سفارش تبلیغ
صبا ویژن
روز داد بر ستمگر سخت‏تر است از روز ستم بر ستم بر ، . [نهج البلاغه]
 

 

 

وبلاگ های قرآنی Quranic Weblogs

"زیست‌شناسی در آیات و روایات" به زیور طبع آراسته شد

کتاب زیست‌شناسی در آیات و روایات به قلم سیده‌ طیبه شجاع‌الدین برای نخستین ‌بار به کوشش نشرمهدیه منتشر و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت.

به گزارش قرآن بلاگ به نقل از خبرگزاری شبستان: کتاب زیست‌شناسی در آیات و روایات به قلم سیده ‌طیبه شجاع‌الدین و همکاری نشر مهدیه به تازگی منتشر شده است. در مقدمه این کتاب می‌خوانیم: "زیست‌شناسی چشم ما را به جهان حاضر گشود و چشم‌انداز آفرینش را در مقابل دیدگان عقل ما گسترده می‌سازد. در این علم، ما آیات الهی را در آفاق هستی به وضوح و زیبایی مشاهده می‌کنیم و ترکیب موزون حکمت و علم و قدرت و زیبایی را که از صفات الهی است و یکایک پدیده‌های هستی مشاهده می‌کنیم، این مشاهده هم ما را در برابر مبداء هستی به خضوع و ایمان وا می‌دارد و هم ما را در بهره‌مندی صحیح از نعایم الهی در آفرینش شناخت و توانایی می‌بخشد. از این‌رو می‌توان گفت که مطالعه ساختمان موجودات زنده از دریچه علم زیست‌شناسی در واقع مطالبه بخش وسیعی از کتاب خلقت و نظاره کردن بر بسیاری از ایات اعجاب‌انگیز و تحیرآفرین خالق جهان است."

 

مولف در بیان انگیزه خویش از نگارش چنین کتابی می‌نویسد: " از آن‌جا که در کلاس درس زیست‌شناسی فرصت چندانی برای بحث پیرامون موضوع خلقت انسان از دیدگاه اسلام نیست و این شبهه ممکن است در ذهن کثیری از دانش‌آموزان کنجکاو باقی بماند، تصمیم گرفتم خلاصه ای از آن‌چه مطالعه کرده ام را به صورت مجموعه ای تحت عنوان خلقت انسان در علم و دین به چا‌پ برسانم. در ضمن مطالعاتم به احادیث فراوان و جالبی درباره خیلی از موضوعات علمی و زیستی از قبیل نور، خلقت زمین، جاذبیت و کرویت آن، آسمان، میکروب، بیماری، سلامتی، حفظ محیط زیست و تغذیه، حشرات، پرندگان، چهارپایان و . . . برخوردم که درستی خیلی از آن‌ها به اثبات رسیده و بسیاری دیگر را هم آینده ثابت خواهد کرد."

کتاب 112 صفحه ای زیست‌شناسی در آیات و روایات به قلم سیده‌ طیبه شجاع‌الدین با بهای 12 هزار ریال و شمارگان سه هزار نسخه برای نخستین ‌بار به کوشش نشرمهدیه منتشر شد و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت.





  • کلمات کلیدی : اخبار قرآنی

  • ::: دوشنبه 87/2/2 ::: ساعت 1:41 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر