سفارش تبلیغ
صبا ویژن
به لقمان گفته شد : از حکمت چه گرد آورده ای؟ گفت : برای آنچه کفایت شده ام خود را به زحمت نمی اندازم و آنچه را به من سپرده شده، تباه نمی سازم . [امام باقر علیه السلام]
 

 

 

وبلاگ های قرآنی Quranic Weblogs

دایرکتوری اطلاعات درباره «اخلاق و عرفان» در سایت بلاغ قابل دسترسی است  

 

دایرکتوری اطلاعات درباره موضوع «اخلاق و عرفان» در سایت بلاغ برای کاربران قابل دسترسی شده‌است.

به گزارش قرآن بلاگ به نقل از خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، پایگاه اینترنتی بلاغ که یکی از مهمترین سایت‌های حوزه دین و قرآن است، در بخشی از سایت خود اقدام به جمع‌آوری و ارائه مطالب درباره مباحث عرفانی و اخلاقی کرده‌است.

فلسفه عرفان، عرفان نظرى، عرفان عملى، عارفان، مقالات، دستور العمل‌هاى عرفانى، مراحل سیر و سلوک عرفانى و کتابخانه قسمت‌های کلی این بخش هستند.

پژوهشی در نسبت دین و عرفان، فلسفه تجربه عرفـانی(1)، فلسفه تجربه عرفـانی(2)، فلسفه تجربه عرفـانی(3)، مایه‏هاى عرفان اسلامى، عرفان و تصوف و معرفى مجموعه مقالات استیون کتز در بخش فلسفه عرفان وجود دارد.

از کتاب پژوهشی در نسبت دین و عرفان از دکتر سیدیحیی یثربی درباره نسبت میان دین و عرفان در این سایت آورده‌است: «در فضای فرهنگ اسلامی، بسیاری از عالمان عرفان را نمی‌پذیرند و آن‌را به‌طور کلی رد می‌کنند. براین اساس، حتی این‌که منشأ پیدایش تصوف تعالیم شیعه بوده باشد، مورد تردید و انکار است. امامان(ع) و علمای بزرگ شیعه بر ضد تصوف سخن گفته و شیعیان را به‌ طرد آن‌ها راهنمایی کرده‌اند. مقدس اردبیلی، علامه مجلسی از شیعه و ابن جوزی و ابن تیمیه از اهل سنت، از آن جمله‌اند.»

در بخش عرفان نظری قسمت‌های دین و عرفان، اصطلاحات عرفا، منازل و مقامات عرفا، عرفان نظری، انسان‌شناسى از منظر میر حیدرآملى، خدا زیباست(درباره نام‌های خداوند)، کتاب توحید علمی و عینی(1)، فلسفه سلوک، شرائط و آداب سلوک، قابلیت انسان برای سلوک و مکاشفات، تفسیر آیه نور، عشق در عرفان اسلامی قابل مشاهده است.

از محمدرضا جبارى، فاطمه محمدى آرانى، حمیدرضا مظاهرى‌، محمدامین صادقى ارزگانى، م. س. ایزدی دهکردی، احمدحسین شریفى، محمّد هادى عبدخدائى، بهمن شریف‌زاده، محمدتقی جهان‌اندیش، دکتر اعوانی و محمدرضا رسولان در این سایت مقاله موجود است.

در کتابخانه الکترونیکی این بخش از سایت درباره عرفان کتبی مانند؛ أشنایی با علوم اسلامی (کلام -عرفان -حکمت عملی)، رسالهءسیروسلوک بحرالعلوم، رساله لبّ اللّباب در سیر و سلوک اولى الألباب، سیماى کتاب خوشه‌هایى از بوستان روح مجرد، مقالات(جلد سوم): طریق عملى تزکیه (2)، مقالات(جلد دوم): طریق عملى تزکیه(1) و مقالات(جلد اول): مبانى نظرى تزکیه ارائه شده‌است.

برای مشاهده بخش عرفان در سایت معاونت فرهنگی و تبلیغات اسلامی حوزه اینجا را کلیک کنید!





  • کلمات کلیدی : اخبار قرآنی

  • ::: دوشنبه 87/2/30 ::: ساعت 12:21 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر