سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و او را از ایمان پرسیدند ، فرمود : ] ایمان ، شناختن به دل است و اقرار به زبان و با اندامها بردن فرمان . [نهج البلاغه]
 

 

 

وبلاگ های قرآنی Quranic Weblogs

مشاور قرآنی وزیر ارشاد خبر داد:

انجمن‌های قرآنی می‌توانند با ثبت قانونی از حمایت مرکز توسعه و ترویج بهره‌مند شوند 

مدیرکل مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی کشور در جمع فعالان قرآنی استان هرمزگان گفت: انجمن‌های قرآنی می‌توانند با ثبت قانونی از منابع و حمایت‌های این مرکز بهره‌مند شوند.

به گزارش قرآن بلاگ به نقل از خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، «محمدعلی خواجه‌پیری» مدیرکل مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی کشور و مشاور قرآنی وزیر ارشاد هم‌زمان با دور دوم سفر هیأت دولت به استان هرمزگان در جلسه پرسش و پاسخ اعضای مؤسسات، انجمن‌ها و کانون‌های قرآنی این استان حضور یافت و به سؤالات مطرح شده پاسخ داد.

وی هدف از این سفر را بررسی منابع، امکانات و آشنایی با فعالیت‌های قرآنی انجام شده در استان هرمزگان عنوان کرد و گفت: طی سال‌های اخیر فعالیت‌های خوبی در بخش قرآنی انجام شده است اما با توجه به ظرفیت‌های موجود در این استان توقع می‌رود حضوری چشمگیرتر و پررنگ‌تر را در سال‌های آینده شاهد باشیم.

خواجه‌پیری لازمه بهره‌مندی از منابع و امکانات مرکز فعالیت‌ها قرآنی کشور را تأسیس و ثبت مؤسسات قرآنی معرفی و اظهار کرد: مؤسسات و انجمن‌های قرآنی می‌توانند با ثبت قانونی مؤسسه خود از منابع و برنامه‌های این مرکز بهره‌مند شوند و با برگزاری و انجام برنامه‌های مدون و مستمر در جهت اعتلای فرهنگ دینی و قرآنی گام بردارند.

مدیرکل مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی کشور در این سفر همچنین از مؤسسات قرآنی شهرستان میناب بازدید کرد.

خواجه‌پیری در این بازدید که معاون سیاسی- امنیتی شهرستان میناب نیز وی را همراهی می‌کرد در جمع اعضای مؤسسه قرآنی ولی‌عصر(عج) شهرستان میناب گفت: قرآن کتابی است آسمانی و انسان‌ساز که تمام شئونات زندگی انسان را دربر می‌گیرد و عمل به آن باعث جلوگیری از هر گونه کج‌روی و انحراف می‌شود.

وی با تأکید بر اجرای برنامه‌های فاخر قرآنی، افزود: جهت جذب جوانان و نوجوانان باید برنامه‌های قرآنی با بهترین کیفیت اجرا شود و دولت نهم نیز حمایت از فعالیت‌های قرآنی و ترویج آموزه‌های دینی به نوجوان و جوان انقلاب را از اهم برنامه‌های خود می‌داند.

مشاور قرآنی وزیر ارشاد پس از بازدید از مؤسسات و انجمن‌های قرآنی شهرستان میناب و بررسی عمل‌کرد و فعالیت‌های آنان از مسئولان شهرستان خواست حداکثر تلاش خود را جهت حمایت از این مراکز به‌عمل آورند.





  • کلمات کلیدی : اخبار قرآنی

  • ::: دوشنبه 86/12/6 ::: ساعت 11:20 عصر :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر

    متن کامل کتاب‌های دکتر هادوی تهرانی بر روی سایت قرار گرفت 

    پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر هادوی تهرانی به ارائه متن کامل کتاب‌های منتشر شده از وی کرده‌است.

    به گزارش قرآن بلاگ به نقل از خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، پایگاه اطلاع رسانی دکتر هادوی تهرانی به ارائه متن کامل کتب منتشره از استاد برای کاربران خود کرده‌است.

    این پایگاه که به ارائه پست‌هایی چون سخن روز، اخبار و آثار استاد پرداخته در بخش آثار به ارائه متن کامل کتبی چون با جوان تا آسمان، میقات سبز و تاریخ علم اصول پرداخته‌است.

    کتاب مبانی کلامی اجتهاد، ولایت و دیانت، باورها و پرسش‌ها، مکتب و نظام اقتصادی اسلام، قضاوت و قاضی، کتابشناسی استاد هادوی تهرانی و مقالات از دیگر کتبی که در حال آماده‌سازی در این پایگاه است.

    کتاب با جوان تا آسمان در پی نشان دادن رهنمودها و دیدگاه‌های امام علی(ع) در خصوص جوانان است.

    این کتاب از چهار بخش کلی با جوان تا بهار(جوان و جستجو گری) با جوان تا باران(جوان و خود سازی)، با جوان تا دریا(جوان و جامعه) و با جوان تا آسمان(جوان و جهان آخرت) تشکیل شده است.

    کتاب میقات سبز با طرح مباحثی چون، عوامل اختیاری و غیر اختیاری، معنی و موانع اجتهاد، کتاب‌های حوزوی، مراحل تحصیل، تحلیل مفاد طلبگی در شخصیت علمی، مقام علمی و نمایندگی پیامبراکر(ص)جرعه زلالی است برای تشنگان معارف دینی.

    کتاب تاریخ علم اصول از نگاه شهید صدر، جهت آشنایی علاقه‌مندان به تاریخ علم اصول و وقوف به فراز و نشیب‌های آن، براساس دیدگاه شهید سید محمد باقر صدر توسط استاد مهدی هادوی تفسیر و تدریس و به خامه آقای روحانی تدوین شده است.

    این اثر در سه بخش کلی، فقه، اصول، و تاریخ علم اصول گردآوری شده و مشتمل بر مسایل مهمی چون، اخباریون شیعه و حسیون غرب، جایگاه تولد و مؤسس علم اصول، ترویج و القای تفکر اصولی از سوی ائمه(ع)، دلیل غنای اصول فقه شیعه، دوره علم اصول از شیخ طوسی تا صاحب معالم و دوره کمال علم اصول از وحید بهبهانی تا دوران معاصر است.

    همچنین علاقه‌مندان می‌توانند علاوه بر دریافت متن کامل کتب از خرید آنلاین این پایگاه استفاده کنند.

    برای دریافت کتب دکتر هادوی تهرانی اینجا کلیک کنید!





  • کلمات کلیدی : اخبار قرآنی

  • ::: یکشنبه 86/12/5 ::: ساعت 11:59 عصر :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر

    تداوم اهانت دانمارکی‌ها، این‌بار با هتک حرمت ذات اقدس الهی 

    دانمارکی‌ها که هنوز مدت زمانی از توهین دوباره آن‌ها به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) نگذشته و از خشم و اعتراض جهانی مسلمانان بیمی‌ به دل راه نداده‌اند، این‌بار در اقدامی غیرمسئولانه و با نام نمایش‌نامه کمدی ذات اقدس الهی را مورد تمسخر قراردادند.

    به گزارش قرآن بلاگ به نقل از خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، جمعی از دین‌گریزان دانمارک با اجرای نمایشنامه‌ای موهن به ذات اقدس الهی، مقدسات تمامی ادیان را زیر سؤال ‌بردند.

    در این نمایشنامه به اصطلاح کمدی که در منطقه «نوربرو» کوپنهاگ، پایتخت دانمارک برای عموم به نمایش درآمد بسیاری از باورهای مسیحیان و آموزه‌های دینی آنان در کتاب مقدس انجیل مورد تمسخر قرار‌گرفت.

    در بخشی از این نمایشنامه تعالیم انجیل، قدیمی و دروغین توصیف‌شده و آمده‌است: این تعالیم با توجه به شرایط کنونی قابل اجرا‌نبوده و مناسب عصر حاضر نخواهد‌بود.

    ادامه مطلب...



  • کلمات کلیدی : اخبار قرآنی

  • ::: یکشنبه 86/12/5 ::: ساعت 11:50 عصر :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر

    وبلاگ‌نویسان مسلمان جشن هسته‌ای به پا کردند/لوگوی حمایتی «جشن هسته‌ای» ارائه شد 

    سایت مجمع وبلاگ‌نویسان مسلمان که در مناسبت‌های مختلف لوگوی حمایتی ارائه می‌کند به ‌پاسداشت پیروزی ایران در بحران هسته‌ای لوگوی گرامی‌داشت «جشن هسته‌ای» را عرضه کرده‌است.

    به گزارش قرآن بلاگ به نقل از خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، با انتشار گزارش البرادعی مدیرکل آژانس بین‌المللی که در آن به اتمام ماجرای هسته‌ای ایران تاکید شده‌است، این روز به عنوان جشن هسته‌ای نام گرفت و در اذهان ایرانیان به عنوان یوم‌الله نقش بسته‌است.

    به همین مناسبت مجمع وبلاگ‌نویسان مسلمان به ‌پاسداشت پیروزی ایران در بحران هسته‌ای لوگوی گرامی‌داشت «جشن هسته‌ای» را عرضه کرده و از بلاگران مسلمان و ایرانی خواسته ‌است با قراردادن این لوگو در سایت و یا وبلاگ خود این روز بزرگ را به جشن بنشینند.

    در این لوگو که از رنگ‌های آبی، سبز، قرمز، سفید استفاده‌شده و در روی این لوگو جمله «‌پیروزی هسته‌ای شکوه ایرانی مبارک» نقش بسته‌است.

    علاقه‌مندان در صورت تمایل می‌توانند کد لوگو را در سایت مجمع دریافت و در تگ BODY قالب وبلاگ کپی کنند تا این لوگو در گوشه وبلاگ به‌صورت طرح مثلثی شکل متناسب با شرایط زمانی در وبلاگ نمایش داده‌شود.

    این مجمع پیش از این برای درگذشت قیصر امین‌پور، عید فطر، عید قربان، روز جهانی قدس، هفته دفاع مقدس و ایام محرم لوگو ارائه داده‌است.

    مجمع وبلاگ‌نویسان مسلمان، به مناسبت‌های مختلف لوگوهای دینی و قرآنی منتشر می‌کند.

    استفاده از این نوع لوگو ها مدتی است که در بین بلاگران مرسوم شده‌ که این‌گونه حمایت خود را از موضوع و یا مناسبتی خاص اعلام می‌کنند.

    استفاده‌ گسترده بلاگران از این نوع لوگوهای حمایتی می‌تواند نمودی از اتحاد در فضای سایبر باشد. 

    برای پیوستن به این جشن هسته‌ای اینجا را کلیک کنید!





  • کلمات کلیدی : اخبار قرآنی

  • ::: یکشنبه 86/12/5 ::: ساعت 11:49 عصر :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر

    به نام خدا
    با عرض سلام
    صلاحیت یا جناحیت
    سوال : در انتخابات، آیا صلاحیت باید مورد نظر باشد یا جناحیت؟
    پاسخ: مرورى به آیاتى که درباره انتخاب  افراد از سوى خداوند یا پیشوایان معصوم(علیهم السلام) آمده، ما را به این مطلب رهنمون مى سازد که در انتخاب  افراد در هر جایى مسلمان باید صلاحیت افراد و تعهد آنان را ملاک قرار دهد.
    مثلا در داستان انتخاب  طالوت در قرآن آمده است، برخى انگیزه هاى غیر الهى، مانند نَسَب عالى و ثروت فراوان را ملاک انتخاب فرمانده و رهبر مى دانستند  "....قَالُوا أَنَّى یَکُونُ لَهُ الْمُلْکُ عَلَیْنَا وَنَحْنُ أَحَقُّ بِالْمُلْکِ مِنْهُ وَلَمْ یُؤْتَ سَعَةً مِّنَ الْمَال..." (سوره بقره،آیه 247 ) .....گفتند: چگونه او بر ما حکومت کند با این که ما از او شایسته تریم و او ثروت زیادى ندارد.....، ولى پیامبرشان در مورد انتخاب  طالوت به آنان گفت: "....إِنَّ اللَّهَ اصْطَفَـهُ عَلَیْکُمْ وَزَادَهُ بَسْطَةً فِى الْعِلْمِ وَالْجِسْمِ وَاللَّهُ یُؤْتِى مُلْکَهُ مَن یَشَآءُ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِیمٌ" (سوره بقره،آیه 247 ) .... خدا او را بر شما برگزید و او را در علم و (قدرت) جسم وسعت بخشیده است.
    از این آیه و روایاتى که تعصب هاى قبیله اى و گروهى و هواى نفس را در انتخاب  افراد به شدت مذمت مى کند، فهمیده مى شود، امت اسلامى، در انتخابات دو وظیفه بسیار حساس بر عهده دارد که اگر آن ها را رعایت نکند، وظیفه دینى خود را انجام نداده و در پیشگاه خداى متعال مقصر است.
    وظیفه اول: فردى را که مى خواهد انتخاب  کند، تنها براى رضاى خدا و مصلحت امت اسلامى انتخاب  نماید و در انتخاب  او هیچ انگیزه اى، غیر از انتخاب  اصلح که تنها راه حاکمیت صالحان است نداشته باشد.
    وظیفه دوم: منتخب خود را به طور کامل شناخته و او را در دیانت و صداقت، امتحان کرده باشد و میزان کارایى او را براى کارى که انتخاب  مى کند بداند. چنان که در قرآن کریم آمده است: "إِنَّ اللَّهَ یَأْمُرُکُمْ أَن تُؤَدُّوا الاَْمَـنَـتِ إِلَى أَهْلِهَا " (سوره نساء،آیه 58) خدا به شما فرمان مى دهد که امانت ها را به صاحبانشان بازگردانید. امروز، اداره جامعه اسلامى، امانتى است که از سوى مردم به مسئولین سپرده مى شود، لذا وظیفه مردم است این امانت را به کسانى که اهلیت و صلاحیت دارند بسپارند.
    یا حق

    حکومت اسلامی

    http://www.velayatefaghih.parsiblog.com






    ::: جمعه 86/12/3 ::: ساعت 11:41 عصر :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر

    رئیس سازمان تبلیغات: قرآن برای کافران چون رعد و برقی است که حیرانی آنان را بیشتر می‌کند 

    به گزارش قرآن بلاگ آیات الهی برای کافران ضلالت می‌آورد و مانند رعدو برقی برای گمراهان در دشتی تاریک است که حیرانی آنان را بیشتر می‌کند.

    حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید «مهدی خاموشی» رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، اول اسفندماه در مراسم پایانی مسابقات سراسری قرآن کارکنان وزارت دفاع با بیان این مطلب اظهار کرد: عقل، اجماع، قرآن و سنت منابعی است که در باب فقه و استنباط احکام مطرح و در اختیار ما انسان‌ها قرار دارد.

    وی تصریح کرد: عقل در باب جهان‌بینی و پذیرش مبداء و خدا موثر است و ما را هدایت می‌کند تا به مبدائی تمسک کنیم که دارای علم بی‌نهایت است که در غیر این‌صورت اگر همه ما انسان‌ها جمع شویم باز هم در فهم نقطه کمالی دچار مشکل خواهیم شد.

     ادامه مطلب...



  • کلمات کلیدی : اخبار قرآنی

  • ::: پنج شنبه 86/12/2 ::: ساعت 11:13 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر

    موبد زرتشتیان ایران: «خداجویی» گمشده فطری همه ادیان است 

    واژه «دائنای» اوستایی، «دایانای» لاتین و «دین و دیانت» عربی که همه از یک‌ ریشه هستند، به معنای علم برگزیدن راه انسانی و بیانگر مفهومی مشترک از خداجویی به‌عنوان گمشده‌ فطری پیروان همه ادیان است.

    به گزارش قرآن بلاگ به نقل از خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، از محل برگزاری همایش بین‌المللی علمی ـ پژوهشی «صلح، زنان و ادیان الهی»، «خورشیدیان»، موبد زرتشتیان ایران و رییس انجمن موبدان تهران امروز اول اسفند با ارائه سخنانی ضمن بیان این مطلب گفت: باور یا عقیده است که خلق و خو و اخلاق را می‌سازد و اخلاق، قانون می‌نویسد و قانون، امنیت می‌آورد و عدالت برقرار‌می‌کند، تنها باورهای انسانی است که تحقق تمامی این ویِژگی‌‌های دینی را در پی خواهدداشت.

    وی با اشاره به برابری زنان و مردان در «گاتاها» سروده‌های زرتشت و «اوستا»، متون مقدس زرتشتیان افزود: زنان پارسا و قهرمان در کنار مردان پارسا و پهلوان ستایش‌شده‌اند و در قوانین شخصی زرتشتیان هر حقی که به مرد داده‌شده به زن نیز اعطا شده‌است.

     ادامه مطلب...



  • کلمات کلیدی : اخبار قرآنی

  • ::: پنج شنبه 86/12/2 ::: ساعت 11:9 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر

    رحیم‌پور ازغدی: منطق قرآنی «لاَ نُفَرِّقُ بَیْنَ أَحَدٍ مِّن رُّسُلِهِ» مصداق حرمت ادیان الهی است 

    منطق قرآنی «لاَ نُفَرِّقُ بَیْنَ أَحَدٍ مِّن رُّسُلِهِ» مصداق حرمت ادیان الهی است و بر این اساس هیچ جدایی میان پیامبران الهی نیست از همین‌رو موحدان باید با اتحاد خویش به اعتراض و مقابله با کفر و ناراستی بپردازند.

    به گزارش قرآن بلاگ به نقل از خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، «حسن رحیم‌پور ازغدی» عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی امروز اول اسفندماه در همایش بین‌المللی «صلح، زنان، ادیان الهی» با بیان این مطلب به اهمیت ادیان الهی و پیروان آن در سیره رسول اکرم(ص) و امامان معصوم(ع) پرداخت و گفت: در زمان حکومت رسول اکرم(ص) اقلیت‌های دینی از حقوق یکسانی با مسلمانان برخوردار بودند و تأمین امنیت آنان به عهده حکومت اسلامی بود.

    وی با اشاره به آیه 90 و 91 سوره مبارکه «نساء» افزود: خداوند در این آیه صراحتاً می‌فرماید حتی اگر کافرانی که با شما جنگیدند حاضر به صلح شدند، شما (مسلمانان) سلاح را کنار بگذارید و از جنگ و تجاوز بپرهیزید زیرا در اندیشه اسلام، هیچ‌گاه مسلمانان آغازگر جنگ نیستند.

    این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه اظهار کرد: هیچ جهادی در اسلام بر ضد پیروان سایر ادیان الهی نبوده و در هیچ یک از سخنان پیامبر و امامان شیعه نیامده است که به دلیل ترویج و گسترش اسلام به جنگ با سایر پیروان بپردازید که آیه ششم سوره مبارکه «توبه» دلیلی بر این مدعاست.

     ادامه مطلب...



  • کلمات کلیدی : اخبار قرآنی

  • ::: پنج شنبه 86/12/2 ::: ساعت 11:6 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر

    آیت‌الله تسخیری: دور شدن از وحدت اسلامی به معنای از بین رفتن امت واحد قرآنی است 

    خدا در قرآن به مسأله وحدت تأکید بسیار فرموده که توسط آن امت اسلامی به امت واحدی تبدیل خواهند شد و در مقابل از دست دادن وحدت اسلامی را به معنای از بین رفتن امت واحد قرآنی می‌داند.

    به گزارش قرآن بلاگ به نقل از خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، آیت‌الله «محمدعلی‌ تسخیری» دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در مراسم افتتاحیه همایش بین‌المللی «نقش آموزش علوم، فرهنگ و ارتباطات در تحکیم انسجام اسلامی» که صبح امروز اول اسفندماه در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی آغاز شد، با تشکر از فعالیت‌های فرهنگی سازمان آیسسکو گفت: خداوند در قرآن به مسأله وحدت تأکید فرموده و آن را از جمله عواملی عنوان کرده که امت اسلامی به کمک آن به امت واحدی تبدیل خواهند شد چراکه از دست دادن وحدت اسلامی به معنای از بین رفتن امت واحد قرآنی است.

     ادامه مطلب...



  • کلمات کلیدی : اخبار قرآنی

  • ::: پنج شنبه 86/12/2 ::: ساعت 10:30 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر

    مسابقه وبلاگ‌نویسی «عاشورا» حوزه‌های علمیه خواهران برگزار می‌شود

    مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، مسابقه‌ای تحت عنوان مسابقه وبلاگ‌نویسی «عاشورا» را با استفاده از ظرفیت‌های موجود در دفتر فناوری اطلاعات مرکز و سامانه وبلاگ مدارس در سطح وبلاگ‌های مدارس علمیه خواهران سراسر کشور برگزار می‌‌کند.

    به گزارش قرآن بلاگ به نقل از خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، تمامی مدارس حوزه‌های علمیه خواهران در سراسر کشور که از سوی دفتر فناوری اطلاعات وبلاگی تحت سامانه وبلاگ مدارس دارند، می‌توانند در مسابقه وبلاگ‌نویسی «عاشورا» شرکت کنند.

    بنابر این گزارش برخی از اهداف برگزاری مسابقه وبلاگ‌نویسی «عاشورا» ایجاد فرصتی جهت مطالعه و آشنایی بیشتر طلاب و کاربران محترم سایت با تاریخ کربلا، واقعه عاشورا و سیره، شخصیت امام حسین(ع)، ایجاد زمینه مناسب برای تولید آثار دینی، فرهنگی و هنری در قالب وبلاگ و در رابطه با شخصیت، تاریخ و اندیشه امام حسین(ع) و واقعه عاشورا، بسترسازی جهت آشنایی مدارس خواهران و طلاب خواهر با مقوله وبلاگ‌نویسی در راستای ترویج فرهنگ استفاده صحیح و بهینه از شبکه اینترنت و فناوری اطلاعات و ارتباطات هستند.

     ادامه مطلب...



  • کلمات کلیدی : اخبار قرآنی

  • ::: پنج شنبه 86/12/2 ::: ساعت 10:28 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر
    <   <<   16   17   18   19   20   >>   >