سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شما را به پنج چیز سفارش مى‏کنم که اگر براى دسترسى بدان رنج سفر را بر خود هموار کنید ، در خور است : هیچ یک از شما جز به پروردگار خود امید نبندد ، و جز از گناه خود نترسد ، و چون کسى را چیزى پرسند که نداند شرم نکند که گوید ندانم ، و هیچ کس شرم نکند از آنکه چیزى را که نمى‏داند بیاموزد ، و بر شما باد به شکیبایى که شکیبایى ایمان را چون سر است تن را ، و سودى نیست تنى را که آن را سر نبود ، و نه در ایمانى که با شکیبایى همبر نبود . [نهج البلاغه]
 

 

 

وبلاگ های قرآنی Quranic Weblogs

مسلمانان برای تعامل با پدیده جهانی‌سازی نیازمند ابزارهای قرآنی هستند 

 جهان اسلام برای تعامل با پدیده جهانی‌سازی و نیز گسترش فزاینده فن‌آوری و اطلاعات نیازمند ابزارها و رویکردهای قرآنی است.

 به گزارش قرآن بلاگ به نقل از خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، دکتر« فیصل عبداللطیف الناصر»، دبیرکل انجمن بین‌المللی تاریخ طب اسلامی در حاشیه دومین کنگره بین‌المللی اخلاق پزشکی در تهران با بیان این مطلب گفت: با واکاوی و تأمل در مسایل معاصر متوجه‌می‌شویم که بیشتر این پدیده‌های نوظهور در متن اسلام حل‌شده ‌هستند.

 الناصر همچنین گفت: دانشمندان گذشته علم طب در جهان اسلام فقط طبیب و پزشک نبوده‌اند؛ بلکه حکیم و اندیشمند امور دینی و قرآنی نیز بوده‌اند.

 

این پزشک بحرینی با اشاره به ارائه پژوهش و مقاله‌ای به کنگره اخلاق پزشکی ایران با عنوان «تعامل اخلاقی پزشک مسلمان با بیماری‌های خطرناک» گفت: در این پژوهش سعی شده‌است که آموزه‌های اسلامی مربوط به اخلاق طب، مورد بررسی قرارگیرد.

 

دبیرکل انجمن بین‌المللی تاریخ طب اسلامی با پرداختن به پژوهش درباره فواید روزه بر سلامتی تن و روان خاطرنشان کرد: از تحقیقاتی که در این زمینه انجام‌شد، نتایج قابل توجهی به دست رسید از جمله این‌که بررسی‌ها بر روی روزه‌‌داران، نشان‌‌داد که میزان فشار خون در بیماران دیابتی در زمان روزه کاهش‌می‌یابد.

 

وی در ادامه افزود: استفاده از داروهای شیمیایی نیز در ایام روزه به حداقل می‌رسد و عنایت به هردو مسئله مذکور منجر به ثبات و آرامش روح و روان می‌شود.

 

دبیرکل انجمن بین‌المللی تاریخ طب اسلامی با اشاره به حدیث نبوی(ص) «من استطاع منکم الباءة فلیتزوج» ازدواج، را یکی دیگر از آموزه‌های مؤکد اسلامی دانست که نفس این عمل، انسان را از ابتلا به بسیاری از بیماری‌هایی که از راه‌ روابط غیرمشروع حاصل‌می‌شود، بازمی‌دارد.

 

وی در ارزیابی دومین کنگره بین‌المللی اخلاق پزشکی ایران اظهارکرد: جمهوری اسلامی ایران در دهه گذشته در برگزاری و برپایی گردهم‌‌آیی‌ها و نشست‌هایی که به‌صورت عام با هدف تحکیم مبانی وحدت اسلامی و نیز ایجاد موج بیداری در امت اسلامی و یا به صورت اختصاصی مانند این کنگره به تبیین تاریخ طب اسلامی پرداخت، موفق بوده‌است.

 

استاد و معاون دانشگاه بحرین در پایان، برگزاری کنگره بین‌المللی اخلاق پزشکی با محوریت دیدگاه دین را گامی برای از بین‌بردن تصورات باطل و سوء تفاهم‌های ناشی از عدم اطلاع نسبت به آراء یکدیگر عنوان‌کرد.

 

گفتنی‌است دکتر فیصل عبداللطیف الناصر، استاد و معاون دانشگاه بحرین و به عنوان دبیر‌کل انجمن بین‌المللی تاریخ طب اسلامی، برگزار‌کننده گردهم‌آیی‌ها و نشست‌های بی‌شماری در ذیل این موضوع بوده‌است و تألیفات و مقالاتی را به انتشار رسانده‌است.

 

یادآوری‌می‌شود دومین کنگره بین‌المللی «اخلاق پزشکی»، چهارشنبه 28 فروردین به همت مرکز تحقیقات اخلاق و تاریخ پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی تهران و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا‌و‌سیما برگزارشد و روز جمعه با برگزاری آیین اختتامیه به کار خود پایان داد. 





  • کلمات کلیدی : اخبار قرآنی

  • ::: دوشنبه 87/2/2 ::: ساعت 12:35 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر