• وبلاگ : وبلاگ هاي قرآني Quranic Weblogs
  • يادداشت : يك سوال؟/كتاب مقدس را چه كسي نوشته است؟
  • نظرات : 0 خصوصي ، 1 عمومي
  • چراغ جادو

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + اسماعيل 


    مشکل نامعلوم بودن نويسندگان کتاب مقدس مسيحيان (عهد عتيق و عهد جديد) چيز تازه اي نيست. نظر تقريبا همه باستان شناسان و علماي مسيحيت در اين باره نبود سند کافي بر ادعاي عوام مبني بر اينکه کتب موجود در عهدين را اشخاص معلومي نوشته اند ميباشد. بعبارت ديگر هيچ سند قابل قبول علمي و تاريخي تاييد کننده اين ادعا که اشخاص خاص و معلومي اين کتب را تحرير کرده اند وجود ندارد.

    حتي يکي از کتب عهد جديد بنام متي که مردم عوام فکر ميکنند نوشته شاگرد مسيح بنام متي است ، خود اين انجيل نشان ميدهد که متي نويسنده آن نيست. اگر در اين کتاب (متي) فصل 9 شماره 9 را بخوانيد موضوع برايتان روشن خواهد شد:

    <عيسي بر سر راه خود به يک باجگير بنام متي برخورد که در محل وصول باج و خراج نشسته بود. عيسي به او گفت :"بيا و مرا پيروي کن" متي فورآ برخواست و همراه او رفت.>

    خب البته اگر نويسنده اين کتاب متي بود که طرز تحرير به سوم شخص نمي بود. بلکه بايد مينوشت که : عيسي بر سر راه خود به من که باجگير بودم .....برخورد .........و من فورا برخواستم و همراه او رفتم.

    اما بزرگان مسيحيت ميگويند که درست است که سندي دال بر اينکه چه کسي اين کتب را نوشته است وجود ندارد اما اين از ارزش اين کتابها نميکاهد. همه آنها وحي خدا بوده و بنابراين براي ما قابل قبول هستند.

    ادعاي وحي بودن کتاب مقدس کار را براي معتقدين به اين کتاب آسان نموده است. زيرا که مجبور نيستند ديگر به سوالات منطقي اين و آن پاسخ دهند! مثلا اينکه:

    چرا اين کتاب اين همه تناقض در خود دارد؟

    چرا اينهمه مطالب مخالف با علوم ثابت شده امروزي در آن هست؟

    چرا بسياري از مطالب آن را تغيير ميدهند و يا تصحيح ميکنند؟

    چرا بسياري از کتابهاي مقدس قديمي را تحريم کرده اند و حتي نميگذارند مردم عادي آنها را داشته باشند؟

    و چراهاي ديگر که نيازي به فکر کردن در آنها نميبينند!

    بحث تناقضات کتاب مقدس آنقدر وسيع است که اصلآ نميشود با چند کلمه آن را بيان کرد. دوستان خواننده کافي است در اينترنت دنبال مطالب و نوشته هاي محقيقين بگردند تا به وسعت اين تناقضات پي ببرند.