سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شخص با انصاف، یاران و دوستان بسیاری دارد . [امام علی علیه السلام]
 

 

 

وبلاگ های قرآنی Quranic Weblogs

با سلام به همه دوستان گرامی و معذرت از شما که دیر بروز می‌کنم ؛ در پست سرصلوات‏ بر پیامبر اعظم(ص)  دوست گرامی هم ولایتی  گله کرده بود که «پستی که درباره صلوات گذاشتی جای کار بیشتری نیز داشت. حیفه در باره این ذکر که در روز قیامت سنگین کننده ترازوی مومنان است کم صحبت بشه. »من هم به احترام این هم ولایتی و همه هم ولایتی های خوبم این پست را هم به صلوات اختصاص دادم.
از نظر آثار و ثواب صلوات، در احادیث، یکی از سنگین‏ترین اعمال، روز قیامت، صلوات برشمرده شده و برای نتایج آن همین بس که حضرت رضا«علیه السلام» فرمودند: هر که نتواند کاری کند که گناهانش را محو سازد بسیار بر محمّد و آل محمّد صلوات فرستد، زیرا صلوات گناهان را سخت درهم می‏کوبد.هنگامی که با صدای بلند فرستاده شود، نفاق را از دل می‏برد و باعث استجابت دعا می‏شود.
در روایات اسلامی  بسیار سفارش بر این کار شده است که به برخی از روایات که آثار صلوات را ذکر کرده اند اشاره می کنم:
رسول الله (ص) فرمود: « هر کس صد مرتبه بر محمد و آل محمد صلوات بفرستد، خداوند صد حاجت او  را بر آورده می‌کند».و در جای دیگر می فرماید: « هر کس یک درود بر من بفرستد، خدا ده درود بر او می‌فرستد و ده گناه از او ریخته و ده درجه برای او بالا بردهمی‌شود ».
آن حضرت سزوارترین مردم این گونه معرفی می کند که: « سزاوارترین مردم در روز قیامت به من آن کس است که بیشتر بر من درود فرستد».
پیامبر اعظم (ص) درباره  وقت این عمل عبادی می فرماید: «چون روز و شب جمعه شود، بسیار بر من صلوات و درود فرستید».
در حدیثی از امام صادق(ع) روایت شده است که وقتی از پیامبر یاد می‏شود، بر او بسیار صلوات بفرستید. خداوند در هزار صف از فرشتگان هزار صلوات بر او می‏فرستد و چیزی از آنچه خدا آفریده باقی نمی‏ماند مگر آنکه بر این بنده صلوات بفرستند. خدا و ملائکه نیز بر او درود فرستاده‏اند و از این فضیلت کسی رو نمی‏گرداند مگر نادان یا مغرور و از آن حضرت منقول است : هرکه در روز جمعه بعد از نماز صبح بگوید:
اللهم اجعل صلواتک و صلوات ملائکتک و حملة عرشک و جمیع خلقک و سمائک و ارضک و انبیائک و رسلک علی محمد و آل محمد تا جمعه دیگر در امان است .
امام علی بن موسی الرضا(ع) فرمود: « صلوات بر محمد و آل محمد در پیشگاه خدا معادل سبحان الله و الحمدلله و الله‌اکبر گفتن است».
روایات فراوانی در این باره در کتاب‌های روایی داریم. در این زمینه کتاب «آثار الصادقین»، ج 11، رویات را جمع‌آوری کرده است.
برای مطالعه می توانید به وبلاگ همه چیز در مورد صلوات مراجعه کنید





  • کلمات کلیدی :

  • ::: جمعه 87/6/15 ::: ساعت 11:59 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر