سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هنگامی که دانشمندی می میرد، چنان شکافی در اسلام پدید می آید که جز جانشینش آن را پر نسازد . [امام علی علیه السلام]
 

 

 

وبلاگ های قرآنی Quranic Weblogs

«جامعة‌المصطفی العالمیه» بنابر حکم مقام معظم رهبری تاسیس شد 

بنابر حکم مقام معظم رهبری، «جامعة‌المصطفی العالمیه» امروز در قم تاسیس و نیز مراسم پاسداشت سال‌ها خدمات سازمان حوزه‌ها و مدارس علمیه خارج از کشور و مرکز جهانی علوم اسلامی برگزار شد.

 

به گزارش قرآن بلاگ به نقل از خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، این مراسم امروز چهارشنبه 28 فروردین ماه با قرائت قرآن توسط قاری بین‌المللی حجت‌الاسلام والمسلمین محمد توحیدی آغاز شد.

 

بنابراین گزارش، در این مراسم آیت‌الله مقتدایی نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و رییس هیئت امنای جامعة‌المصطفی العالمیه، حجت‌الاسلام والمسلمین گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، حجت‌الاسلام والمسلمین نوراللهیان رئیس سابق سازمان حوزه‌ها و مدارس علمیه خارج از کشور و نیز حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی رئیس سابق مرکز جهانی علوم اسلامی حضور داشتند.

 

در این مراسم، آیت‌الله مقتدایی نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و رئیس هیئت امنای جامعة‌المصطفی العالمیه، به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: تأسیس سازمان حوزه‌ها و مدارس علمیه خارج از کشور و مرکز جهانی علوم اسلامی از برکات نظریات بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) است که حوزه‌های علمیه قم تنها نباید متکلف هدایت و ارشاد مردم ایران باشند؛ زیرا کشورهای دیگر که عطش معارف اسلامی را دارند و طالب کسب علم اهل بیت هستند باید به شکلی نیازشان تأمین شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین نوراللهیان رئیس سابق سازمان حوزه‌ها و مدارس علمیه خارج از کشور نیز در این مراسم به تبیین لزوم تأسیس جامعة‌المصطفی العالمیه پرداخت و تصریح کرد: الحمدالله این فرصت مبارکی شد که حوزه علمیه قم با این نگاه بلند به قله‌هایی دست یابد و همه دیدند که چگونه ما با بضاعت کم در مقابل دشمنی قوی، صاحب کرسی و رسانه و تمامی امکانات، پیروز شدیم.

 

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی رئیس سابق مرکز جهانی علوم اسلامی، به ایراد سخن پرداختند و خاطرنشان کرد: تحولات متفاوتی چون مسائل آموزشی سیاسی علمی و غیره کار حوزه را سنگین کرده است و می‌بایست نیروی انسانی تربیت شود و حوزه‌های علمیه اندیشه ناب محمدی را توصیه کنند و تولید اندیشه خالص و توزیع تفکر اهل بیت (ع) چیزی است که باید به آن دست یابیم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری نیز متن حکم مقام معظم رهبری در انتصاب اعرافی به سمت ریاست جامعة‌المصطفی العالمیه را قرائت کرد.

 

در پایان این مراسم با اهدا لوح از خدمات حجج اسلام و المسلمین اعرافی و نوراللهیان مسئولان مرکز جهانی علوم اسلامی و سازمان حوزه‌ها و مدارس علمیه خارج از کشور قدردانی شد.

 

این مراسم به منظور تودیع حجت‌الاسلام والمسلمین نوراللهیان از سمت ریاست سازمان حوزه‌ها و مدارس علمیه خارج از کشور و معارفه اعرافی به سمت ریاست جامعة‌المصطفی العالمیه برگزار شد.

 

برپایه این گزارش، طی ادغام مرکز جهانی علوم اسلامی و سازمان حوزه‌ها و مدارس علمیه خارج از کشور، «جامعة‌المصطفی العالمیه» به منظور انسجام و تقویت فعالیت‌های آموزشی علوم اسلامی برای طلاب غیر ایرانی تأسیس شد. 





  • کلمات کلیدی : اخبار قرآنی

  • ::: پنج شنبه 87/1/29 ::: ساعت 1:27 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر