سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سزاوارترین مردم به خدمت، دانشمند است . [عیسی علیه السلام]
 

 

 

وبلاگ های قرآنی Quranic Weblogs

سایت اینترنتی «نوآوری و شکوفایی» راه‌‌اندازی شد 

 

سایت نوآوری و شکوفایی به همت مرکز تحقیقات صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران راه‌اندازی شده‌است.

به گزارش قرآن بلاگ به نقل از خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)،  نظر به سخنان مقام‌معظم‌رهبری و اعلام سال 1387 به عنوان سال نوآوری و شکوفایی، مرکز تحقیقات صداوسیما برای ارتباط با نوآوران، مبتکران، پژوهشگران و استادان دانشگاه در حوزه رسانه، جامعه‌شناسی، مردم‌شناسی، تبلیغات بازرگانی فراهم آورده‌است.

این سایت اخبار نوآوری، ‌پژوهش‌های نوآوری، مقالات، دریافت ایده درباره نوآوری، مسابقات اینترنتی، پایگاه‌های پژوهشی، معرفی کتاب و نشریات، معرفی پژوهشگران برتر، نوآوری از دیدگاه امام‌خمینی(ره) و نوآوری از دیدگاه رهبر را ‌پوشش داده‌است.

عناوین برخی از پژوهش‌های نوآوری عبارتند از؛ نوآوری، تعاریف و مختصات، خلاقیت و نوآوری در سازمان، درآمدی بر مفهوم نوآوری، درآمدی بر مفهوم و شاخصه‌های نوآوری و شکوفایی و سال نوآوری و شکوفایی(5)؛ منشور راهبردی رسانه ملی.

قسمتی از سایت به معرفی پایگاه‌های اینترنتی پژوهشی اختصاص دارد. در بخشی از این سایت نوآوری از دیدگاه امام‌خمینی(ره) اینطور تدوین شده: «امروز چون قرن اتم است آن روش کهنه شده! و ادعای آنکه اسلام با نوآورد‌ها مخالف است ـ همان سان که محمدرضا پهلوی مخلوع می‌گفت که اینان می‌خواهند با چهارپایان در این عصر سفر کنند ـ یک اتهام ابلهانه بیش نیست.»

«زیرا اگر مراد از مظاهر تمدن و نوآورد‌ها، اختراعات و ابتکارات و صنعتهای پیشرفته که در پیشرفت و تمدن بشر دخالت دارد، هیچ‌ گاه اسلام و هیچ مذهب توحیدی با آن مخالفت نکرده و نخواهد کرد بلکه علم وصنعت مورد تأکید اسلام و قرآن مجید است. و اگر مراد از تجدد و تمدن به آن معنی است که بعضی روشنفکران حرفه‌ای می‌گویند که آزادی در تمام منکرات و فحشا حتی همجنس‌بازی و از این قبیل، تمام ادیان آسمانی و دانشمندان و عقلا با آن مخالفند گرچه غرب و شرقزدگان به تقلید کورکورانه آن را ترویج می‌کنند».

این سایت به لحاظ قالب صفحه اصلی و جای‌گیری مطالب از سطح خوبی برخوردار است، اما به لحاظ محتوایی دچار ضعف‌های قابل‌توجهی است که می‌توان یکی از دلایل آن‌ را راه‌اندازی اخیر این سایت دانست.

در بخش ارائه مقالات و یا کتب و نشریات نیز انتشار مقاله و یا کتاب و نشریه به صورت درستی انجام نگرفته‌است. زیرا مخاطب هنگام مطالعه و استفاده از مطلب حتما دچار مشکل خواهد شد و می‌بایست بخش اختصاصی ارائه مطلب به‌صورت دیگری طراحی می‌شد تا واضح‌تر و خواناتر باشد. 

برای مشاهده سایت نوآوری و شکوفایی اینجا را کلیک کنید!





  • کلمات کلیدی : اخبار قرآنی

  • ::: چهارشنبه 87/3/1 ::: ساعت 1:17 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر