد کنید . [امام صادق علیه السلام]
 

 

 

وبلاگ های قرآنی Quranic Weblogs

پایگاه اینترنتی امام علی(ع) و انتشار فایل‌های صوتی ویژه / فعالان عرصه مجازی دینی به استانداردها توجه کنند! 

پایگاه اینترنتی امام علی(ع) مجموعه‌ای از فایل‌های صوتی ویژه آن امام را در دسترس علاقه‌مندان قرار داده‌است.

 به گزارش قرآن بلاگ به نقل از خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، پایگاه اینترنتی امام علی مجموعه‌ای از فایل‌های صوتی را ویژه امام علی(ع) شامل سرود، دکلمه، سخنرانی و همچنین تصاویر گرافیکی... ارائه کرده‌است.

 دکلمه و آهنگ امام علی جانشین پیامبر، دکلمه و آهنگ ولایت امام علی، علی مولا، داغ تو مولاهمخوانی شهادت با روز ماتم همخوانی شهادت امام علی، شعر از آغاسی(کدامین شب)، امیر المومنین مولا علی از جمله فایل‌های صوتی سرود این پایگاه است.

 علی حقیقت حق، همخوانی آفرید از گل و آیینه و لبخند تو، همخوانی علی دریای بی طوفان دین است، از دیگر عناوین است.

 امام علی درباره آفرینش کیهان گفت، امام علی درباره آفرینش انسان گفت، ابوبکر درباره امام علی گفت، عمر درباره امام علی گفت(1 تا3)، خطبه 86- صفات خدا و دعوت مردم به تقوا در کلام امام علی(ع)، عناوین فایل‌های صوتی سخنرانی است.

 خطبه65- امام علی -مباحث لطیف درباره علم خداوند، اطاعت از امام علی(ع)، امام علی(ع) و مستضعفان، گسترش فضایل امام علی(ع)، کتاب پیشگویی‌های امام علی(ع)، وضو و نماز امام علی(ع)، محبت امام علی(ع) و عبور از صراط، از عناوین دیگر این فایل‌های صوتی است.

 کاربران می‌توانند خطبه 91 از امام علی(خطبه اشباح) را در 4 بخش جداگانه در قالب فایل صوتی دریافت کنند.

 تصاویر گرافیکی ویژه امام علی(ع) نیز از دیگر امکانات این سایت در تنها صفحه آن است.

 در این پایگاه اینترنتی فایل‌های صوتی دیگری با موضوعات مختلف اما مرتبط با امام علی(ع) به دو زبان عربی و انگلیسی مشاهده می‌شود.

 فعالان عرصه مجازی دینی به استانداردها توجه کنند!

 اگرچه عملکرد سایت در جمع‌آوری تعدادی از فایل‌های ویژه امام علی(ع) می‌تواند نقطه مثبتی محسوب شود، اما نقاط ضعف بسیار این پایگاه اینترنتی چشم‌گیرتر است.

 گرافیک و طراحی سردرگم و پراکنده سایت در حد بسیار ضعیف است، به گونه‌ای که مخاطب هیچ نقطه بصری و جذابی را در آن مشاهده نمی‌کند.

 فونت استفاده شده در این پایگاه نیز نامناسب است. علاوه بر این، پایگاه اینترنتی امام علی(ع) فاقد هر نوع آیکون لازم آگاهی‌دهنده برای یک سایت اینترنتی است. بخش‌های درباره ما، اهداف و پیوندها از کلیدی‌تر بخش‌های هر سایت در این پایگاه وجود ندارد!

 همچنین امکان برقراری تماس با مسؤلان سایت نیز فراهم نشده‌است. در یک بررسی اجمالی می‌توان نتیجه گرفت که تنها ایجاد کردن یک صفحه در فضای مجازی کافی نبوده و فعالان دینی و قرآنی در این فضا به ویژه مسؤلان این پایگاه اینترنتی باید توجه داشته باشند که سایت دینی موفق خواهدبود که از استانداردهای لازم یک سایت برخوردار باشد.

پایگاه اینترنتی امام علی(ع) را اینجا ببینید! 





  • کلمات کلیدی : پایگاه پرسمان قرآنی

  • ::: سه شنبه 86/11/9 ::: ساعت 11:20 عصر :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر