سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بینوا فرزند آدم ، مرگش پوشیده است ، و بیمارى‏اش پنهان ، کردارش نگاشته است و پشه‏اى او را آزار رساند جرعه‏اى گلوگیر بکشدش و خوى وى را گنده گرداند . [نهج البلاغه]
 

 

 

وبلاگ های قرآنی Quranic Weblogs

افتتاح دانش‌نامه الکترونیکی موضوعی قرآن با بیش از 9 هزار مقاله 

دانش‌نامه دیجیتالی موضوعی قرآن پایگاه مرکز فرهنگ و معارف قرآن با بیش از 9 هزار مقاله و عنوان در اختیار کاربران شبکه جهانی اینترنت قرار گرفته است.

 به گزارش قرآن بلاگ  به نقل از خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، ، حجت‌الاسلام والمسلیمن «علی نیک‌بخت» مسئول پایگاه مرکز فرهنگ و معارف قرآن با اشاره به این خبر افزود: از ویژگی‌های این دانش‌نامه، جامعیت و دربردارندگی محتوایی آن است که با گردآوری هزاران مقاله و کتاب در بیش از هزار عنوان اصلی در حوزه‌های معارف و علوم قرآن با تفکیک حوزه‌های مختلف خواهد بود که به زودی این دانشنامه در پایگاه مرکز فرهنگ و معارف قرآن دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم قرار داده می‌شود.

وی درباره نحوه ارائه این دانشنامه به کاربران شبکه جهانی اینترنت گفت: منابع و مستندات موجود در شبکه جهانی اینترنت با همکاری گروه‌های فنی و محققان قرآنی مرکز گردآوری شده و به صورت پیوند و لینک در این پایگاه قرار گرفته تا کاربران و محققان با رجوع به آن با مجموعه کاملی از اطلاعات در یک جا و به طور آسان از آن بهره‌مند شوند.

مسئول پایگاه مرکز فرهنگ و معارف قرآن با توجه به مشکلاتی که در حوزه پیوندها و لینک‌ها به پایگاه دیگر پدید می‌آید و کاربران را از استفاده از مطالب و محتوا باز می‌دارد، گفت: برای آن که این مشکل را حل کنیم و کاربران همواره امکان استفاده از دانشنامه و محتوای آن را داشته باشند حتی اگر امکان ارتباط با سایت و پایگاه اصلی لینک داده شده وجود نداشته باشد، تصمیم بر آن شد تا محققان در هر حالت بتوانند از دانشنامه و مطالب آن بهره‌مند شوند، از این رو نسخه ذخیره شده محتوای مطالب پیوند داده شده نیز در سایت این مرکز نگهداری و در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

همچنین، پایگاه مرکز فرهنگ در نظر دارد تمام آثار پژوهشی خود را به صورت نسخه دیجیتالی و قابل دانلود در اختیار کاربران قرار دهد که این مجموعه شامل ده‌ها کتاب از جمله تفسیر راهنما ، فرهنگ موضوعی تفاسیر، فرهنگ قرآن، دایره المعارف قرآن و صدها مقاله تولیدی منتشر شده در مطبوعات کشور است.

در حال حاضر بیشتر آثار مرکز به صورت الکترونیکی در این پایگاه در دسترس کاربران اینترنتی قرار دارد.

http://www.maarefquran.com





  • کلمات کلیدی : اخبار قرآنی

  • ::: دوشنبه 87/3/13 ::: ساعت 1:30 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر