سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ریاست علمی، شریف ترین ریاست است [امام علی علیه السلام]
 

 

 

وبلاگ های قرآنی Quranic Weblogs

دانش‌نامه ی قرآن پژوهان ایران
مرکز فرهنگ و معارف قرآن
سعید بهمنی

حجت الاسلام سعید بهمنی مدیر گروه علوم قرآن مرکز فرهنگ و معارف قرآن

بسم‌الله الرحمن الرحیم

پیش‌گفتار

فرهنگ و تمدن کهن و متنوع بشری, از آغازین دوره‌های تاریخ تا کنون, هیچ کتابی را در حوزة هیچ مکتبی که صدق, صحت, استحکام و اعتبار تاریخی آن به روشنی و مقبولیت قرآن باشد به خود ندیده است. کرنش و خضوع متفکران و دانشمندان در برابر این کتاب الهی, ناشی از همین حقانیت و عظمت آن است.

جایگاه سترگ قرآن و نیز نقش اساسی آن در شکل‌گیری کمال واقعی, صلاح, سعادت و حیات طیّبة انسان, بر هر حقیقت‌پژوه واقع‌بینی آشکار و مکشوف است. با توجه به این جایگاه ویژه, پژوهش مستمر و گسترده در معارف و علوم قرآن کریم با هدف دست‌یابی به تعالیم بلند و اصول اساسی اسلام و بهره‌مند شدن از آموزه‌های نورانی آن, بسیاری ضروری است؛ از سوی دیگر گسترش و ترویج معارف قرآنی, نیازمند دست‌رسی به اطلاعات نظام‌یافته و روزآمد از استعدادها و منابع انسانی متخصصِ است.

«دانش‌نامة قرآن‌پژوهان ایران» که توسط حجت الاسلام و المسلمین سعید بهمنی تالیف گردیده است از جمله طرح‌های قابل توجه با کارکرد اطلاع‌رسانی در حوزة منابع انسانی متخصص است که به شناسایی و معرفی متخصصان قرآن‌پژوه موجود در کشور می‌پردازد و می‌توان امید داشت که با اجرای این طرح, گامی اساسی در بهینه‌سازی استفاده از منابع انسانی کارآمد برداشته شود, چه آنکه منابع انسانی کارآمد و متخصص, دارای مهم‌ترین نقش در توسعه و پیشرفت مراکز علمی هستند و دست‌رسی به اطلاعات جامع آنان, یکی از ضرورت‌های مدیریت علمی و پژوهشی است.

شایسته است از همة دست‌اندرکاران, به ویژه مدیر محترم طرح و مؤلف آن, جناب حجة السلام و المسلمین آقای سعید بهمنی و همکاران ایشان که در گردآوری اطلاعات مربوط از سراسر کشور, تلاش گسترده‌ای انجام داده و زحمت‌های فراوانی را متحمل شده‌اند, تشکر و تقدیر شود.

دانش‌نامه ی

قرآن پژوهان ایران

مرکز فرهنگ و معارف قرآن

گروه پژوهش های نوآمد قرآنی

واحد پژوهش‌های نوین

سعید بهمنی






::: جمعه 87/2/6 ::: ساعت 11:34 عصر :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
نظرات شما: نظر