سفارش تبلیغ
صبا ویژن
همگان را به شتاب خواهانند و همگان مهلت جویانند ، و همه را وقتى معین نهاده‏اند و آنان درنگ مى‏کنند و از کار باز ایستاده‏اند . [نهج البلاغه]
 

 

 

وبلاگ های قرآنی Quranic Weblogs

 

همیشه فکر می کردم چرا مسلمین با وجود اینکه یک دین و یک کتاب دارند و در بسیاری از احکام با هم موافقند ولی این همه اختلاف در بین آن ها وجود دارد.مگر در قرآن نیامده است که مومنین با هم برادرند پس علت این همه اختلاف چست؟
درپاسخ به این سوال به یکی دیگر از عوامل و راهکارهای انسجام می پردازمکه اگر به آن عمل شود بسیاری از مشکلات ما حل خواهد شد ؛چراکه اگر به اطراف خود خوب بنگریم خواهیم دید اگر در جامعه اختلافی وجود دارد به خاطر انجام ندادن کامل احکام دینی می باشد. عاملی که می تواند ما را در برابر فرو رفتن در منجلاب اختلاف بیمه کند،آن عامل عبارت است از پذیرش کامل دین اسلام به این نحو که اگر مومنان، اسلام را به طور کامل بپذیرند دیگر جایی برای اختلاف و تفرقه باقی نخواهد ماند، به همین دلیل قرآن در آیه 208 سوره بقره از مومنان می‌خواهد که به قرآن و دیگر کتاب‌های آسمانی ایمان آورند واسلام را بدون هیچ کم و کاست پذیرا باشند: «ای کسانی که ایمان آورده‏اید! همگی در صلح و آشتی درآیید! و از گام‌های شیطان، پیروی نکنید که او دشمن آشکار شماست.»





  • کلمات کلیدی :

  • ::: جمعه 87/6/15 ::: ساعت 11:59 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر