سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکس درس را ادامه ندهد، به فهم نرسد . [امام علی علیه السلام]
 

 

 

وبلاگ های قرآنی Quranic Weblogs

نشریه قرآنی "روشنان" به زیور طبع آراسته شد

شماره دوم نشریه قرآنی روشنان شامل مباحثی چون صراط مستقیم و حق در قرآن، نامگذاری سوره ها و قرآن در تاریخ روانه بازار قرآنی شد.

به گزارش قرآن بلاگ به نقل از خبرگزاری شبستان: دومین شماره نشریه روشنان عناوین قرآنی با مطالبی چون قنوت عارفان به قلم کوثر ایرانی، صراط مستقیم و حق در قرآن نوشته احمد اسماعیل تبار، قرآن در تاریخ به قلم فریده چیت ساز، نامگذاری سوره ها به قلم دکتر رجبعلی مظلومی و گفت و گو با حسین محجوب به قلم سینا رستگار منتشر شده است.

همچنین مژده ای دل که مسیحا نفسی می آید، برگرفته از کتاب رابطه نزول حضرت عیسی (ع) با ظهور حضرت مهدی (عج)، گزارشی از نمایشگاه قرآن به قلم محبوبه نصیری، دایره المعارف قرآنی برگرفته از کتاب آشنایی با علوم قرآن و قرآن های ماندگار به قلم امید کوکب پیک از دیگر مطالب این نشریه قرآنی است.

اسلام در مالزی نوشته سیداحمد محدث حسینی، تربیت نزول آیات برگرفته از کتاب آشنایی با علوم قرآن، خوزستان مهد تاریخ بشر به نقل از نشریه سفرنامه، جدول و جوانه های زندگی نوشته مریم چیت ساز از دیگر مطالب ارایه شده در روشنان است.

کوثر ایرانی در بخش قنوت عارفان آورده است: ماندگارترین کتاب، مظلوم ترین آنها نیز هست این کتابی است که داستان زیبای خلقت در آن نگاشته شده است، اما متاسفانه ما که بیشتر به دیدن عادت داریم تا خواندن، تدبر در قرآن را نیز فراموش می کنیم.

در بخش "صراط مستقیم و حق در قرآن" بااشاره به معنای لغوی صراط بیان می دارد: مراد از صراط یک سری از مفاهیم اعتباری مربوط به باید و نبایدهاست که در دنیای ذهن انسان تعریف می شود و این باید و نبایدها علم حقوق و فقه و شایسیته ها و ناشایسته ها علم اخلاق همان مفاهیمی است که انسان براساس آنها در حوزه عمل و ترک عمل، اقدام می کند و نتایج آن مجموعه ای از فعل ها و ترک فعل ها می شود، انسان با قدرت انتخاب یکی از دو طرف به فعل یا ترک فعل اقدام می کند و همین انتخاب صراط در اندیشه از روی قدرت برای انسان مسئولیت می آفریند.

بخش "قرآن در تاریخ" نوشته فریده چیت ساز به معرفی 41 تفسیر ارایه شده از قرآن می پردازد و یکی از مهم ترین علوم اسلامی و دانش های بشری علوم قرآن مجید و تفسیر این کتاب آسمانی است که زیربنای قانون اساسی ما و سنگ بنای تمدن اسلامی است.

ن مجله قرآنی در بخش معرفی سوره ها نوشته دکتر رجبعلی مظلومی آورده است: سوره در اصطلاح تفسیر، آن قسمتی از قرآن است که کاتبان وحی قسمت های دیگر را جداگانه تدوین کرده اند و مترادف این کلمه فصل است. در اصطلاح مولفان ما و برابر با کلمه سفر به زبان سریانی و کرت در اصطلاح زرتشتیان است.

در بخش مصاحبه گفت و گویی با "حسین محجوب" صورت گرفته است که محجوب در این گفت و گو درباره انسان ثروتمند سخن می گوید."آدم های ثروتمندی در گوشه و کنار این کشور به چشم می خورند که خیر هستند، شاید طی سال های اخیر آن چیزهایی که در تلویزیون نشان داده می شود، برداشت های نویسنده ها و گروه مشاورین باشد، اما به طور کل همه چیز خوب و بد دارد."

شایان ذکر است دومین شماره نشریه قرآنی روشنان، نخستین مجله قرآنی خانواده های ایرانی با قیمت پنج هزار ریال در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد. 





  • کلمات کلیدی : اخبار قرآنی

  • ::: دوشنبه 87/2/2 ::: ساعت 1:43 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر