سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اگر بر دشمنت دست یافتى بخشیدن او را سپاس دست یافتن بر وى ساز . [نهج البلاغه]
 

 

 

وبلاگ های قرآنی Quranic Weblogs

بنام خدا


الحمد لله الّذی جعلنا من المتمسِّکین بولایة امیر المؤمنین علی بن ابی طالب(ع)

 ابو بکربن ابی قحافه
« مرا به خود واگذارید و از من دست بکشید من بهترین شما نیستم در حالی که علی میان شماست».

( أقیلونی لست به خیر منکم و علی فیکم )

در جای دیگر می گوید: «  نزدیکرین مردم به خدا ، و بهترین فرداز نظر منزلت و بالاترین کس خدمت فداکاری و مجاهدت است».

ابن ابی الحدید از دانشمندان بزرگ سنی :
« این علی عالم برین و جهان ملکوت ، همان تربت پاکی است که جثه مقدس تو را در برگرفته است ، اگر آثار حدوث در وجود تو آشکار نگشته بود ،

می گفتم: تو بخشنده روان کالبدها و گیرنده جان جاندارانی! اگر عوامل مرگ طبیعی در وجود تو اثر نگذاشته بود ، می گفتم: تو روزی ده همگانی! تویی که کم و زیاد ، هر گونه بخواهی می بخشی»

در جای دیگر می گوید:«چه بگویم درباره مردی که همه فضیلت ها به او منتهی می شود و هر مکتب و هر گروهی خود را به او منسوب می سازند ، آری اوست رئیس همه فضیلتها...».

پروفسور عباس محمود عقاد:ادامه مطلب...



  • کلمات کلیدی :

  • ::: دوشنبه 85/10/18 ::: ساعت 4:19 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر

    به نام خدا

    خوب امروز نوبت منه!

     

     

    اولاً فرارسیدن عید ولایت و طلوع امامت، اکمال دین و اتمام نعمت، عید غدیر رو به همه ی دوستان و عاشقان اهل بیت پیامبر اعظم (صلوات الله علیهم اجمعین) تبریک میگم و از اعضای فعال و پر تلاش وبلاگ و همه ی دست اندرکاران این وبلاگ و سایر وبلاگ های قرآنی - به خصوص سرکار آمون که یادداشت های زیبایی ارسال می کنه- و همچنین از بازدیدکنندگان محترم تشکر می کنم.

    ثانیاً از عزیزان تقاضا می کنم هر وبلاگ قرآنی فعال و مناسب برای معرفی را می یابند به دوستان گروه اطلاع دهند و به نحوی معرفی نمایند.

    بعضی از عزیزان خواستار شرح خاطرات سفر زیارتی به عتبات شدند که ضمن قدر دانی از توجهشون باید به عرض برسونم گرچه این مقدار رو برای تحلیل اوضاع و یک شناخت نسبی از عراق مطرح کردم ولی اگر فرصت کنم بازهم سعی خواهم کرد چیزایی بنویسم، البته توی وبلاگ ابلاغ.

    وبلاگ حکومت اسلامی هم با مطلبی دیگه در باره ی ایرادی از دموکراسی بروزه.

     

     





  • کلمات کلیدی :

  • ::: یکشنبه 85/10/17 ::: ساعت 3:14 عصر :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر

     

    در جلسه ای، یکی از دوستان سوالی از من کرد که با توجه به اینکه در آستانه غدیر ؛روز ولایت و رهبری هستیم ؛ دوست دارم در همین ایام مبارک به آن بپردازم سوال این است که مقام امامت بالاتر است یا نبوت ؟ چرا مى گویند : حضرت على(علیه السلام) از سایر پیامبران(علیهم السلام) بالاتر است ؟

    در جواب این دوست باید بگویم که از آیات و روایات استفاده مى شود که مقام امامت ، بالاتر از مقام نبوت و رسالت است .

     مقام نبوت و رسالت ، یعنى؛مقام دریافت وحى الهى و تبلیغ و نشر آن در بین مردم ، و تربیت انسان ها از طریق ]انذار و تبشیر [و تعلیم و آگاهى بخشیدن به آن ها . بنابراین ، رسول موظف است در حوزه مأموریت خود ، مردم را به سوى خدا دعوت کند و فرمان الهى را به آن ها برساند ، و براى یک انقلاب فرهنگى و فکرى و عقیدتى ، از هیچ کوششى دریغ نکند

    اما مقام امامت یعنی؛ادامه مطلب...





  • کلمات کلیدی :

  • ::: شنبه 85/10/16 ::: ساعت 11:37 عصر :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر

    سلام به همه دوستان و همراهان گرامی

    هفته‌ای که گذشت با همه شادیها و اعیاد دو خبر بد رو هم به همراه داشت: 1- درگذشت آقای ابولقاسمی پور و همسرشون. 2- فوت آقای حسن نظری. علی رقم اینکه من با هیچ کدوم از این دو عزیز ارتباط نداشتم ولی چون هر دو از نویسندگان پارسی بلاگ بودند لازم دونستم به همه اهالی پارسی بلاگ و دوستان این دو گرامی، تسلیت بگم. روحشون قرین رحمت حق.
     


     

    و اما عید بزرگ مسلمین در راهه. عید غدیر خم. یکی از زیباترین اعیاد شیعیان. این عید رو به مولامون حضرت ولی‌عصر ارواحنا فداه و شما دوستان عزیز تبریک می‌گم. اینجا سید نداریم که ازشون عیدی بگیریم؟؟؟؟؟؟


      


    این‌هم بریده وبلاگها!!!:

     





     





  • کلمات کلیدی :

  • ::: شنبه 85/10/16 ::: ساعت 8:0 صبح :::   توسط  
    نظرات شما: نظر

    آیا پیامبران دچار سهو و نسیان و خطا مى شوند یا خیر؟ اگر چنین نیست پس مراد از آیه شریفه 286 سوره مبارکه بقره چیست؟

    پیامبران الهى از سهو، نسیان، غفلت و خطا منزه هستند، زیرا آنان معصومند; هم از جنبه علمى عصمت دارند و هم از جنبه عملى. عصمت نظیر عدالت نیست ـ که ملکه اى باشد که انسان را از گناه عمدى حفظ کند ـ بلکه عصمت، انسان را از جهل، خطا، سهو، نسیان، مغالطه در اندیشه و تفکّر هم نگه مى دارد; یعنى معصومین(علیهم السلام) هم در بخش علم، مصون از اشتباه فهمى مى باشند و هم در بخش عمل، مصون از کار ناروایند.

    در افراد متوسط، عصمت علمى احیاناً از عصمت عملى جداست، امّا هرچه بالاتر رویم، این دو جناح به یک دیگر نزدیک تر مى شوند، تا جایى که متحد مى گردند; نظیر فرشتگان که علمشان عین عمل آنهاست و بالاتر از آنها، نظیر صادر اول و از آن بالاتر، ذات اقدس حق که علمش عین عمل است و همان طور که در ملکه علمى مصون است (مَا یَعْزُبُ عَن رَّبِّکَ مِن مِّثْقَالِ...) و از جهل، خطا، سهو و نسیان و... معصوم است (وَمَا کَانَ رَبُّکَ نَسِیًّا) در مسائل عملى نیز از هر زشتى مصون است; ستم کار نیست: (وَلاَ یَظْـلِمُ رَبُّکَ أَحَدًا) زشت کار نیست: (کُلُّ ذَ لِکَ کَانَ سَیِّـئُهُ عِندَ رَبِّکَ مَکْرُوهًا). زیرا در آن مرحله، علم، عین قدرت و قدرت، عین علم اوست. پس ملکه عصمت، ملکه عملى محض نیست; چنان که ملکه علمى محض نیز نیست و انبیا عموماً(علیهم السلام) و خاتم الانبیاء(صلى الله علیه وآله)خصوصاً، هم در بخش علم معصومند و هم در بخش عمل، چون هم قول آنها و گفته شان حجت حق است و هم کار و رفتارشان در راهنمایى خلق خدا به سوى حق و هدفِ اعلى حجت است.

    حال که پیامبر معصوم است پس چرا مى گوید: (رَبَّنَا لاَ تُؤَاخِذْنَآ إِن نَّسِینَآ أَوْ أَخْطَأْنَا) یعنى چرا رسول اکرم(صلى الله علیه وآله) با آن که مقام عصمت داشت، درخواست مصونیت از خطا و نسیان مى کرد؟ پاسخش این است که، عصمتِ ایشان ذاتى نیست، بلکه به عصمت خداوند متعال معصوم هستند، پس صحیح است که از خداوند متعال مصونیتى را درخواست کند که از ناحیه خود، ضمانتى نسبت به آن ندارد و خود را در این درخواست، هم آواز مؤمنان سازد.

    وبلاگ مفید

    www.quranblog.org





  • کلمات کلیدی :

  • ::: شنبه 85/10/16 ::: ساعت 12:31 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر

    بنام خدا


    خداوند جهان هستی را بر اساس سنّت هایی آفریده و بر اساس سنّت‏ها و قوانین الهی، جهان هستی و از جمله انسان‏ها اداره می‏شوند. این سنّت‏ها همان گونه که خداوند در قرآن فرموده است، قابل تغییر و تبدیل نیست.
    یکی از سنت‏های الهی برای جامعه انسانی آن است که: "خداوند سرنوشت هیچ گروهی را تغییر نمی‏دهد، مگر آن که سرنوشت خویش را تغییر دهند".(1) بر اساس این سنت الهی، انسان‏های نیک کردار و پیروان ادیان الهی اگر بخواهند مغلوب ستمگران واقع نشوند و حاکمان زمین بوده و زیر سلطه انسان‏های نابکار قرار نگیرند، باید خود بخواهند
    ادامه مطلب...



  • کلمات کلیدی :

  • ::: جمعه 85/10/15 ::: ساعت 9:25 عصر :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر

    مجموعه سوالات مطرح شده در وبلاگ پیامبر اعظم(صلی‏الله‏علیه‏وآله‏وسلم)

    پاسخ گویی به شبهات و پرسش های دینی وظیفه کیست؟  جواب

    چرا نبی مکرم (صلی الله علیه وآله) با وجود اطلاع دقیق از خط نفاق آنرا برملا نفرمودند؟ جواب

    پیامبر (ص)شیعه یا سنی؟  جواب

    معراج پیامبر(صلى‌الله‌علیه‌وآله) جواب

    مهمترین معجزه یا از مهمترین معجزات پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله) کدام است جواب

     چه کسی سید است و ریشه سیادت چیست؟  جواب

    آیاحضرت‏علی(علیه السلام) نیز درمعراج و به همراه پیامبر بوده اند یا جواب

    پیامبر اعظم(صلی‏الله‏علیه‏وآله‏وسلم)

    The Holy Propht -p.b.u.h





  • کلمات کلیدی :

  • ::: جمعه 85/10/15 ::: ساعت 4:24 عصر :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر

    منظور از آیات محکم و متشابه چیست‌؟

    خداوند متعال می‌فرماید: "او کسی است که این کتاب را بر تو نازل کرد که قسمتی از آن‌، آیات "محکم‌"  است که اساس این کتاب می‌باشد و قسمتی از آن "متشابه‌" است‌; امّا آن‌ها که در قلوبشان انحراف است‌، به دنبال متشابهاتند تا فتنه‌انگیزی کنند و تفسیر  برای آن می‌طلبند; در حالی که تفسیر آن‌ها را  جز خدا و راسخان در علم نمی‌داند...".(آل‌عمران‌، 7)
    از این آیه‌، استفاده می‌شود که آیات قرآن کریم دو دسته‌اند:


    ادامه مطالب





  • کلمات کلیدی :

  • ::: جمعه 85/10/15 ::: ساعت 1:46 عصر :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر

    وَأَنکِحُوا الْأَیَامَى مِنکُمْ وَالصَّالِحِینَ مِنْ عِبَادِکُمْ وَإِمَائِکُمْ إِن یَکُونُوا فُقَرَاء یُغْنِهِمُ اللَّهُ مِن فَضْلِهِ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِیمٌ [النور : 32]



    دوشیزه ای به نزد پیامبر آمد و از پدرش شکایت کرد که مرا به عقد پسر عمویم درآورده و من بدان راضی نیستم. پیامبر فرمود: حال که چنین شده بدان راضی باش. دختر گفت به او رغبت ندارم و نمی خواهم همسر او باشم. پیغمبر فرمود در چنین صورتی میتوانی شوهر دیگری اختیار کنی. دختر وقتی چنین سخنی را شنید گفت: اتفاقاً دوست دارم با پسر عمویم زندگی کنم. ولی با این سؤال خواستم معلوم دیگران کنم که پدران حق ندارند دختران خود را بهر کس که خود مایل بودند داده و پیمان زناشوئی را یکطرفه امضاء نمایند.


    منبع: نرم افزار الرسول، داستان، ازدواج





  • کلمات کلیدی :

  • ::: پنج شنبه 85/10/14 ::: ساعت 11:4 عصر :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر

    نخستین نماینده مسلمان کنگره آمریکا می‌گوید که سوگند خود را با قرآن خواهد خورد و از قرآنی استفاده می‌کند که زمانی متعلق به «توماس جفرسون» بوده تا نشان د‌هد که تفاوت‌های مذهبی مسئله مهم و وحشتناکی نیست.

    به گزارش سرویس بین‌الملل «بازتاب» به نقل از «آسوشیتدپرس»، «کیت الیسون» جمهوریخواه تصمیم گرفته است، روز پنجشنبه با قرآنی که چند قرن قدمت دارد، سوگند یاد کند. وی این تصمیم را زمانی گرفت که متوجه شد این قرآن قدیمی در کتابخانه کنگره آمریکاست. جفرسون، سومین رئیس‌جمهور آمریکا و یک مجموعه‌دار کتب به زبان‌های گوناگون، این کتاب را در سال 1815 به عنوان جزیی از یک مجموعه به کنگره فروخت.

    الیسون گفت: «این ثابت می‌کند که ما از همان ابتدا، مردم روشن‌بینی داشته‌ایم که از نظر مذهبی، بسیار منعطف بوده و اعتقاد داشته‌اند که خرد می‌تواند از هر منبعی، از جمله قرآن بهره‌مند شود».

    وی اضافه کرد: «جفرسون از هیچ مذهب دیگری احساس ترس نمی‌کرد و این نشان می‌دهد که انعطاف مذهبی سنگ بنای کشور ما بوده است».

    عده‌ای از منتقدان بر این باورند که ذکر قسم، تنها باید به کتاب مقدس مسیحیان باشد و هشدار داده‌اند که در غیر این صورت، مسلمان‌های بیشتری در کنگره انتخاب خواهند شد. الیسون متولد دیترویت بوده و در دانشگاه به اسلام گرویده است.

    الیسون گفت: با کتابخانه نیز هماهنگی لازم شده و رئیس بخش مربوطه روز پنجشنبه، قرآن را به محل کنگره می‌آورد و سپس باز می‌گرداند.

    ترجمه انگلیسی قرآن جفرسون، در سال 1764 در لندن منتشر شده و رئیس بخش مربوطه در این‌باره گفته که این، قرآنی است که درک اروپا از قرآن بنا بر آن شکل می‌گیرد.
    این قرآن از آتش‌سوزی سال 1851 کپتول‌هیل هم سالم درآورده شد.
    منبع سایت بازتاب

    معرفی یک وبلاگ مفید

    www.atregoleyas.com

    گل نرگس    Narcissus





  • کلمات کلیدی :

  • ::: پنج شنبه 85/10/14 ::: ساعت 3:49 عصر :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر
    <   <<   11   12   13   14   15   >>   >