سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه مجادله به باطلش فراوان شود، کوری اش از حقیقت ماندگار شود . [امام علی علیه السلام]
 

 

 

وبلاگ های قرآنی Quranic Weblogs

شرط حفظ قرآن برای ورود به دانشگاه الأزهر به دو جزء کاهش‌یافت 

شورای عالی دانشگاه الأزهر مصر برای نخستین‌بار شرط حفظ قرآن کریم برای ورود دانشجویان کشورهای عربی و غیر عربی به این دانشگاه را از چهار جزء به دو جزء کاهش‌داد.

به گزارش قرآن بلاگ به نقل از خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، «شیخ عبدالفتاح علام»، معاون دانشگاه الأزهر در این‌باره گفت: بر اساس تصمیم شورای عالی دانشگاه الأزهر که دیروز 28 اردیبهشت‌ اتخاذشد، شرط حفظ قرآن برای دانشجویان غیر عربی را که برای ادامه تحصیل به دانشکده‌های وابسته به دانشگاه الأزهر می‌آیند، از چهار جزء به دو جزء کاهش‌‌می‌یابد.

وی افزود: همچنین در تصمیم جدید شورای عالی دانشگاه الأزهر، دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد تنها در سال اول تحصیل جزء 30 و سال دوم تحصیل جزء 29 قرآن کریم را امتحان‌می‌دهند، این در حالی است که قبل از این، دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد باید در طول گذراندن این دوره هشت جزء قرآن کریم را امتحان می‌دادند.

اما تصمیم شورای عالی دانشگاه الأزهر موافقان و مخالفانی داشته که برخی از علمای الأزهر کاهش سطح حفظ قرآن برای دانشجویان این دانشگاه را باعث ضعف سطح علمی دانش‌آموختگان الأزهر تلقی‌کردند.

از سوی دیگر، برخی علمای الأزهر با استقبال از تصمیم شورای عالی این دانشگاه اعلام‌کردند: این تصمیم باعث سهولت تحصیل برای دانشجویان الأزهر به‌ویژه دانشجویان غیر‌ عرب که آشنایی زیادی با زبان عربی ‌ندارند، می‌شود.

پیش از این نیز برخی کشورهای خارجی از مسئولان دانشگاه الأزهر خواسته‌‌بودند که مواد درسی را برای دانشجویان خارجی کاهش‌دهد، چراکه این امر باعث طولانی‌شدن مدت تحصیل دانشجویان در این دانشگاه می‌شود.





  • کلمات کلیدی : اخبار قرآنی

  • ::: یکشنبه 87/2/29 ::: ساعت 11:45 عصر :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر