سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مردم به هلاکت می رسند؛ زیرا نمی پرسند . [امام صادق علیه السلام ـ به حمران بن اعین هنگامی که چیزی پرسید ـ]
 

 

 

وبلاگ های قرآنی Quranic Weblogs

قضاوت درباره عملکرد قرآنی حوزه‌ها‌ بر مبنای فعالیت‌های اول انقلاب غیر واقع‌بینانه است 

این سخن که کسانی همچنان قضاوت اول انقلاب را در رابطه با حوزه و قرآن داشته و معتقد به مهجوریت آن در حوزه‌ها باشند، قضاوتی غیر واقع‌بینانه است.

به گزارش قرآن بلاگ به نقل از خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) آیت‌الله سیداحمد خاتمی، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری به انتقادهای برخی از محققین درباره مهجوریت قرآن در حوزه‌های علمیه پاسخ داد.

وی در این باره تصریح کرد: در سال‌های آغازین پیروزی انقلاب اسلامی قدری احساس می‌شد که قرآن آن حضور بایسته را در حوزه و دروس حوزوی ندارد.

عضو جدید شورای عالی حوزه علمیه قم ادامه داد: به لطف خدا بعد از تشکیل شورای مدریت حوزه، اقبالی ویژه به قرآن کریم شد و تفسیر «جوامع‌ الجامع» {اثر امین‌الاسلام طبرسی} به عنوان متن درسی قرار گرفت.

آیت‌الله خاتمی با بیان این نکته که رشته تخصصی تفسیر قرآن از اولین رشته‌های تخصصی حوزه بود، یادآور شد: در طول این سه‌ دهه تفاسیر و مباحث ارزشمند قرآنی به صورت مکتوب در حوزه علمیه قم منتشر شده و مرکز فرهنگ معارف قرآن وابسته به دفتر تبلیغات کارهای ارزشمندی انجام داده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه تأکید کرد: احساس می‌کنم برخی کسانی که سخن از مهجوریت قرآن در حوزه‌ می‌زنند، این موارد را نمی‌دانند و به آنها توجهی ندارند.

وی در تکمیل مطلب فوق خود اظهار داشت: البته ما معتقدیم که حق قرآن بر همه و حوزه‌ها بسی فراتر از آنچه اکنون وجود دارد، است و هرچه هم تلاش کنیم قطعا نخواهیم توانست حق این کتاب مبین را ادا کنیم.

آیت‌الله خاتمی در پایان خاطرنشان کرد: این سخن که کسانی همچنان قضاوت اول انقلاب را در رابطه با حوزه و قرآن داشته و معتقد به مهجوریت آن در حوزه‌ها باشند، قضاوتی غیر واقع‌بینانه است.  





  • کلمات کلیدی : اخبار قرآنی

  • ::: شنبه 87/2/14 ::: ساعت 10:29 عصر :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر