سفارش تبلیغ
صبا ویژن
رأی با تأمل حاصل می شود و رأی خام پشتیبان بدی است . [امام علی علیه السلام]
 

 

 

وبلاگ های قرآنی Quranic Weblogs

  نگاهی به انتشار سررسیدها و تقویم‌های اختصاصی مذهبی و دفاع مقدسی در سال جاری 

به گزارش قرآن بلاگ به نقل از خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، روابط عمومی مرکز فرهنگی دفاع مقدس خرمشهر اعلام کرد، در سال جاری بیش از بیست جلد سررسید و تقویم‌های اختصاصی مذهبی و دفاع مقدسی منتشر شده است.

 

در این سررسیدنامه‌ها و تقویم‌ها، عکس‌های رنگی سرداران شهید جبهه، برخی اطلاعات مربوطه به سرداران شهید جنگ و عملیات‌های دفاع مقدس به انضمام برخی مطالب مذهبی و ادعیه به چشم می‌خورد.

 

«نادر دریابان» مدیر مرکز فرهنگی دفاع مقدس در همین زمینه می‌گوید: عدم انعکاس روزشمار تحلیلی دفاع مقدس از ضعف‌های عمده این سررسیدها است.

 

وی افزود: عدم توجه به مفاهیم گسترده دفاع مقدس از دیگر نکاتی است که دست‌اندرکاران چاپ این گونه سررسیدنامه‌ها و تقویم‌ها باید به آن توجه کنند.

 

دریابان گفت: مرکز فرهگی دفاع مقدس خرمشهر با جمع‌آوری این سررسیدنامه‌ها مجموعه‌ای تحلیلی پیرامون 10 سال چاپ این مجلدات گردآوری کرده است.

 

روابط عمومی مرکز فرهنگی دفاع مقدس خرمشهر در بررسی سررسیدنامه‌های سال جاری مجموعه سررسیدهای علمدار، شلمچه، یاران ناب، سبحان، گل نرگس، رهبری، مهر شهید و به سوی ظهور را مورد نظر قرار داده است.

 

در سررسید «به سوی ظهور» که ویژه‌نامه پیوند فرهنگ مهدوی با فرهنگ جهاد و پاسداری (دفاع مقدس) خود را معرفی کرده است، بخش‌های وسیعی از سررسیدنامه به فرهنگ دفاع مقدس و همچنین معرفی مناطق عملیاتی جنگ تحمیلی اختصاص دارد.

 

در این سررسید تصاویر رنگی یادمان‌های دفاع مقدس به همراه مطالبی درباره راهیان نور به چاپ رسیده و به سرداران شهید دفاع مقدس نگاه جدی شده است.

 

در این سررسید فرهنگ مهدویت در کنار فرهنگ جهاد و شهادت که تشکیل شده از هشت سال دفاع مقدس است قرار داده شده است.

 

در سررسید «شلمچه» که خود را اولین سالنامه تخصصی ویژه دفاع مقدس معرفی می‌کند، روی جلد جمله شهید «خرازی» با عنوان «جنگ را درشت ننویسیم، درست بنویسیم» چشم‌نواز می‌کند.

 

در این سالنامه مطابق سنت چند ساله گذشته آن دفاع مقدس از نگاه آمار و ارقام مورد توجه قرار گرفته است.

 

تصاویر رنگی در قالب‌های ترکیبی ارائه شده است، خاطرات کوتاه شهدای دفاع مقدس نگاهی به رخدادهای جنگ تحمیلی و ادعیه از دیگر مطالب این سررسید قطور است که انتشارات «حدیث نینوا» قم آن را منتشر کرده است.

 

در سررسید «علمدار» نگاه به دفاع مقدس با تصاویر دفاع مقدس آغاز می‌شود که تصویر حسینیه گردان تخریب لشگر 27 حضرت محمد رسول الله (ص) در پادگان دو کوهه اوج تصاویران است.

 

همچنین، تصاویر جهان‌آرا، ابوترابی، کاوه و آوینی و نگاهی کوتاه به روز شمار وقایع دفاع مقدس بخش‌های دیگر این سررسید مرتبط با حوزه دفاع مقدس را تشکیل می‌دهد.

 

در سررسید «سبحان» که صرفاً یک سررسید مذهبی با مطالب متعدد در این حوزه است تصویر حضور معنوی مقام معظم رهبری در کهف شهدای تهران حال و های دفاع مقدس را به اوج می‌رساند.

 

سررسید «یاران ناب» که توسط نشر یا زهرا(س) تهران منتشر شده است تصاویر رنگی متعددی از سرداران شهید و جبهه‌ها چاپ شده است. در این سررسید خاطرات، سخنان و مطالب رزمندگان اسلام و بزرگان نظام و سرداران شهید درباره دفاع مقدس به همراه روزشمار جنگ تحمیلی به همراه عکس‌های کوچک متعدد سیاه و سفید از دفاع مقدس وجود دارد.

 

این سررسید به صورت اختصاصی به حوزه دفاع مقدس پرداخته است همین انتشارات (نشر یا زهرا(س)) سررسید «مهر شهید» را نیز به علاقه‌مندان دفاع مقدس با حال و هوای مشابه سررسید «یاران ناب» به چاپ رسانده است؛ وجه تمایز این سررسید با دیگر سررسیدنامه‌ها تعداد زیاد عکس‌های رنگی شهیدان دفاع مقدس و جبهه‌ها و مناطق عملیاتی است.

 

در سررسید‌های رهبری نیز که حاوی استفتائات مقام معظم رهبری و مطالب دینی است تصاویر جبهه‌ها به ویژه عبادت رزمندگان اسلام بر روی جلد این سررسیدها حال و هوای سال‌های دفاع مقدس را در خاطرات زنده می‌کند.

 

این تشابه به در سررسیدهای «گل نرگس» نیز دیده می‌شود سررسید «ولایت» نیز توجه خاص خود را به دفاع مقدس معطوف کرده است.

 

ستاد مرکزی راهیان نور نیز با سررسید امتداد که اختصاص به سلوک رفتاری رزمندگان اسلام و راهیان نور دارد از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است در سال جاری همچنین تقویم‌های جیبی بسیاری در خصوص دفاع مقدس و یا مرتبط با آن منتشر شده است. 





  • کلمات کلیدی : پایگاه پرسمان قرآنی

  • ::: پنج شنبه 87/1/29 ::: ساعت 1:18 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر