سفارش تبلیغ
صبا ویژن
همه آنچه را که می دانی بر زبان میاور که همین در نادانی تو بس باشد . [امام علی علیه السلام]
 

 

 

وبلاگ های قرآنی Quranic Weblogs

پانزدهمین شماره ماهنامه قرآنی «راه قرآن» منتشر شد 

پانزدهمین شماره ماهنامه قرآنی «راه قرآن» با مطلب نیایش‌های دکتر چمران منتشر شد.

به گزارش قرآن بلاگ به نقل از خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) سهم ما از فصل بهار، یادی از شهید مرتضی مطهری، فلسفه آفرینش شیطان، چشم‌زخم در نگرش قرآن، بهار و نوسازی خویش و...بخشی از مطالب این ماهنامه را تشکیل می‌دهد.

همچنین در این شماره به نقش شیوه‌های تبلیغی قرآن در خطابه‌های حجت‌الاسلام فلسفی نیز پرداخته شده است.

در بخشی از مطلب نیایش‌های چمران چنین می‌خوانیم:

«....ای خدا کیست که مزه شیرینی دوستیت را چشیده باشد و غیر تو را بجای تو اختیار کند و آن کیست که به مقام قرب تو، انس یافته ولحظه ای از تو روی گردانیده باشد ؟ ای خدای بزرگ از چیزهایی که دیگران به دنبال آن می‌روند بیزارم، خدایا نمی دانم هدف من از زندگی چیست؟، عالم و مافیها مرا راضی نمی کند، اگر چه بیش از دیگران می‌دوم، کار می کنم ولی نتیجه آن مرا خشنود نمی کند و فقط به‌عنوان وظیفه قدم به پیش می گذارم و در کشمکش حیات شرکت می کنم. و در این راه انتظار نتیجه‌ای ندارم...».

در این شماره گزیده‌ای از اخبار قرآن، جهان اسلام و مسلمانان نیز آورده شده است.

این ماهنامه با مدیر مسئولی «حسین آزادی» در 49 صفحه و با بهای 300 تومان منتشر شد. 





  • کلمات کلیدی : اخبار قرآنی

  • ::: شنبه 87/2/14 ::: ساعت 10:23 عصر :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر

    لوح فشرده بلوتوث مذهبی تولید شد 

     اداره نغمات آئینی سازمان صدا و سیما با هدف نشر ارزش‌های دینی و ملی به تدوین و تولید بلوتوث با محتوای مذهبی و ملی برای استفاده در تلفن‌های همراه کرده‌است.

     به گزارش قرآن بلاگ به نقل از خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) ، «مجید حسینی»، مدیر اداراه نغمات آئینی، گفت: این لوح فشرده شامل 32 قطعه به‌صورت ترکیبی و موزیکال با فرمت ام پی تری(MP3) قطعات مختلفی را شامل می‌شود و این اثر توسط اداره نغمات آئینی سازمان صدا و سیما تولید و تکثیر شده‌است.

    وی یادآور شد: این لوح فشرده قطعاتی با محتوای معنوی، حماسی، ملی و میهن دوستی را در بر می‌گیرد.

    مدیر اداره نغمات آئینی، خاطرنشان کرد: تولید بلوتوث‌های نغمات آئینی در سری‌های بعدی به شکل تصویری و نماهنگ هم خواهدبود. 





  • کلمات کلیدی : اخبار قرآنی

  • ::: شنبه 87/2/14 ::: ساعت 10:21 عصر :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر

    اهتمام مرحوم بی‌آزار به امور قرآنی برنامه‌های فرهنگی را قوت بیشتری بخشیده ‌بود 

    مرحوم پدر به‌طرز ویژه‌ای به مسائل قرآنی اهمیت می‌داد و تمام کارمندان سفارت می‌دانستند که سفیر جدید به برنامه‌های قرآنی توجه ویژه‌ای دارد و انجام فعالیت‌های قرآنی گسترده را در رأس برنامه‌های خود قرار‌داده‌ است. بیشترین دغدغه وی پیگیری مسایل فرهنگی بود و هرجا که می‌رفت بیشتر شاهد رونق جنبه‌های فرهنگی آن منطقه بودیم تا سیاسی و اقتصادی.

    به گزارش قرآن بلاگ به نقل از خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) «بشیر بی‌آزار»، پسر مرحوم بی‌آزار ، ضمن بیان این مطلب گفت: اموری را که مربوط به مسایل قرآنی می‌شد، خود به تنهایی انجام‌داده و بهترین پذیرایی را برای کسانی که برای اجرای برنامه‌های قرآنی به کشور محل خدمت وی می‌آمدند، در نظر‌می‌گرفت به گونه‌ای که از گروه‌های سیاسی در همان حد معمول پذیرایی می‌کرد اما گروه‌های قرآنی با استقبال ویژه از سوی وی مواجه‌می‌شدند و حتی رفتار و برخورد صمیمی بی‌‌آزار با سه جوانی که برای اجرای تواشیح آمده بودند، مایه تعجب آنان شد.

    وی با تأکید بر نقش بارز مرحوم بی‌آزار در توسعه فرهنگ قرآن‌کریم افزود: او با بودجه شخصی خود هزینه مبلغان و گروه‌های ویژه اجرای برنامه‌های قرآنی به‌ویژه در ماه رمضان را پرداخت‌می‌کرد و حتی هدیه‌های ارزنده‌ای برای قدردانی از این گروه‌ها در نظر می‌گرفت و این خود یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد وی بود و در یونان مرتب گروه‌های قرآنی در نمایندگی‌هایی که وی ریاست آن را عهده‌دار بود در رفت و آمد بودند.

    ادامه مطلب...



  • کلمات کلیدی : اخبار قرآنی

  • ::: شنبه 87/2/14 ::: ساعت 10:19 عصر :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر

    تأکید رهبر معظم انقلاب بر زدودن مصرف‌گرایی، تجمل‌پرستی و اشرافی‌گری از جامعه اسلامی 

    رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به بروز برخی موانع جدید درونی و بیرونی در مقابل انقلاب اسلامی تصریح کردند: مصرف‌زدگی، تجمل‌پرستی و مسابقه اشرافی‌گری که متأسفانه امروز در جامعه وجود دارد از جمله موانع درونی است که باید با همت بیشتر مردم، مسئولان و رسانه‌ها این مشکلات حل شود.

    به گزارش قرآن بلاگ به نقل از خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، صبح امروز شنبه 14 اردیبهشت در دیدار بسیار پرشور بیش از 20 هزار نفر از استادان و دانشجویان دانشگاه‌های استان فارس، قضاوت صحیح درباره عملکرد انقلاب اسلامی را نیازمند نگاه کلان به «اهداف، موانع درونی و بیرونی، و مسیر طی‌شده جمهوری اسلامی» دانستند و تأکید کردند: ایستادگی، تلاش بی‌وقفه، اتحاد، ادامه مبارزه با موانع، و گم‌نکردن هدف، بدون تردید تحقق همه آرمان‌های انقلاب را میسر خواهد کرد.

     ادامه مطلب...



  • کلمات کلیدی : اخبار قرآنی

  • ::: شنبه 87/2/14 ::: ساعت 10:13 عصر :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر

    پناه آوردن خواننده انگلیسی به قرآن کریم

    "بیت دورتی" خواننده سرشناس راک که در حال حاضر در زندان به سر می برد، با هدف ترک اعتیاد به خواندن قرآن پناه آورد.

    به گزارش قرآن بلاگ به نقل از خبرگزاری «جهان» ، "بیت دورتی" که به اعتیاد شدید دچار است، اخیرا در زندان یک جلد قرآن کریم با ترجمه انگلیسی بدست آورده و با هدف درمان روحی خود و ترک اعتیاد به خواندن قرآن روی آورده است.

    در همین راستا یکی از دوستان "بیت دورتی" اعلام کرد، او از زمانی که این جلد قرآن را بدست آورده، زمان بسیار زیادی را به خواندن آن می گذراند.

    وی در ادامه افزود: "بیت" تعداد زیادی دوست مسلمان دارد. آنان همواره وی را به خواندن قرآن کریم دعوت می کنند.

    "بیت دورتی" 29 ساله که به 105 روز زندان محکوم شده، اکنون در زندان "وور مود" در شهر لندن به سر می برد.

    وی در مورد وضعیت فعلی خود گفت: از زمانیکه در سلول انفرادی هستم و به خواندن قرآن روی آورده ام، روحیه ای بسیار خوب و بالا بدست آورده ام و در مجموع فردی آرام شده ام.





  • کلمات کلیدی : اخبار قرآنی

  • ::: سه شنبه 87/2/10 ::: ساعت 8:1 عصر :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر

    «سید مجید  پور ‌طباطبائی»، محقق و پژوهشگر ، آغاز پژوهش در مورد تاریخ زندگی و سیرة پیامبر اسلام (ص) را در اروپا به سال های میانی قرن یازدهم میلادی مربوط دانست و اظهار داشت: تصویر پیامبر در این پژوهش ها معمولا همراه با غرض‌ورزی بوده است و این کج‌بینی‌ها به صورتی است که به پیامبر(ص) شکلی انسانی داده‌اند و قرآن کریم را حاصل تراوشات ذهنی یک انسان عامی خوانده‌اند.  

     به گزارش قرآن بلاگ به نقل از خبرگزاری فارس ، بخش دوم همایش کاربردی سینمای ضدفتنه، با حضور مجید پورطباطبایی، ابوالحسن علوی‌طباطبایی، نادر طالب‌زاده و سعید مستغاثی در محل «خانه سینما» برگزار شد.

    بنا بر این گزارش، قسمت دوم این همایش با نمایش سکانس‌هایی از فیلم انیمیشن پرسپولیس (مرجان ساتراپی) و فیلم 300 (زاک اسنایدر) آغاز شد.

    در ابتدای این بخش، سیدمجید پورطباطبائی آغاز پژوهش در مورد تاریخ زندگی و سیرة پیامبر اسلام (ص) را در اروپا به سال های میانی قرن یازدهم میلادی مربوط دانست و اظهار داشت: تصویر پیامبر در این پژوهش ها معمولا همراه با غرض‌ورزی بوده است و این کج‌بینی‌ها به صورتی است که به پیامبر(ص) شکلی انسانی داده‌اند و قرآن کریم را حاصل تراوشات ذهنی یک انسان عامی خوانده‌اند.

    پورطباطبائی در ادامه تلمود، سفرهای مارکوپولو، تبانی تاریخی مسیحیان با مغول ها بر سر قتل عام مسلمانان، کمدی الهی اثر دانته آلی‌گیری، دستور مارتین لوتر بر ترجمه قرآن جهت اهانت و هتاکی به اسلام، دستورات اکید ناپلئون به فرماندهان خود پس از فتح مصر جهت ایجاد تفرقه در میان مسلمانان، کتاب‌های کنت دو گوینو (وزیر مختار فرانسه در ایران عصر قاجار) و ادوارد براون در مورد بهائیت، کتاب آیات شیطانی سلمان رشدی و نوشته‌های تایید آمیز مونتگمری وات بر کتاب رشدی را از نمونه های تاریخی دشمنی دنیای غرب با مسلمانان از قرن ها پیش تاکنون دانست وآن ها را به تفصیل برشمرد.

    این سخنران همایش در ادامه افزود: بنا بر نقل مرحوم دکتر جواد حدیدی در کتاب اسلام از نظر،ولتر نیز  در پایان عمر دیدگاه خود را نسبت به اسلام تغییر داد و مدافع حضرت رسول (ص) شد. پورطباطبائی در ادامه بیان داشت تولستوی به آسیب شناسی بهائیت پرداخته بود و حساب آن را از اسلام جدا دانسته بود.

    ادامه مطلب...



  • کلمات کلیدی : اخبار قرآنی

  • ::: سه شنبه 87/2/10 ::: ساعت 7:59 عصر :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر

     پاسخگویی به پنجاه هزار سؤال اینترنتی دینی در سال گذشته 

     مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی به پنجاه هزار سؤال دینی کاربران خود در سال 1386 پاسخ داده‌است.

    به گزارش قرآن بلاگ به نقل از خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، مدیر بخش پاسخگویی اینترنتی این مرکز با بیان این مطلب افزود: با توجه به اهتمام جدی مرکز ملی بر گسترش حضور پاسخگویانه خود در عرصه اینترنت و استقبال کاربران از حضور کارشناسان دینی، این بخش شاهد اقبال روزافزون مخاطبان قرار گرفته‌است.

    وی ادامه داد: به گونه‌ای که با توجه به تنوع عرصه‌های پاسخگویی و سرعت و اتقان پاسخ‌ها، گوی سبقت را از دیگر مراکز پاسخگویی ربوده‌است.

    مدیر بخش پاسخگویی اینترنتی همچنین با اشاره به بخش‌های مختلف پاسخ‌گویی اینترنتی، بیان کرد: بخش پاسخگویی مکتوب به نامه‌های الکترونیکی(ایمیل) و پاسخگویی زنده(آنلاین) از طریق مسنجرهای مختلف، بیش‌ترین فعالیت را در این زمینه داشته‌است. پاسخگویی در جوامع مجازی(که به تازگی راه‌اندازی شده) و وبلاگ‌ها نیز در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

    وی در ادامه خاطرنشان کرد: غیر از آمار یاد شده، کاربران بسیاری هم هستند که روزانه از پاسخ‌های مندرج در سایت پاسخگو «Pasokhgoo.ir» که حدود دو هزار پاسخ است دیدن می‌کنند. آمار روزانه مشاهده این پاسخ‌ها بین 12 تا 15 هزار بازدید متغیر است.

    بخش پاسخگویی اینترنتی را اینجا کلیک کنید!





  • کلمات کلیدی : اخبار قرآنی

  • ::: جمعه 87/2/6 ::: ساعت 12:28 عصر :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر

    پایگاه اینترنتی «ولاء منتظر» دانش‌پژوه می‌پذیرد 

    سایت مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر(عج) برای تربیت محقق با گرایش عصر امام خمینی(ره) برای دوره دوم در سال تحصیلی 88-87 دانش ‌پژوه می‌‌پذیرد.

     به گزارش قرآن بلاگ به نقل از خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر(عج) از بین طلاب حوزه علمیه برای تربیت محقق با گرایش عصر امام خمینی(ره) در سال تحصیلی 88-87 دانش‌پژوه می‌پذیرد.

     علاوه بر اولویت در برنامه‌های پژوهشی مؤسسه به دانش آموختگان، گواهی‌نامه پایان دوره اعطا می‌شود که اتمام پایه 9 حوزه، قبولی در مصاحبه و موفقیت در آزمون ورودی از شرایط پذیرش در این مؤسسه اعلام شده‌است.

     از مزایای شرکت در این دوره می‌توان به اعطای گواهینامه پایان دوره، اعطای یارانه خرید کتب دوره، خرید مقالات برتر دوره و اولویت مشارکت در برنامه‌های پژوهشی موسسه اشاره کرد.

     علاقه‌مندان تا هفتم اردیبهشت فرصت دارند تا برای شرکت در این مؤسسه به پایگاه اینترنتی «ولاء منتظر» مراجعه کنند.

    برای اطلاع بیشتر اینجا کلیک کنید





  • کلمات کلیدی : اخبار قرآنی

  • ::: جمعه 87/2/6 ::: ساعت 12:22 عصر :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر

    تالار گفتمان پایگاه اینترنتی «یاران مهدی(ع)» راه‌اندازی شد 

    سایت «یاران مهدی(ع)» تالار گفتمان خود را جهت بحث و تبادل نظر راه‌اندازی کرده‌است.

    به گزارش قرآن بلاگ به نقل از خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، پایگاه اینترنتی منتظران موعود با عنوان «یاران مهدی(ع)» تالار گفتمان جهت بحث و تبادل نظر راه‌اندازی کرده و به ارائه خدمات به کاربران خود می‌پردازد.

    علاقه‌مندان جهت استفاده از تالار گفتمان ابتدا باید در این بخش عضو شوند و پس از تأیید عضویت به بحث و تبادل نظر بپردازند.

    از امتیازات این پایگاه، ارائه بانک پرسش و پاسخ مهدویت در بخش‌هایی چون قرآن، اهل بیت(ع)، اعتقادات، ولایت، خلقت و آفرینش، یاران مهدی(عج)، نشانه‌های ظهور، انتظار و ظهور و رجعت است.

    این پایگاه اینترنتی به تازگی کار خود را شروع کرده و بخش بانک پرسش و پاسخ آن تعداد کمی پرسش و پاسخ را در خود جای داده‌است.

    برای مشاهده پایگاه اینترنتی «یاران مهدی(ع)» اینجا کلیک کنید!





  • کلمات کلیدی : اخبار قرآنی

  • ::: سه شنبه 87/2/3 ::: ساعت 12:44 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر

     

    مسابقه اینترنتی در بنیاد «قرآن و عترت» برگزار می‌‌شود 

    سایت بنیاد «قرآن و عترت» مسابقه اینترنتی خود را با موضوعات قرآن و عترت برگزار می‌کند.

    به گزارش قرآن بلاگ به نقل از خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، پایگاه اینترنتی قرآن و عترت اقدام به برگزاری مسابقه‌ای در دو بخش قرآن و عترت کرده‌است.

    مهلت ارسال پاسخ تا 15 اردیبهشت ماه سال 87 است و نتایج مسابقه 31 اردیبهشت ماه اعلام خواهد شد.

    در هر بخش (قرآن و عترت) به تناسب شرکت کنندگان در مسابقه به 7 نفر جوایزی اهداء خواهد شد.

    جوایز به برندگان تهرانی حضوری و به برندگان شهرستانی از طریق پست به آدرس آنها ارسال خواهد شد.

    شرکت در مسابقه برای عموم افراد آزاد است و داوطلبان می‌توانند در هر دو بخش مسابقه شرکت کنند.

    شرکت‌ کنندگان از طریق ارسال ایمیل به سایت بنیاد می‌توانند در مسابقه شرکت کنند. این مسابقه هر ماه و در مناسبت‌های قمری برگزار می‌شود.

    برای شرکت در مسابقه اینجا کلیک کنید!





  • کلمات کلیدی : اخبار قرآنی

  • ::: سه شنبه 87/2/3 ::: ساعت 12:42 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر
    <   <<   6   7   8   9   10   >>   >