سفارش تبلیغ
صبا ویژن
همچنان که خورشید و شب با یکدیگر جمع نمی شوند، خدا دوستی و دنیا دوستی با یکدیگر جمع نمی شوند . [امام علی علیه السلام]
 

 

 

وبلاگ های قرآنی Quranic Weblogs

«غلامرضا حیدری» نویسنده: پرداختن به موضوعات قرآنی برای شکوفایی ادبیات آیینی ضروری است 

ادبیات دینی و آیینی برای دستیابی به شکوفایی باید به موضوعات نو قرآنی بپردازد.

 به گزارش قرآن بلاگ «غلامرضا حیدری ابهری» نویسنده و قرآن‌پژوه در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) با بیان این مطلب گفت: همه افراد جامعه به‌ویژه ادیبان پیش از هر چیز باید به مصداق‌های نوآوری توجه داشته باشند.

 او افزود: بکوشیم تا شعار نوآوری و شکوفایی در همه بخش‌های جامعه نمود عینی داشته باشد؛ بنابراین هیچ‌گاه نباید به کلی‌گویی در این زمینه بپردازیم.  

صاحب اثر «زیارت‌نامه عاشورا از نگاهی دیگر» با اشاره به زمینه‌های نوآوری تصریح کرد: ادیبان باید به موضوعات نو در حوزه ادبیات آیینی بپردازند؛ به‌عنوان مثال در زمینه زندگی چهارده معصوم(ع) همواره به زندگی‌نامه این بزرگان پرداخته می‌شود.

 او یادآوری کرد: این امر درحالی است که تاکنون چنانچه باید به سیره و روش‌های زندگی آنان پرداخته نشده است.

 ادامه مطلب...



  • کلمات کلیدی : اخبار قرآنی

  • ::: یکشنبه 87/2/1 ::: ساعت 1:26 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر

    سایت قائم منبعی برای معرفی کتاب‌های مهدویت 

    سایت اینترنتی قائم مجموعه کتاب‌های مهدویت را معرفی کرده و از ناشران درخواست ارسال اطلاعات کتاب‌های مهدویت خود را نموده است.

    به گزارش قرآن بلاگ به نقل از خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، مجموعه کتاب‌های معرفی شده این پایگاه در سه بخش ارائه شده است که از آن جمله فهرستواره کتب مهدویت - آبان ماه سال 1380 به کوشش علی اکبر تلافی - و چاپ شده در انتشارات دیار. معرفی مقداری از کتب در خصوص مبانی عقیدتی و مذهبی از نشر آفاق. و نیز معرفی مقداری از کتب در بحث مهدویت،است.

    در ابتدای این سایت جمله‌ای از پیامبر اکرم(ص) نقل شده که در آن فرموده‌اند: هر کس بمیرد و امام زمانش را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است.

    این سایت در بردارند بخش‌های مختلف صوتی و تصویری و متنی با موضوعات مهدویت است که در حال حاضر بیشتر بخش‌های آن در دست ساخت است و تاکنون فعال نشده‌اند.

    بخش قرآنی، لیست شبکه‌های اسلامی، لیست پایگاه اطلاع‌رسانی غدیر و امکان مشاهده زنده از کربلا، نجف، بین الحرمین و مشهد از دیگر خدمات این وب سایت است. 

     سایت قائم را اینجا کلیک کنید!





  • کلمات کلیدی : اخبار قرآنی

  • ::: یکشنبه 87/2/1 ::: ساعت 1:22 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر

    شهر الکترونیکی قرآن به سوی فرامرزی‌شدن گام‌برمی‌‌دارد 

    معاون فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و هیأت همراه در بازدید از خبرگزاری ایکنا و سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشجویان کشور در جلسه‌ای مشترک با مسئول این دو نهاد قرآنی بر گسترش همکاری‌ها از جمله فرامرزی شدن شهر الکترونیکی قرآن تاکید کردند.

     

    به گزارش قرآن بلاگ به نقل از خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، نشست بررسی همکاری رایزنی‌های فرهنگی و سفارت‌های ایران در خارج از کشور با سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشجویان کشور امروز شنبه 31 فروردین‌ماه با محوریت گسترش همکاری‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشجویان کشور و با تأکید بر لزوم فرامرزی‌شدن شهر الکترونیکی این مجموعه در محل سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشجویان کشور برگزار‌شد.

     

    در این نشست، راه‌کار‌های مختلف گسترش همکاری‌های قرآنی میان رایزنی‌های فرهنگی و سفارت‌های ایران در خارج از کشور با مسئولان سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشجویان کشور و خبرگزاری قرآنی ایران با هدف آشنایی بیشتر با فعالیت‌های ایکنا با حضور دکتر «واعظی»، معاون فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و هیئت همراه مورد بحث‌‌و‌بررسی قرار‌گرفت.

     ادامه مطلب...



  • کلمات کلیدی : اخبار قرآنی

  • ::: یکشنبه 87/2/1 ::: ساعت 1:20 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر

    علت اختلاف مسلمانان در کشورهای اسلامی جهان

    نویسنده وبلاگ "پیامبر اعظم(ص) در جواب مخاطب خود اعتقاد خود در علت اختلاف مسلمانان بیا می کند.

    به گزارش قرآن بلاگ به نقل از خبرگزاری شبستان: یکی از مخاطبان وبلاگ "پیامبر اعظم(ص)" سوالی مبنی بر اختلاف مسلمانان در کشورهای مختلف مطرح کرده است.

    نویسنده وبلاگ در جواب این مخاطب با بیان وضعیت امروزه جهان اسلام به آیات و روایات نقل شده از پیامبر(ص) و ائمه اطهار اکتفا کرده است خلاصه دستورات آنها وحدت و اطلاعت از دستورات اسلامی است.

    خداوند در آیه 60 سوره مبارکه انفال می فرماید: همه نیرو های خود را تا آن جا که می توانید بر علیه دشمنان خدا و کفار بسیج کنید و در برابر آنها آنچه در توانایی دارید از نیرو آماده سازید.

    این بلاگر به نشانی http://pyambaraazam.parsiblog.com می نویسد: بسیاری از کشورهای اسلامی به جای اطاعت از دستورات اسلامی به ظاهر نام اسلامی را به دوش می کشند و در حقیقت تابع دستورات قدرت های غربی محسوب می شوند.

    کشور های اسلامی که شراب در آن ها از آب خوردن جرمش کمتر است برهنگی و بی حجابی و بی عفّتی جزء فرهنگ لاینفک آنها شده است، به جای قوانین شرع مقدس اسلام از قانون اساسی و قضایی غربی استفاده می کنند چه انتظاری می توان داشت.

     

    http://pyambaraazam.parsiblog.com






    ::: یکشنبه 87/2/1 ::: ساعت 1:19 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر

    شورای بین‌المللی حفظ قرآن در مالزی تشکیل می شود

    بیست و نهمین نشست سالانه انجمن رشد اسلامی مالزی درخصوص تشکیل شورای بین المللی حفظ قرآن در مالزی به بحث و تبادل نظر می پردازد.

    به گزارش قرآن بلاگ به نقل از خبرگزاری شبستان، انجمن رشد اسلامی مالزی در بیست‌ونهمین نشست سالانه خود که از اول اردیبهشت‌ امسال در کوآلالامپور برگزارمی‌شود درخصوص تأسیس شورای بین‌المللی حفظ قرآن‌کریم در این کشور بحث می کند.

    بنابراین گزارش نشست انجمن رشد اسلامی مالزی با شعار "آموزش امتّی ممتاز و برتر" به مدت پنج روز برگزار می شود.

    همچنین در این نشست که "عبدالله احمد بداوی"، نخست‌وزیر مالزی حضور خواهدداشت، علنی‌بودن تشرف به دین اسلام و اطلاع این امر به خانواده‌ها برای جلوگیری از بروز مشکل و اختلاف، مورد بحث و بررسی قرارمی‌گیرد.  





  • کلمات کلیدی : اخبار قرآنی

  • ::: یکشنبه 87/2/1 ::: ساعت 1:1 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر

    مسلمانان اروپایی: علامت محصولات تجاری "حلال"، مضمون دینی ندارد

    مسلمانان اروپا علامت تجاری محصولات "حلال" را تنها یک مارک (برند) می دانند که مضمون شرع دین اسلام را در بر نمی گیرد.

     

    به گزارش قرآن بلاگ به نقل از خبرگزاری شبستان، دکتر فلورانس بلاکلر، پژوهشگر فرانسوی در تحقیقاتی اعلام کرد: علامت تجاری محصولات حلال که با استقبال زیاد اروپایی ها مواجه است، به علت تعدد محصولات مختلف باعث افزایش ترس مسلمانان نسبت به سلامت محصولات غذایی آنها شده است.

     

    این پژوهشگر در تحقیقات خود آورده است: مسلمانان معتقدند علامت حلال تنها یک مارک به شمار می آید و مضمون دینی را دربر نمی گیرد و ترس آن می رود که تعدد محصولات مختلف و نظارت نکردن درست بر آنها، محصولاتی که از نظر شرعی حلال هستند را با مشکل روبرو کند.

     

    بنا به گزارش محیط، وی می افزاید: اروپا در دهه اخیر شاهد افزایش کیفیت و مرغوبیت در محصولات حلال بوده است و به همین دلیل غیر مسلمانان نیز غذاهای حلال را مصرف می کنند.

     

    بر اساس آمار منتشر شده، حجم مبادلات تجاری حلال در جهان 500 میلیارد یورو است و به همین دلیل ترس از کلاهبرداری نیز در این تجارت می رود.





  • کلمات کلیدی : اخبار قرآنی

  • ::: یکشنبه 87/2/1 ::: ساعت 12:48 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر

    «همراه اول» نرم‌افزارهای مذهبی ویژه گوشی‌های همراه ارائه کرد 

    پایگاه اینترنتی همراه اول نرم‌افزارهای مذهبی ویژه گوشی‌های همراه را در دسترس کاربران قرار داده‌است.

    به گزارش قرآن بلاگ به نقل از خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، پایگاه اینترنتی همراه اول نرم‌افزارهای مذهبی ویژه گوشی‌های همراه را که شامل ادعیه بوده، ارائه کرده‌است.

    نرم‌افزارهای ارائه شده شامل مفاتیح حج، قرآن کریم‎‎‎‎، صحیفه ‎‎‎‎سجادیه، جامع‌الفتاوی و دیگر برنامه‌های ارائه شده در این پایگاه است.

    ادعیه حضرت ولی عصر(عج) در قالب نرم‌افزار برای استفاده در گوشی‌های همراه از سوی اپراتور اول سیم کارت تلفن همراه ارائه شده‌است.

    علاقه‌مندان جهت استفاده و دانلود برنامه‌های نرم‌افزاری مذهبی ارائه شده توسط همراه اول به این پایگاه مراجعه کنید.

     جهت دانلود برنامه‌های ویژه تلفن همراه اینجا کلیک کنید!





  • کلمات کلیدی : اخبار قرآنی

  • ::: پنج شنبه 87/1/29 ::: ساعت 1:34 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر

    جمعی از فرماندهان عالی‌رتبه ارتش با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند 

    در آستانه 29 فروردین، روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، جمعی از فرماندهان عالی‌رتبه ارتش، ظهر امروز با رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا دیدار کردند.

    به گزارش قرآن بلاگ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار که امروز چهارشنبه 28 فروردین برگزار شد، با تبریک روز ارتش به همه ارتشیان و خانواده‌های آنان، به روحیه دین‌باوری و ایمان و توکل به خدا در مجموعه ارتش اشاره و تصریح کردند: وظیفه نیروهای مسلح، دفاع همه جانبه از کشور است و ارتش باید همواره آمادگی خود را در بالاترین سطح حفظ کند.

    فرمانده کل قوا ظرفیت ارتش را در نوآوری و ابتکار، ظرفیتی بالا و در عین حال قابل افزایش ارزیابی و تصریح کردند: ارتش با اتکا به توان علمی خود توانسته است بسیاری از نیازهای خود را بر طرف کند و امروز این توانایی مورد تحسین ناظران قرار گرفته است.

    در آغاز این دیدار امیر سرلشکر صالحی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گزارشی از پیشرفت و افزایش توان بازدارندگی ارتش ارائه کرد. 





  • کلمات کلیدی : اخبار قرآنی

  • ::: پنج شنبه 87/1/29 ::: ساعت 1:31 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر

    حجت‌الاسلام نوراللهیان: تأسیس «جامعة المصطفی العالمیه» دستاورد 1400 سال تلاش مرزبانان اسلام است 

    اینکه ما امروز شاهد تاسیس «جامعة المصطفی العالمیه» هستیم این اتفاق دستاوردی است که از 1400 سال قبل مکتب اسلام، صحابه، تابعین _مرزبانان مکتب اسلام_ و حوزه‌های علمیه به دنبال آن بوده و برای دستیابی به آن تلاش کرده‌اند.

     به گزارش قرآن بلاگ به نقل از خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین نوراللهیان رئیس سابق سازمان حوزه‌ها و مدارس علمیه خارج از کشور در مراسم تأسیس «جامعة‌المصطفی العالمیه» که دیروز چهارشنبه 28 فروردین در قم برگزار شد، به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: حوزه‌ها به ما آموختند تا جهانی فکر کنیم. دین اسلام نیز به عنوان دینی جهانی آمده است.

     رئیس سابق سازمان حوزه‌ها و مدارس علمیه خارج از کشور افزود: پیامبر اکرم(ص) مدام به طائف، یمن و دیگر کشورها مروجان دین اسلام را اعزام می‌کردند و این به این معناست که هدایت حق همه بندگان خداست.

     ادامه مطلب...



  • کلمات کلیدی : اخبار قرآنی

  • ::: پنج شنبه 87/1/29 ::: ساعت 1:29 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر

    «جامعة‌المصطفی العالمیه» بنابر حکم مقام معظم رهبری تاسیس شد 

    بنابر حکم مقام معظم رهبری، «جامعة‌المصطفی العالمیه» امروز در قم تاسیس و نیز مراسم پاسداشت سال‌ها خدمات سازمان حوزه‌ها و مدارس علمیه خارج از کشور و مرکز جهانی علوم اسلامی برگزار شد.

     

    به گزارش قرآن بلاگ به نقل از خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، این مراسم امروز چهارشنبه 28 فروردین ماه با قرائت قرآن توسط قاری بین‌المللی حجت‌الاسلام والمسلمین محمد توحیدی آغاز شد.

     

    بنابراین گزارش، در این مراسم آیت‌الله مقتدایی نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و رییس هیئت امنای جامعة‌المصطفی العالمیه، حجت‌الاسلام والمسلمین گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، حجت‌الاسلام والمسلمین نوراللهیان رئیس سابق سازمان حوزه‌ها و مدارس علمیه خارج از کشور و نیز حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی رئیس سابق مرکز جهانی علوم اسلامی حضور داشتند.

     ادامه مطلب...



  • کلمات کلیدی : اخبار قرآنی

  • ::: پنج شنبه 87/1/29 ::: ساعت 1:27 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر
    <   <<   11   12   13   14   15   >>   >