سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و روایت شده است که دو مرد را نزد او آوردند که از مال خدا دزدى کرده بودند : یکى از آن دو بنده بود از بیت المال مسلمانان ، و دیگرى در ملک مردمان . فرمود : ] امّا آن یکى از مال خداست و حدّى بر او نیست چه مال خدا برخى از مال خدا را خورده ، و امّا دیگرى بر او حدّ جارى است و دست او را برید . [نهج البلاغه]
 

 

 

وبلاگ های قرآنی Quranic Weblogs

جشنواره هنری، ادبی قرآنی دانشجویان ایران در 10 رشته هنری برگزار می‌شود 

جشنواره ادبی، هنری قرآنی دانشجویان ایران در 10 رشته هنری خوشنویسی، صنایع دستی، گرافیک، نقاشی، نماهنگ، عکاسی، نمایشنامه‌نویسی، تذهیب و نگارگری، فیلمنامه‌نویسی و نقاشی خط مهرماه 87 برگزار خواهدشد.

به گزارش قرآن بلاگ به نقل از خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، هفتمین جشنواره ملّی ادبی و هنری قرآنی دانشجویان ایران با اهداف زمینه‌سازی برای خلق آثار هنری و ادبی دانشجویان با استفاده از مفاهیم و مضامین قرآن، زمینه‌سازی به منظور بهره‌برداری دانشجویان رشته‌های مختلف از مفاهیم قرآنی، آشنا کردن عموم جامعه با توانمندی‌های ادبی و هنری دانشجویان در حوزه مفاهیم قرآنی در 4 بخش فراخوان آثار هنری و ادبی، نمایشگاه، نشست‌های تخصصی با موضوع جشنواره و بخش تجلیل از چهره‌ها و پیشکسوتان هنری، ادبی، قرآنی و دانشگاهی برگزار می‌شود.

در بخش فراخوان آثار هنری و ادبی این جشنواره که به همت سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشجویان کشور برپا شده، آثار هنری و ادبی دانشجویان که متناسب با موضوع جشنواره و منطبق با آیات هستند، جمع‌آوری و پس از داوری به نفرات برتر جوایز ارزنده‌ای تعلق می‌گیرد.

موضوع آثار هنری و ادبی ارائه شده باید در یکی از محورهای خانواده در قرآن (آیه 21 روم-آیه 15 احقاف- آیه 6 تحریم- آیه 55 مریم- آیه23 و 24 اسراء) و آثار فردی و اجتماعی نماز (آیه 132 طه-آیه 37 نور-آیه 45 عنکبوت-آیه 153 بقره-آیه 41 حج-آیه 42 و 43 مدثر) باشد.

همچنین آثار ارسالی به دبیرخانه در یکی از رشته ‌های هنری خوشنویسی (نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ، ثلث، انواع خط کوفی)، صنایع دستی (معرق، منبت، سفالگری)، نقاشی، نقاشی خط، گرافیک (طراحی لوگو، طراحی پوستر)، تذهیب، گل مرغ، نگارگری، فیلمنامه‌نویسی، نمایشنامه‌نویسی، عکاسی و نماهنگ پذیرفته می‌شود.

درباره شرایط ارسال آثار در هر بخش می‌توان به این موارد اشاره کرد: رشته نقاشی(تکنیک آزاد، حداکثر تعداد آثار ارسالی 5 اثر در قطع حداکثر70*100 و در فرمت jpg-tif-psd و با dpi 300)، رشته نقاشی خط (در دو بخش دیجیتال و دستی، حداکثر تعدادآثار ارسالی 5 اثر در قطع 70*50 و در فرمت (jpg-tif-psd) و با dpi 300)، طراحی پوستر و طراحی لوگو( حداکثر تعداد آثار ارسالی 5 اثر در ابعاد 70*50 و در فرمت (jpg-tif-psd ) و با dpi 300 همچنین استفاده از نام جشنواره در طراحی پوستر و لوگو و ارسال اثر در طراحی پوستر به صورت پلات ضروری است در عین حال طراحی لوگو به صورت کامپیوتری می‌بایست انجام شده و به صورت کاغذ A4 رنگی پرینت گرفته شود.

شرایط دیگر رشته‌ها نیز به این صورت است: خوشنویسی، نگارگری، گل مرغ، تذهیب، معرق، منبت، سفالگری (قطع آثار حداقل cm50× 35 و حداکثر cm 70× 50 با پاسپارتو و در فرمت (jpg-tif-psd ) و با dpi 300 باشد)، نماهنگ (تکنیک آزاد، حداکثر 5 دقیقه)، عکاسی (در رشته عکاسی، عکس‌های سیاه و سفید یا رنگی، دیجیتالی یا آنالوگ می‌بایست در ابعاد حداقل 18*13 سانتی متر و چاپ شده و یا به صورت CD در ابعاد تعیین شده و با رزولوشن 300 dpi و فرمت jpg و بدون قاب یا پاسپارتو ارسال شود همچنین عکس‌ها باید مستند بوده و از هرگونه دست کاری که جنبه مستند بودن آثار را مخدوش می‌کند پرهیز شده‌باشد)، نمایشنامه‌نویسی و فیلمنامه‌نویسی (حداکثر تعداد صفحات 40 صفحه و حداقل 20 صفحه و باید قابلیت اجرا داشته‌باشد همچنین آثار تایپ شده در قالب CD ارائه شود)

این فراخوان فقط برای دانشجویان ‌بوده و به هیچ وجه از غیر دانشجو اثری پذیرفته نخواهدشد همچنین آثار نباید در جشنواره‌های دیگر ارائه شده‌باشند. هر دانشجو می‌تواند در هر رشته 5 اثر ارسال کند. علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به پایگاه اینترنتی www.isqa.ir مراجعه و یا با شماره تلفن‌های 021-66402882 تماس حاصل کنند.

مهلت ارسال آثار تا پایان مرداد ماه 1387 بوده و آثار برتر بعد از داوری در شهریور ماه در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت که زمان برگزاری نمایشگاه نیز مهر 87 خواهدبود در پایان نمایشگاه نیز کتابی از آثار برگزیده به چاپ خواهد رسید همچنین تمام آثار در سایت اینترنتی ایسکا به نمایش در خواهدآمد.

در هر رشته به نفر اول کمک هزینه سفر حج عمره مفرده، نفر دوم کمک هزینه سفر سوریه، نفر سوم کمک هزینه سفر عتبات عالیات، نفر چهارم کمک هزینه سفر مشهد، نفر پنجم 000/50 تومان بن کتاب و به پنجاه نفر شایسته تجلیل نیز 000/30 تومان بن کتاب اهدا می‌شود.

در بخش جنبی جشنواره نیز نشست‌های تخصصی با موضوعات اعلام شده در تمام معاونت‌های فرهنگی جهاد دانشگاهی کل کشور برگزار می‌شود که علاقمندان به شرکت در این نشست‌ها برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به جهادهای دانشگاهی مراجعه کنند. 





  • کلمات کلیدی : اخبار قرآنی

  • ::: پنج شنبه 87/2/26 ::: ساعت 2:35 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر