سفارش تبلیغ
صبا ویژن
در کتاب نخستین نوشته شده است : ای پسر آدم! رایگان یاد ده؛ همان گونه که رایگان یاد گرفتی . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 

 

 

وبلاگ های قرآنی Quranic Weblogs

رونمایی از «پارس آوا»؛ نرم‌افزار متن‌خوان زبان فارسی ویژه نابینایان 

نرم‌افزار متن‌خوان زبان فارسی ویژه نابینایان صبح امروز(دوشنبه بیست و سوم اردیبهشت‌ماه) در مراسمی با حضور برخی از مسئولان بنیاد شهید و امورایثارگران، مسئولان خانه نور ایران و جمعی از اعضای انجمن نابینایان کشور رونمایی شد.

به گزارش قرآن بلاگ به نقل از خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، در این مراسم دکتر «حسن عراقی‌زاده»، معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران، دکتر «مهدی معصومی»، رئیس مرکز گروه‌های خاص بنیاد، مسئولان خانه نور ایران و جمعی از اعضای انجمن نابینایان کشور حضور داشتند.

این نرم افزار که «پارس آوا» نام دارد به سفارش و نظارت مرکز رایانه‌ای جانبازان نابینا توسط شرکت هوش مصنوعی «رایورز» طراحی و تولید شده‌است.

جانبازان نابینا با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانند به آسانی با دنیای بیرون ارتباط برقرار کرده و در امور مختلف مانند خواندن و نوشتن، تحصیل، اشتغال، اینترنت و ... از آن استفاده کنند.

در سال‌های اخیر بسیاری از کشورهای دنیا متناسب با زبان جامعه خود موفق به تولید این نرم‌افزار متن‌خوان شده‌اند، اما تولید این نرم‌افزار در ایران به دلایل مختلف فنی، ساختاری و نبود متولی تاکنون انجام نشده بود.

این نرم‌افزار به‌زودی در اختیار همه جانبازان و همچنین نابینایان در سراسر کشور و کشورهای فارسی زبان قرار می‌گیرد و تمامی نابینایان کشور می‌توانند این نرم‌افزار را از خانه نور ایران تهیه کنند. 





  • کلمات کلیدی : اخبار قرآنی

  • ::: سه شنبه 87/2/24 ::: ساعت 12:14 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر