سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بُخل، همنشین خود را خوار می کند و دوری جوینده از خویش را ارجمند می سازد . [امام علی علیه السلام]
 

 

 

وبلاگ های قرآنی Quranic Weblogs

حجت‌الاسلام نوراللهیان: تأسیس «جامعة المصطفی العالمیه» دستاورد 1400 سال تلاش مرزبانان اسلام است 

اینکه ما امروز شاهد تاسیس «جامعة المصطفی العالمیه» هستیم این اتفاق دستاوردی است که از 1400 سال قبل مکتب اسلام، صحابه، تابعین _مرزبانان مکتب اسلام_ و حوزه‌های علمیه به دنبال آن بوده و برای دستیابی به آن تلاش کرده‌اند.

 به گزارش قرآن بلاگ به نقل از خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین نوراللهیان رئیس سابق سازمان حوزه‌ها و مدارس علمیه خارج از کشور در مراسم تأسیس «جامعة‌المصطفی العالمیه» که دیروز چهارشنبه 28 فروردین در قم برگزار شد، به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: حوزه‌ها به ما آموختند تا جهانی فکر کنیم. دین اسلام نیز به عنوان دینی جهانی آمده است.

 رئیس سابق سازمان حوزه‌ها و مدارس علمیه خارج از کشور افزود: پیامبر اکرم(ص) مدام به طائف، یمن و دیگر کشورها مروجان دین اسلام را اعزام می‌کردند و این به این معناست که هدایت حق همه بندگان خداست.

 

وی گفت: تأسیس جامعه المصطفی العالمیه فرصت مبارکی شد که حوزه علمیه قم با این نگاه بلند به قله‌هایی رفیع دست یابد.

 

حجت‌الاسلام نوراللهیان ادامه داد: امروز همه دیده‌اند که چگونه می‌توان با دشمنان عقیده و ایمان مسلمانان مقابله کرد و در مقابل دشمنی قوی، صاحب کرسی و رسانه، با بضاعتی کم پیروز شد.

 

رئیس سابق سازمان حوزه‌ها و مدارس علمیه خارج از کشور افزود: امروز مرکز جهانی علوم اسلامی ورود مبارکش را به عرصه جهانی در حالی جشن می‌گیرد که این اتفاق حاصل یاری سربازان، علما و یاورانی است که در جبهه‌های گذشته سال‌ها فعالیت کرده و یا به شهادت رسیده‌اند.

 

حجت‌الاسلام نوراللهیان ادامه داد: امروز سرمایه‌ای بزرگ و مجموعه‌ای هدفمند، متقی و با‌اخلاص به مجموعه سازمان حوزه‌ها و مدارس علمیه خارج از کشور پیوست و من از اینکه حوزه علمیه که رسالت جهانی دارد، با توانی بیش از گذشته به مقابله با دشمن می‌رود، خوشحال و شکرگذارم.

 

وی در پایان گفت: ما انتظار طولانی کشیدیم تا «جامعة المصطفی العالمیه» تأسیس شود و این مجموعه دستاوردی است که از 1400 سال قبل تاریخ اسلام، صحابه، تابعین _مرزبانان مکتب اسلام_ و حوزه‌های علمیه به دنبال آن بوده‌اند.

 

یادآوری می‌شود این مراسم به منظور تودیع حجت‌الاسلام والمسلمین نوراللهیان از سمت ریاست سازمان حوزه‌ها و مدارس علمیه خارج از کشور و معارفه اعرافی به سمت ریاست «جامعة‌المصطفی العالمیه» برگزار شد.

 

برپایه این گزارش، طی ادغام مرکز جهانی علوم اسلامی و سازمان حوزه‌ها و مدارس علمیه خارج از کشور، «جامعة‌المصطفی العالمیه» به منظور انسجام و تقویت فعالیت‌های آموزشی علوم اسلامی برای طلاب غیر ایرانی تأسیس شد. 





  • کلمات کلیدی : اخبار قرآنی

  • ::: پنج شنبه 87/1/29 ::: ساعت 1:29 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر