سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دوستان تو سه کسند و دشمنانت سه کس . امّا دوستان تو . دوست تو و دوست دوست تو و دشمن دشمن توست ، و دشمنانت : دشمن تو و دشمن دوست تو و دوست دشمن توست . [نهج البلاغه]
 

 

 

وبلاگ های قرآنی Quranic Weblogs

کتاب «موعود روزگاران» با موضوع مهدویت از دیدگاه قرآن منتشرشد 

کتاب «موعود روزگاران» نوشته «اصغر صادقی» با موضوع مهدویت از دیدگاه قرآن منتشرشد.

به گزارش قرآن بلاگ به نقل از خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، تبیین جنبه‌های مشخص از اعتقاد مهدویت باتوجه به آیات قرآن کریم و روایات پیشوایان دینی به‌ویژه روایاتی که محدثان عامه نیز به‌ درستی آن‌ها باور دارند اقدامی است که نویسنده کتاب آن را دستور کار خویش قرار داده است.

در بخشی از این کتاب چنین می‌خوانیم:

«به گواهی تاریخ تمدن بشری، پیامبران و فرستادگان الاهی که برای هدایت جهانیان و قرار دادن آن‌ها در شاه‌راه مستقیم دیانت و انسانیت متعالی تلاش‌های فراوان کردند تاکنون در تحقق همه‌جانبه اهداف مقدس خویش به توفیق کامل دست نیافته‌اند؛ این نکته ما را به حقیقت ظهور مصلحی در روزگاران آینده رهنمون می‌شود که همه آن تلاش‌های خداجویانه و مصلحانه را به ثمر خواهد رسانید و این خود همان اصلی است که در میان مسلمانان به باورداشت مهدویت مشهور گشته و به تعبیری فصل مشترک تمامی ادیان و مذاهب به شمار می‌رود...».

در بخش نخست این اثر از آینده روشنی سخن به میان آمده که خدای تعالی در قرآن کریم به ترسیم آن برای جهانیان پرداخته است.

در بخش بعدی کتاب حاضر، با ذکر شماری از احادیث نبوی منقول از منابع عامه، به ترسیم آینده‌ای روشن به دست امام مهدی(عج) پرداخته است.

همچنین نکته شایان توجه دیگری که در بخش سوم این اثر تبیین شده اهمیت و بایستگی شناخت امام زمان(عج) است؛ در این بخش به این نکته اشاره شده است که شیعیان به مراتب روشن و دقیقی از شناخت ایشان دست یافته‌اند.

نوشتار پایانی این اثر نیز وصف‌الحال مشتاقان و منتظران آن امام است که از دل برآمده و با لحنی صادقانه نگارش شده است.

این کتاب با شمارگان 5000 نسخه، در 80 صفحه و با بهای 1100 تومان به‌کوشش انتشارات آفاق منتشرشد. 





  • کلمات کلیدی : اخبار قرآنی

  • ::: سه شنبه 87/2/24 ::: ساعت 12:53 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر