سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ساکت باش نه از روی گنگی که سکوت، زیور دانشمند و پوشش نادان است . [امام علی علیه السلام]
 

 

 

وبلاگ های قرآنی Quranic Weblogs

 ویژه‌نامه اینترنتی «فتنه؛ نقشی بر آب» منتشر شد 

پایگاه اطلاع‌رسانی تبیان ویژه‌نامه اینترنتی با عنوان «فتنه؛ نقشی بر آب» را منتشر کرده‌است.

به گزارش قرآن بلاگ به نقل از خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، ویژه‌نامه اینترنتی «فتنه؛ نقشی بر آب» شامل بخش‌های سخن ما(به جای مقدمه)، ماجرای فتنه‌ای که برخاست، فتنه‌ «فتنه»(گزارشی از محتوای فیلم)، براستی آیا اسلام دین خشونت است؟، من به خدایان تحریف کافرم(بررسی آیات بکار رفته در فیلم فتنه) است.

به روایت لینک، اسلام این است(نماهنگ)، پروژه اسلام هراسی در غرب(گفت‌وگوی رادیویی)، نقد و بررسی فیلم «فتنه»(صوتی) و آنچه نگفته‌اند(سلسله مباحث نظری دکتر حسن رحیم‌پور ازغدی)، از دیگر بخش‌های ویژه‌نامه اینترنتی «فتنه؛ نقشی بر آب» است.

در بخش «ماجرای فتنه‌ای که برخاست»، ویژ‌ه‌نامه اینترنتی «فتنه؛ نقشی بر آب» موضوعاتی چون چکیده، انتشار فیلم، اهداف فیلم، محتوای فیلم و تحلیل مورد نقد و بررسی قرار گرفته‌است.

در بخش‌هایی از چکیده آمده‌است: «فیلمی که اخیراً توسط نماینده پارلمان هلند روی اینترنت منتشر شده، در کنار اهانت به پیامبر تلاش کرده تا به روش عقلی و استنباط از آیات قرآن، مخاطب را مجاب کند که قرآن حمله‌های تروریستی به غیر مسلمان‌ها را ترویج می‌کند، قرآن یهودی ستیزی را تبلیغ می‌کند».

در ادامه ویژه‌نامه اینترنتی گزارشی از فیلم ضد اسلامی فتنه، در دسترس کاربران قرار گرفته و در بخش‌هایی از آن نوشته‌ شده‌است: «فیلم شامل دو بخش است. بخش اول به بیان برخی آیات و احکام اسلامی می‌پردازد و صحنه‌هایی از عملیات‌های تروریستی که به مسلمانان نسبت داده شده نشان می‌دهد و بخش دوم به غربی‌ها و مسیحیان هشدار می‌دهد که آگاه باشید که اسلام اروپا را فتح خواهد کرد و این که باید برای آزادی به مبارزه با اسلام برخیزیم».

«براستی آیا اسلام دین خشونت است؟» عنوان بخش دیگری از این ویژه‌نامه اینترنتی بوده که در بخش‌هایی از آن آمده‌است: «با بررسی آیات قرآن به این نتیجه می‌رسیم که دستور قتل کفار و مشرکین، دستور ابتدائی نبوده بلکه این دستور در پی کشته شدن عده‌ای از مسلمانان بدست مشرکینی صادر شده که از هیچ نوع آزار و اذیتی در حق مسلمانان اباء نداشتند. بنا بر این آیه در صدد بیان دفاع مسلمانان از خود در برابر قتل و آزار و اذیت مشرکین است».

سپس در بخش «من به خدایان تحریف کافرم» به بررسی آیات بکار رفته در فیلم فتنه پرداخته شده و در این بخش‌ موضوعاتی چون آیه‌ اول؛ آمادگی دفاعی، وظیفه همگانی، آیه دوم؛ محبت، فصل مشترک ادیان، آیه ‌سوم؛ دفاع تا پای جان، آیه‌ چهارم؛ دشمنی در لباس دوستی، آیه‌‌ پنجم؛ تحریف حقیقت = حقیقت فتنه، بررسی شده‌است.

دلنوشته‌ یک کارگردان مسلمان(یادداشتی شاعرانه)، توهین به پیامبر(ص) نتیجه‌ ...، ویلدرز، سلمان رشدی دیگر، فتنه محملی برای وحدت، اهانت، اسلحه‌ای در برابر عقل، فتنه، نشانه‌ هراس غرب از معنویت گرایی، فتنه و چند نکته، انگیزه فتنه انگیزان و شلیک به چشم فتنه، دیگر عناوین مطرح شده در این بخش است.

فیلم «پاسخ به فتنه» از سوی تشکل مردم نهاد، برای تبیین و تشریح ارزش‌های اسلام واقعی و در پاسخ به جسارت رهبر حزب راستگرای پارلمان هلند ساخته شده‌است.

این فیلم بدون اهانت به ادیان الهی، قصد دارد چهره دین اسلام را بر پایه مستندات واقعی برگرفته از آموزه‌های قرآنی به گوش جهان برساند تا درک درستی از اسلام واقعی نمایانده شود.

در این فیلم تصاویری از آزار و اذیت پیامبر اسلام(ص)، مسیح(ع) و موسی(ع) گنجانده شده‌، همچنین صحنه‌هایی از وقوع جنایات علیه مسلمانان جهان و کشتار و مظلومیت آنان به تصویر کشیده شده‌است.

ویژه‌نامه اینترنتی «فتنه؛ نقشی بر آب» را اینجا کلیک کنید!





  • کلمات کلیدی : اخبار قرآنی

  • ::: سه شنبه 87/2/31 ::: ساعت 12:52 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر