سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکه برادرش را در کاری ناپسند ببیند و بتواند او را از آن بازدارد و این کار را نکند، به او خیانت کرده است . [امام صادق علیه السلام]
 

 

 

وبلاگ های قرآنی Quranic Weblogs

بسم‌الله الرحمن الرحیم

مقدمة مؤلف

«بَلْ هُوَ آیَاتٌ بَیِّنَاتٌ فِی صُدُورِ الَّذِینَ أُوتُوا الْعِلْمَ»[1]

سپاس خدای را که توفیق رصد و شناسایی ستاره‌های درخشان آسمان مدرسة وحی را به ما ارزانی داشت, کسانی که سینة پرمهر خود را ظرف آیه‌های روشن الهی ساخته و همة دانشی که به گنجینة دل آنان سپرده شده است را متعهد به عهد الهی نموده‌اند. ستارگانی که نزدیک است انبوهیشان کهکشانی پرفروغ را پدید آورد تا تماشاگهی شگفت برای ملایک و راهنمایی مطمئن برای اهل زمین باشد.

 

دانش‌نامة قرآن‌پژوهان ایران بنیادی‌ترین ضرورت بِه‌سازی پژوهش‌های قرآنی در کشور

موفقیت مدیران ارجمند محیط‌های علمی, پژوهشی و آموزشی, در تولید و توسعة دانش و نیز گسترش دست‌آوردهای پژوهشی و فرهنگ‌سازی مناسب در سطح جامعه, در گروِ سه امر است:

1.اشراف و تسلط موضوعی در حوزة دانش و معارف مربوط به نقش و مأموریت علمی

2.برخورداری از منابع انسانی کارآمد

3.وجود منابع سازمانی مؤثر

بی‌تردید برخورداری از منابع انسانی کارآمد, از مهم‌ترینِ این امور است, زیرا منابع انسانی متخصص, توان‌مند و کارآمد, به طور طبیعی بر پیش‌رفت و توسعة سازمانی تأثیرگذار بوده و حتی سبب تأمین دو امر دیگر می‌شود؛ به این معنا که در صورت نبودِ اشرافِ موضوعی و حتی منابع سازمانی, این منابع انسانی متخصص و خلّاق است که قادر به تأمین موضوع‌شناسی لازم و حتی طراحی و برنامه‌ریزی در جهت به‌سازی سازمان خواهد بود, در حالی که دسترسی به موضوعات یا برخوردار بودن از منابع سازمانی مناسب, هیچ‌گاه نمی‌تواند جای منابع انسانی را بگیرد.

[1] . عنکبوت/ 29, 49.

دانش‌نامه ی

قرآن پژوهان ایران

مرکز فرهنگ و معارف قرآن

گروه پژوهش های نوآمد قرآنی

واحد پژوهش‌های نوین

سعید بهمنی






::: چهارشنبه 87/2/11 ::: ساعت 2:13 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
نظرات شما: نظر