سفارش تبلیغ
صبا ویژن
زیبایی بردباری، نشانه فراوانی دانش است . [امام علی علیه السلام]
 

 

 

وبلاگ های قرآنی Quranic Weblogs

در ادامه مباحث مربوط به معراج (صلی‌الله‌وعلیه‌وآله‌وسلم) دوستان زیادی سوالی را مطرح کردند که در این پست به بررسی آن می پردازم سوال این است که آیا درست است که درمعراج خداوند با صدای حضرت علی (علیه السلام) با پیامبر(صلی‌الله‌وعلیه‌وآله‌وسلم) صحبت نمودند؟

در جواب این دسته از دوستان می گوییم که در آیات قرآن اشاره ای به این مسئله نشده است؛ ولی حدیثی از پیامبر اعظم (صلی الله و علیه و آله و سلم) نقل شده که این مطلب را تأیید می‌کند .در اینجا توجه شما دوست عزیزم  را به این حدیث شریف جلب می نمایم. 

از پیامبر اعظم (صلی الله و علیه و آله و سلم) سؤال شد: در شب معراج خداوند با چه صدایی و با چه لحنی با تو صحبت کرد؟

 حضرت فرمود: «با صدا و لحن علی بن ابی طالب (ع) عرض کردم: پروردگارا ! با من صحبت می کنی یا علی؟ فرمود : یا احمد ! من مانند اشیا نیستم و با مردم مقایسه نمی شوم و با چیزهای دیگر توصیف نمی شوم.

تو را از نور خود و علی را از نور تو آفریدم. بر اسرار و نهان قلبت احاطه و آگاهی پیدا کردیم، دیدم برای تو هیچ چیز محبوب تر از علی نیست، از این رو با زبان علی با تو سخن گفتم.»

این مسئله را هم  آیت الله جوادی آملی به این صورت  نقل کرده اند : از پیغمبر سئوال کردند : شما وقتی در معراج رفتی ، خیلی حرف شنیدی . آن حرف هائی که شنیدی شبیه لهجة کی بود ؟ فرمود : آن حرف هائی که من شنیدم شبیه لهجة علیّ بن أبیطالب بود.

 

 

وبلاگ مفید

www.quranblog.org

وبلاگ های قرآنی    Quranic Weblogs


 

 





  • کلمات کلیدی :

  • ::: جمعه 87/6/15 ::: ساعت 12:5 عصر :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر