سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه با دانشمندان بنشیند، با من نشسته و هرکس با من بنشیند، گویی با پروردگارم نشسته است [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 

 

 

وبلاگ های قرآنی Quranic Weblogs

 

نوآوری در تولید نرم‌افزارهای قرآنی با حفظ حرمت‌ها انجام شود 

از آنجا که موضوع قرآن، موضوع مقدس و حساسی است، بنابراین هرگونه تلاش برای نوآوری در نحوه بیان مضامین قرآنی می‌بایست با حفظ حرمت‌ها انجام شود.

به گزارش قرآن بلاگ به نقل از خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، «رضا خیرخواه»، مدیر تولید شرکت نرم‌افزاری «مؤسسه فرهنگی رایت»، در زمینه نوآوری در تولید نرم‌افزارهای قرآنی گفت: برنامه مؤسسه فرهنگی رایت در سال نوآوری و شکوفایی گسترش و توسعه نرم‌افزارهای قرآنی خواهد بود.

وی در رابطه با محدودیت‌های نوآوری در محتوای قرآنی اظهار داشت: از آنجا که موضوع قرآن، موضوع محترم و مقدسی است، بنابراین هرگونه تلاش در نوآوری در نحوه بیان مضامین قرآنی می‌بایست با حفظ حرمت‌ها صورت گیرد.

 

خیرخواه ادامه داد: به عبارتی راه تفریط این است که خود را از شیوه‌های قدیمی و مکتب‌خانه‌ای خارج نساخته و کلاس درس را با همه خستگی آن در قالب فیلم یا نرم‌افزار قرار دهیم؛ و راه افراط آن است که عامل جذابیت را اصل قرار داده و شأن این کتاب آسمانی را رعایت نکنیم، یافتن مقوله‌ای بین این دو مسیر، راه حل قضیه است.

مدیر تولید شرکت نرم‌افزاری «مؤسسه فرهنگی رایت» با استناد به ظرفیت‌های موجود در حوزه نوآوری در نرم‌افزارهای قرآنی یادآور شد: بر همین اساس میزان و اندازه ظرفیت‌ها در حوزه نوآوری را دو عمل فوق‌الذکر تعیین می‌کند و طبیعی است که در هر صورت، شرط مهم موفقیت در امر آموزش و فراگیری کاربر، باید همواره مدنظر باشد.

خیرخواه ایجاد جذابیت‌های دیداری در نرم‌افزار قرآنی را یکی از روش‌های بالا بردن جذابیت‌های بصری در تولید نرم‌افزار دانست و گفت: سعی این مؤسسه برای ایجاد جذابیت‌های بصری در نرم‌افزار قرآنی «سرزمین علامت‌ها» ایجاد فضایی با جذابیت‌های دیداری، از نظر فرم و رنگ و مواد آموزش از طریق خلق یک فضای فانتزی، داستانی و درسی در قالب بازی و سرگرمی بوده‌است.

وی ادامه داد: استفاده از این روش باعث شد حتی کودکانی که سواد خواندن و نوشتن نداشته‌اند نیز از این مجموعه استقبال کنند.

خیرخواه در پایان متذکر شد: امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم نسخه دوم این اثر را به علاقه‌مندان عرضه کنیم.



  • کلمات کلیدی : اخبار قرآنی

  • ::: سه شنبه 87/2/3 ::: ساعت 12:39 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر