سفارش تبلیغ
صبا ویژن
فروتنی، زیور دانش است . [امام علی علیه السلام]
 

 

 

وبلاگ های قرآنی Quranic Weblogs

 

عمل صالح برگه عبور به بهشت است و بدون این برگه که نقد رایج آخرت است ، نمی توان از پل صراط گذشت و به بهشت پا نهاد .عمر فرصت تمرین برای عبور از صراط آخرت است و تمرین هم با انجام صالحات و ترک سیئات است . فرصت عمر و مجال دنیا ، برای این در اختیار ما قرار گرفته است که با آن خانه آخرت را آباد و ره توشه این راه طولانی و پرخطر را تأمین کنیم . انسانهای آینده نگر و عاقبت اندیش دنیای خود را خرج آخرت خود می کنند تا در آن روز بتوانند از عقبه های قیامت به سلامت بگذرند .

  
بیا ره توشه برداریم ، قدم در راه بی برگشت بگذاریم

 

 

                                    





  • کلمات کلیدی :

  • ::: سه شنبه 85/10/12 ::: ساعت 11:29 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر

     

     پیامبر خدا صلی الله علیه وآله :

    هر که با زنی به خاطر زیبایی اش ازدواج کند ، دلخواه خود را در او نبیند وهر که با زنی به خاطر مال وثروتش ازدواج کند خداوند او را به همان مال وثروت واگذارد ، پس بر شما باد به (ازدواج با) زنان متدیّن .

    www.atregoleyas.com

     





  • کلمات کلیدی :

  • ::: دوشنبه 85/10/11 ::: ساعت 8:22 عصر :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر

    آیا این گفته که تنها امامان و پیامبران(علیهم السلام) معصوم بوده اند، موجب نمى شود که فاصله ما با ایشان بیشتر شود و رسیدن به مقام و درجه آنها را ناممکن بنماید و بهانه اى براى اجراى مقاصد شیطان شود؟

     

    ملکه عصمت منحصر به امامان و پیامبران(علیهم السلام) نیست و انسان هاى عادى نیز مى توانند این مقام را کسب کنند، زیرا راه ریاضت و تلاش و مجاهدت هاى نفسانى براى همگان باز بوده و دست آوردهاى آن، براى عموم است. قرآن کریم مى فرماید: (یـاَیُّهَا الَّذینَ ءامَنوا اِن تَتَّقوا اللّهَ یَجعَل لَکُم فُرقانـًا... ); اى کسانى که ایمان آورده اید، اگر از خدا پروا داشته باشید براى شما مایه تمیز ]میان حق و باطل[ قرار مى دهد... .

    چنان که افرادى همواره در تاریخ توانسته اند به جایى برسند که یک گناه و حتى یک مکروه مرتکب نشوند، مانند حضرت زینب(علیها السلام)و... تفاوت عصمت امامان و پیامبران(علیهم السلام) با عصمت در دیگران این است که اولا: عصمتى که در امامان و پیامبران(علیهم السلام) است تضمین شده مى باشد، ثانیاً: عصمت آنان هم در عمل است و هم در علم، ولى راه براى دیگران نیز در رسیدن به مقام عصمت عملى باز است و بستگى به همت و اراده افراد در ترک معاصى و گناهان دارد.

    آن چه انحصارى است مقام نبوت، رسالت و امامت است: (...اَللّهُ اَعلَمُ حَیثُ یَجعَلُ رِسالَتَه... ).

    ...خدا داناتر است که پیامبرى خویش را کجا بنهد... خداوند، سِمَت هاى کلیدى و پست هاى حسّاس نمایندگى از طرف خود را به هر شخصى، حتى به هر معصوم فعلى نمى دهد.

    پس معصومان به اوج قلّه رسیده اند و ما باید در مسیر حرکت به قلّه حرکت کنیم. به ما گفته اند دراین مسیر حرکت کنید و اگر در این مسیر بودیم، هر چند به قلّه نرسیم و مرگ ما فرا رسد، اجر ما با خداست.

    www.oloomequrani.parsiblog.com





  • کلمات کلیدی :

  • ::: دوشنبه 85/10/11 ::: ساعت 8:17 عصر :::   توسط  
    نظرات شما: نظر

    به نام خدا


    هر سفری کمابیش سختی هایی داره اما سختی های سفر زیارتی در مقابل صفا و معنویتی که حاصل میشه ناچیزه. مشکلات بین راه، معطلی سر مرز، چانه زدن با گاری چیا که کاروانو محاصره می کنن، معطلی برای تکمیل شدن کاروان اتوبوس ها با اسکورت امنیتی، مشکلات منزل و هتل، قطع شدن پی در پی برق، سرو صدای موتورهای برق، نامطبوع بودن بعضی از غذاها، سردی آب و هوا در زمستون، بازرسی های پی در پی تا درب حرم و... همه و همه توی یه سفر سیاحتی معمولی شیرین خواهد شد چه رسد به سفر زیارتی و معنوی.

    (( ادامه ی مطلبو اینجا با تعدادی از تصاویری که گرفتم دنبال کنید.))





  • کلمات کلیدی :

  • ::: یکشنبه 85/10/10 ::: ساعت 10:30 عصر :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر

    دلایل عصمت پیامبران را بیان کنید؟

    همان گونه که گفته شد عصمت اقسام و مراحلى دارد. براى عصمت، مراحلى را بیان کرده اند که عبارتند از: 1. مصونیت در گرفتن وحى الهى;

     2. مصونیت در تبلیغ و بیان اصول و فروع دین;

     3. مصونیت از گناه، خواه انجام حرام باشد یا ترک واجب;

    4. مصونیت از خطا در امور دیگرى هم چون اشتباه حواس در تشخیص امور مربوط به زندگى خود یا اشخاص دیگر.

     

    براى عصمت علمى (مرحله اوّل و دوم و چهارم) مى توان به دلایلى از قرآن استناد کرد; مانند آیه 26 ـ 28 سوره جن; (علم الغیب فلا یظهر على غیبه أحداً * إلاّ من ارتضى من رسول فإنّه یسلک من بین یدیه ومن خلفه رصداً * لیعلم أن قد أبلغوا رسلـت ربّهم و أحاط بما لدیهم و أحصى کلّ شىء عدداً); داناى نهان است و کسى را بر غیب خود آگاه نمى کند; جز پیامبرى را که از او خشنود باشد که ]در این صورت[ براى او از پیش رو و از پشت سرش نگهبانانى خواهد گماشت، تا معلوم بدارد که پیام هاى پروردگار خود را رسانیده اند; و ]خدا[ بدان چه نزد ایشان است، احاطه دارد و هر چیزى را به عدد شماره کرده است.

    براساس این آیه، خداوند علم غیب را در اختیار فرستادگانى که مورد رضاى او هستند قرار مى دهد; هم چنین مأمورانى را از پس و پیش، مراقب پیامبران خود قرار مى دهد، تا آنها اوامر الهى را درست ابلاغ کنند، از این رو لازم مى آید که پیامبران، هم در دریافت وحى و هم در ارائه آن به مردم معصوم باشند. در این مورد، به آیاتى دیگر نیز استناد شده است که برخى از آنها عبارتند از: اعلى، آیه 6 و 7; نمل، آیه 6; نجم، آیه 3 و 4; طور، آیه 48.

    ادامه مطلب...



  • کلمات کلیدی :

  • ::: یکشنبه 85/10/10 ::: ساعت 1:9 صبح :::   توسط  
    نظرات شما: نظر

    به نام خدا

    سلام اول از همه عید قربان رو به شما تبریک می گم  و امیدوارم هممون از فرصت های زیبای روز عرفه کمال استفاده رو برده باشیم و مورد رحمت و بخشش الهی قرار گرفته باشیم.

    بله من از سفر برگشتم! زیارت مولا امیر المؤ منین و سالار شهیدان آمام حسین علیهما السلام، جای همه دوستداران و عاشقان اهل بیت (ع) خالی بود. حرم این بزرگواران و زیارت از نزدیک صفا و حال و هوای خاصی داره که توصیفش مشکله.

    تا قبل از اینکه به این توفیق برسم تصوراتی در باره ی نجف، مسجد سهله، مسجد کوفه و جاهای دیگه داشتم که بعد از مشاهده به کلی عوض شد. این دو مسجد به هیچ مسجد دیگه ای شبیه نیست. اعمالشون آدم و به یاد اعمال حج میاندازه.

    وجود مقام انبیا و اولیای خدا در کوفه و نجف نشون میده که از قدیمی ترین سرزمین های تاریخیه. گویا تمام تاریخ بشریت از حضرت آدم تا حالا اونجا خلاصه شده. وادی السلام با وسعت بیست و چند کیلومتر مربعی خود شهری در زیر زمین است و ساکنان آن در آسمان ها، اما افسوس که با جنایات متعددی که در آن رخ داده سلامت و امنیت خود را برای زنده ها از دست داده است!

     

    و اما کربلا...

    با کسب اجازه از آقا ابوالفضل العباس به زیارت سید و سالار شهدا نایل شدیم. اونجا دیگه احتیاج به روضه خون نداره، خواه ناخواه با دیدن پرچم سرخ گنبد و ضریح مطهر اشک ها جاری میشه . به راحتی می تونی ضریح امامو در آغوش بگیری و ببوسی و هرچی می خوای با آقا حرف بزنی. زیر قبه ی شریف همه ی دوستان و عزیزان رو دعا کردم.

    هرجا زیارت یا نمازی اقامه کردم نیابت از همه ی آرزومندان زیارت رو هم نیت کردم. خدا از همه قبول کنه انشاالله.

    در قسمت بعد کمی در باره مشاهداتم از اوضاع عراق خواهم نوشت. حق نگهدارتان.

     





  • کلمات کلیدی :

  • ::: یکشنبه 85/10/10 ::: ساعت 1:0 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر

    امام رضا علیه السلام :

    کسی که گناه(خود) را آشکار کند ، خوار وتنها فروگذاشته شود وکسی که گناه را مخفی وپوشیده بدارد آمرزیده شود .

    http://www.atregoleyas.com

    گل نرگس    Narcissus





  • کلمات کلیدی :

  • ::: یکشنبه 85/10/10 ::: ساعت 12:22 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر

      

       سلام به همه دوستان خوب و همراهان گرامی

       امروز افتخار این رو دارم که دو مناسبت زیبا رو خدمتتون تبریک بگم. اولی روز عرفه است. روز شناخت و اعتراف... روز عشق بازی با محبوب....

       تو دعای عرفه‌ی امروز دو چیز رو فراموش نکنیم:

       1- دعای فرج

       2- دعا برای همدیگه.

       و مناسبت بعدی عید سعید قربانه که پیشاپیش بهتون تبریک می‏گم.

       و اما پستهای امروز:

     





     





  • کلمات کلیدی :

  • ::: شنبه 85/10/9 ::: ساعت 9:21 صبح :::   توسط  
    نظرات شما: نظر

    بنام خدا

    خدمت تمامی دوستان و  بزرگواران عرض سلام دارم و سلامی ویژه خدمت مدیر محترم قرآن بلاگ که تازه گیها از سفر عتبات عالیات برگشته اند ان شاءالله که مارو هم در این سفر فراموش نکرده باشند

    امّا معرفی وبلاگها:::

    وبلاگ شیعه مذهب برتر  باتوجه به رو ز عرفه با مطلبی در همین باره بروز شده است با عنوان یادی از روز عرفه

    نکته هایی از قرآن نیز با موضوعی   در باره روز عرفه  با عنوان عید سر سپردگی و بندگی   آپدیت شده است که منتظر حضور شما  می باشد

     وبلاگ طلبگی ودوران عشق    هم با سفارشی از  امام جعفر صادق (ع)  با عنوان سفارش امام صادق ع به ره جویان    در انتظار شما خواهد بود

      راستی! در دعای روز عرفه برای همه مسلمانان و عاشقان اهل بیت (ع) دعا کنید





  • کلمات کلیدی :

  • ::: جمعه 85/10/8 ::: ساعت 1:10 عصر :::   توسط  
    نظرات شما: نظر

    بسم الله الرحمن الرحیم

    انا لله و انا الیه راجعون

    خبر شهادت  سه روحانی شیعه عراقی در مکه مکرمه ، خبر در گذشت مشکوک یک روحانی شیعه در ایران و .......... از چند بعد قابل بررسی و تأمل می باشد.

    1-  روحانیت شیعه در طول تاریخ منشأ حرکت، پویایی و برکات فراوان در راه احیای دین و حفظ و صیانت از آن بوده است و به تبعیت از ائمه اطهارسلام الله علیهم اجمعین) در این راه همه چیز (اسارت، شهادت و .....) را به جان خریده است.

    2-   دشمنان اسلام و شیعه به این نکته مهم توجه داشته و از هیچ کاری برای مبارزه و حذف جریان و حرکت پویای روحانیت شیعه فروگذاری نکرده اند.

    3-  حرکت تبشیری تبلیغاتی و تشکیلاتی 400 ساله کلیسا و حرکت ارتجاعی روحانیون وهابی سلفی با استفاده از دلارهای واتیکان و دلارهای باد آورده نفتی این روزها شمشیر خود را برای بریدن رگهای حیات اسلام ناب محمدی و مذهب حقه شیعه از رو بسته اند .

     

    از این رو بر ما ست تا به عنوان روحانیت شیعه و سربازان  امام زمان (عج) با درایت و کاردانی از روی تکلیف و احساس وظیفه تعیین مسیر نموده و در حفظ و ادامه حیات این جریان پویا و اثرگذار نهایت سعی و تلاش خود را بنماییم.





  • کلمات کلیدی :

  • ::: جمعه 85/10/8 ::: ساعت 10:29 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر
    <   <<   16   17   18   19   20   >>   >