سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تدبیر پیر را از دلیرى جوان دوست‏تر مى‏دارم . [ و در روایتى است ] از حاضر و آماده بودن جوان براى کارزار . [نهج البلاغه]
 

 

 

وبلاگ های قرآنی Quranic Weblogs

نماینده تهران: ظرفیت‌های قرآن می‌تواند پیروان همه مکاتب را به راه صحیح هدایت کند 

متأسفانه در حال حاضر به خاطر اینکه برخی از مکاتب الهی تحریف شده، اختلافاتی ایجاد شده است ولی در حقیقت همه آنها یکی هستند و طبیعی است ظرفیت‌هایی که ما در قرآن می‌بینیم می‌تواند همه را به راه صحیح هدایت کند.

به گزارش قرآن بلاگ به نقل از خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، حسین شیخ‌الاسلام، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصویب اصل تعامل سازنده با پیروان ادیان الهی و سایر مذاهب اسلامی را به عنوان یکی از الزامات سندچشم‌انداز بیست‌ساله کشور در مجمع تشخیص مصلحت نظام امری مهم ارزیابی کرد.

وی افزود: تعامل سازنده با جهان به ویژه جهان اسلام از بندهای سندچشم‌انداز است ولی اینکه این تعامل با چه روشی باید انجام شود، نیازمند مطالعه است که خوشبختانه این مطالعات آغاز شده است.

این نماینده مجلس هفتم با تأکید براینکه با وجود همه چالش‌هایی که در جهان وجود دارد، امکان تعامل سازنده بین پیروان ادیان الهی وجود دارد، ابراز داشت: ما دارای ایدئولوژی، فرهنگ و مکتب خیلی قوی هستیم که همگان را به سوی خود دعوت می‌کند.

 

شیخ‌الاسلام متذکر شد: مکتب اسلام با قدرت فرهنگی، منطق و عرفانی وحی همگان را به خود دعوت کرده و تأثیرگذار بوده است و شاهدیم که سرعت انتشار این مکتب در سطح جهان از سایر مکاتب بیشتر است.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی توضیح داد: مکاتب الهی همه یک زنجیر هستند و نهایت آنها اسلام است که متأسفانه در حال حاضر به خاطر اینکه برخی از این مکاتب تحریف شده و یا اینکه تا پایان راه نیامده‌اند، اختلافاتی ایجاد شده است ولی در حقیقت همه آنها یکی هستند و طبیعی است ظرفیت‌هایی که ما در قرآن می‌بینیم می‌تواند همه را به راه صحیح هدایت کند.

وی درباره تأثیر تعامل سازنده بین پیروان ادیان الهی بر حل مشکلات جهان، اظهار داشت: وقتی همه متوجه یک مبدأ شوند و عضو یک مکتب باشند، طبیعی است که با هم دعوایی نخواهند داشت و به گفته امام راحل (ره) اگر همه پیامبران الهی در یکجا باشند، هیچ‌کدام با هم دعوا ندارند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آنچه باعث دعوا و اختلاف می‌شود، کسانی هستند که از مکتب وحی جدا می‌شوند.

شیخ‌الاسلام درباره راهکارهای قرآن برای تعامل سازنده بین مسلمانان با پیروان سایر ادیان الهی ابراز داشت: آیاتی که وحدت، یکدلی، منطق و مجادله احسن دعوت می‌کند در قرآن بسیار زیاد هستند. بلاشک گفت‌‌وگو و تعامل اول این راه و وحدت و یگانگی نتیجه آن است.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس در پایان تصریح کرد: قرآن به وحدت و یگانگی دستور می‌دهد و برای رساندن همگان به کمال و یک‌رنگ شدن آمده است. اساس دنیا نظم و وحدت است و تفرق خط شیطان است. 





  • کلمات کلیدی : اخبار قرآنی

  • ::: دوشنبه 87/2/2 ::: ساعت 1:4 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر