سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بدکاران، جز با همانندان خود، دوستی نمی کنند . [امام علی علیه السلام]
 

 

 

وبلاگ های قرآنی Quranic Weblogs

 پورمعین: نشریات قرآنی آخرین رتبه مجلات داخلی کشور را دارند

عضو هیئت موسس جمعیت قرآنی باانتقاد از وضع نشرقرآنی در کشور، آخرین رتبه نشر مجلات داخلی را از آن مجلات قرآنی آن هم به شیوه دولتی توصیف کرد.

به گزارش قرآن بلاگ محمدرضا پورمعین، عضو هیئت موسس جمعیت قرآنی استان تهران در حاشیه نخستین هم اندیشی جمعیت قرآنی استان تهران گفت: در یکی از نشریات اروپایی که درباره ادیان مختلف بحث می کند و تبلیغات گسترده ای در دین مسیحیت و روی آوردن مردم به این دین به چشم می خورد، آمده است که بیشتر شخصیت ها و علمای مسیحیت بسیار قوی تر از علمای اسلام عمل می کند و وظیفه ما در این عصر آن است که به تبلیغات به صورت یک عامل مهم در حوزه تبلیغ و ترویج نگاه کنیم.

وی با اشاره به اینکه در این نشریه آمده است که نشر قرآن در کشورهای اسلامی سالیانه کمتر از 50 میلیون جلد است، اضافه کرد: این نشریه عربستان سعودی را مخزن هزینه توزیع قرآن در جهان معرفی می کند.

 

پورمعین به نوع تبلیغات دینی در کشورهای عربی و اروپایی اشاره کرد و افزود: به تازگی جامعه مسیحیت آمریکا انجیلی درست کرده است که می تواند برای 100 نفر انجیل را قرائت و پخش کند.

عضو هیئت موسس جمعیت قرآنی استان تهران گفت: در جهان سالانه بیش از 100 میلیون انجیل رایگان توزیع می شود و آمریکاییان بیش از 425 تا 650 میلیون دلار بابت خرید انجیل هزینه می کنند.

وی با اشاره به اینکه در این مجله اروپایی آمده است که مسیحیان در آستانه ورود به قرن 21 نسبت به مسلمانان پیش افتاده اند، اظهار کرد: این مجله می افزاید: تعداد مسیحیان از 200 میلیون در سال 1900 به سطح کنونی یعنی بیش از یک میلیاردرسیده است و این درحالی است که تعداد مسلمانان 5/1 میلیارد نفر است.

رییس فرهنگسرای قرآن افزود: در آمریکا یک شرکت ارایه کننده انجیل وجود دارد که هر سال 60 نوع انجیل در مدل های مختلف و برای افراد متعدد تولید می کند.

وی انجیل برای عروس ها، انجیل برای استفاده در آب، انجیل برای مناطق جنگی، انجیل برای استفاده در خیابان از انواع انجیل های شرکت توماس نلسن ذکر کرد و یادآور شد: انجیل 900 ترجمه انگلیسی دارد و حتی به زبان بازیگران هالیوود در فیلم های فضایی ترجمه شده است و تقریبا در هر خانه 5 تا 6 انجیل قرار دارد و برای خواندن انجیل شیوه های جدیدی در دست کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در این مجله آمده است مسلمانان برای ترویج کتاب مقدس خویش به بازاریابی روی آورده اند اما هرگز به گرد مسیحیان نمی رسند.

پورمعین با اشاره به اینکه اکو نومیت چند علت را برای این موارد ذکر می کند، اظهار کرد: نقش انتشاراتی ها در جهان مسیحی و کوچک و ابتدایی بودن انتشاراتی های تجاری مسلمانان از این عوامل است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته در کشور ما بیش از 10 میلیون جلد در حوزه چاپ و نشر قرآن فعالیت داشته است، عنوان کرد: در حوزه نشر کتب علوم قرآنی نیز تقریباً 5/2 میلیون جلد نشر انجام گرفته است.

رییس فرهنگسرای قرآن گفت: در حوزه مجلات، مجلات قرآنی در آخرین رتبه تولیدات داخلی قرار دارد و این درحالی است که این مجلات تنها از سوی مراکز دولتی یا وابسته منتشر می شود.

وی با ابراز تاسف از اینکه یکی از نشریات قرآنی به دلایل نامعلومی به مدت یک سال است که منتشر نمی شود، گفت: با وجود 70 روزنامه در کشور تنها یک روزنامه به فعالیت های قرآنی می پردازد و متاسفانه جزو پرغلط ترین روزنامه ها در امر نوشتاری است.

 این فعال قرآنی با اشاره به اینکه در موضوع آموزش قرآن در مدارس و دانشگاه ها بیش از 500 مرکز فعال و غیر فعال فعالیت می کنند، اضافه کرد: قوانین و مقررات قرآنی کشور، امتیازات دانشگاهی و امتیازات خدمات وظیفه عمومی فعالیت های جنبی در نمایشگاه های قرآن، محافل انس با قرآن، مراسم تجلیل از پیشکسوتان از جمله طرح های ملی و سراسری است که به طور اندکی به آن پرداخته شده است.

پورمعین افزود: ما بیشتر سازمان ها را تبلیغ می کنیم و در تبلیغات کاملاً تنها هستیم و به دلیل آنکه هزینه تبلیغات بسیار بالاست، نمی توانیم تمایلی به کارهای قرآنی داشته باشیم.

نخستین هم اندیشی جمعیت قرآنی استان تهران 30 فروردین با حضور چهره های شاخص قرآنی در عرصه قرائت، حفظ، تالیف و مدیران اجرایی قرآنی در فرهنگسرای اشراق برگزار شد.





  • کلمات کلیدی : اخبار قرآنی

  • ::: دوشنبه 87/2/2 ::: ساعت 1:35 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر