سفارش تبلیغ
صبا ویژن
زن همه‏اش بدى است و بدتر چیز او اینکه از او چاره نیست . [نهج البلاغه]
 

 

 

وبلاگ های قرآنی Quranic Weblogs

اثبات عصمت پیامبران با استفاده از آیات قرآن

گروه وبلاگ: «عصمت پیامبران با ادله عقلى و نقلى قطعى ثابت شده‌است. بنابراین، اگر آیاتى، در ظاهر با این اصل مخالف باشند، تفسیر آیات با شواهد موجود این تعارض را بین می‌برد.»

 

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا )، وبلاگ عصمت از جمله وبلاگ‌هایی است که وبلاگ خود را با پست‌های قرآنی به‌روز می‌کند.

بلاگر که سعی می‌کند برای اثبات عصمت پیامبران از داستان ایوب پیامبر و آیاتی که در این مورد نازل شده استفاده کند در ابتدا می‌نویسد:

«عصمت پیامبران با ادله عقلى و نقلى قطعى ثابت شده‌است. بنابراین، اگر آیاتى، در ظاهر با این اصل مخالف باشند، تفسیر آیات با قراین و شواهد موجود، به طور صحیح، این تعارض ظاهرى را از بین مى‌برد.»

«وَاذْکُرْ عَبْدَنَا أَیُّوبَ إِذْ نَادَى رَبَّهُ أَنِّی مَسَّنِیَ الشَّیْطَانُ بِنُصْبٍ وَعَذَابٍ»، «و بنده ما ایوب را به یاد ‌آور آنگاه که پروردگارش را ندا داد که شیطان مرا به رنج و عذاب مبتلا کرد، نُصب، یعنى «رنج و تعب» و عذاب، یعنى «هر نوع ناراحتى جسمى یا روحى».

بلاگر در توضیح آیه می‌افزاید: «مضمون آیه این است که به ایوب وضعى ناگوار و رنج و تعب دست داده‌بود که از خداوند خواست، تا آنها را برطرف سازد و عروض چنین حالاتى، نشانه صدور گناه نیست، چون مقصود از «نُصب» و «عذاب» دو چیز است که هیچ کدام، ارتکاب گناه را براى حضرت ایوب ثابت نمى‌کند.»

و در ادامه دو معنا برای نصب و عذاب می‌آورد و در تفسیر آیه می‌نویسد: «شیطان با اذن خدا، سلامت را از حضرت گرفت. این معنا از آیه، تصرف شیطان بر بدن حضرت را مى‌رساند، ولى این تصرف، هیچ گونه منافاتى با عصمت پیامبران ندارد، چون عصمت آنان، مانع از تأثیر و تسلط شیطان در نفوس و دل‌هاى آنهاست، اما دلیلى بر امتناع تأثیر شیطان در بدن‌هایشان و رنجور کردن آنها، بدون اضلال و گمراهى نداریم.»


متن کامل اثبات عصمت پیامبران از داستان ایوب پیامبر را در اینجا ببینید!

منبع: www.ikna.ir






::: پنج شنبه 85/12/3 ::: ساعت 10:51 عصر :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
نظرات شما: نظر
وبلاگ«معارف اسلامی و حقوق» ارائه داده‌است:
اهمیت قرآن از دیدگاه دانشمندان بزرگ جهان

گروه‌وبلاگ:بلاگر وبلاگ «معارف اسلامی و حقوق» در پستی از وبلاگ خود اهمیت قرآن را از دیدگاه دانشمندان بزرگ جهان بررسی کرده‌است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، «حمید فرجی» بلاگر وبلاگ «معارف اسلامی و حقوق» در پست خود نظردانشمندان بزرگی همچون«آلبرت اینشتاین»، «ویل دورانت»، «ناپلئون بناپارت» ، «مهاتما گاندی»، «گوته»، «لئون تولستوی» و «برنارد شاو» را در اهمیت قرآن ذکر کرده‌است.

بلاگر به نقل از این اندیشمندان می‌نویسد: «آلبرت اینشتاین (1955 - 1879):قرآن کتاب جبر یا هندسه یا حساب نیست، بلکه مجموعه‌ای از قوانین است که بشر را به راه راست، راهی که بزرگترین فلاسفه دنیا از تعیین و تعریف آن عاجزند، هدایت می‌کند.»

همچنین به تقل از ویل دورانت می‌آورد: «ویل دورانت (متولد 1885): «رفتار دینی در قرآن شامل رفتار دنیوی نیز هست و همه امور آن از جانب خدا و به طریق وحی آمده است. قرآن شامل مقرراتی دربرگیرنده: ادب، تندرستی، ازدواج، طلاق، رفتار با فرزندان و حیوانات و بردگان، تجارت، سیاست، ربا، دین، عقود، وصایا، امور صناعت، مال، جریمه و مجازات و جنگ و صلح است. قرآن در جانهای ساده، عقایدی آسان و دور از ابهام پدید می‌آورد که از رسوم و تشریفات ناروا و از قید بت‌پرستی و کاهنی آزاد است. قرآن اصول نظم جمعی و وحدت اجتماعی را در بین مسلمانان استوار کرده‌است.»

این وبلاگ که در سیستم خدمات‌دهنده وبلاگ«بلاگفا» راه‌اندازی شده، در طول دوماه فعالیت خود 36پست را در وبلاگ خود به‌روزکرده‌است.


منبع: www.ikna.ir






::: پنج شنبه 85/12/3 ::: ساعت 10:49 عصر :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
نظرات شما: نظر
وبلاگ «همه چیز در مورد شیطان»

گروه وبلاگ: به روایت وبلاگ «همه چیز در مورد شیطان»، «خداوند هشت راه برای افزایش توان مقابله انسان در مقابل شیطان قرار داده‌است.»

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، وبلاگ «همه‌چیز درباره شیطان» یکی از وبلاگ‌هایی است که مطالب خود را در مورد شیطان و مواردی که به شیطان مربوط می‌شود، در سرویس‌دهنده بلاگفا به‌روز می‌کند از مطالبی با عنوان «معنی شیطان»، «خلقت شیطان»گرفته تا «قاتلان شیطان کیست؟». بلاگر در این آخرین پست به داستانی از زبان امام باقر (ع) می‌پردازد، که در آن درخواست‌های حضرت آدم از خداوند در مقابله با شیطان مطرح شد‌ه‌است و این‌طور می‌آورد:

«امام باقر علیه السلام می‌فرماید: حضرت آدم علیه‌السلام شنید شیطان براى فریب او به جاى عباداتى که کرده، حاجاتى را از خداوند خواستار شده و به او عنایت کرده، عرض نمود: پروردگارا! شیطان را بر من و اولادم مسلط کردى، خواسته‌هاى او را برآوردى که درباره من و اولادم بود. پس به من و اولادم چیزى عنایت فرما تا بتوانم در مقابل مکر و حیله‌هاى او خود را حفظ نمایم. خطاب شد: (شیطان از من خواست) تو هم از من بخواه؛ زیرا هم چه بخواهى به تو مى‌دهم و حاجات تو را هم برآورده مى‌کنم.»

طبق مطالب وبلاگ، در ادامه حضرت آدم با خداوند گفت و گویی می‌کند که در آن خداوند در پاسخ به تقاضای آدم منبی بر قرار دادن وسیله‌ای برای مقابله با شیطان هشت مورد را که به عنوان مزیت برای انسان قرار داده‌است، ذکر می‌نماید و در یکی از موارد می‌فرماید:«اگر بر آن شدید که عبادت و کار خیرى کنید و موفق هم شدید و آن را انجام دادید، ده حسنه و ثواب برایتان نوشته مى‌شود.»

چنان چه مى‌فرماید:«مَن جَاء بِالْحَسَنَةِ فَلَهُ عَشْرُ أَمْثَالِهَا وَمَن جَاء بِالسَّیِّئَةِ فَلاَ یُجْزَى إِلاَّ مِثْلَهَا وَهُمْ لاَ یُظْلَمُونَ، هر کس کار نیکى انجام دهد، ده برابر به او پاداش داده مى‌شود و هر کس کار بدى انجام دهد، جز به همان مقدار کیفر داده نمى‌شود.»


متن کامل پست را در اینجا ببیند!

منبع: www.ikna.ir






::: پنج شنبه 85/12/3 ::: ساعت 10:48 عصر :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
نظرات شما: نظر
دانستنی‌های قرآن در وبلاگ «کانون تخصصی قرآن کریم»

گروه وبلاگ: «کلمه «امام» به صورت مفرد و جمع،12 بار در قرآن کریم تکرار شده‌است. سوره تحریم دارای 12 آیه است که برابر با تعداد امامان معصوم ما است.»

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، وبلاگ «کانون تخصصی قرآن کریم» به نشانی http://www.qurankanoon.blogfa.com در پستی با عنوان «دانستنی‌های قرآن» به مطالب و نکاتی از قرآن اشاره دارد.

بلاگر به نکاتی در مورد امامت و حضرت علی(ع) اشاره می‌کند: «کلمه «امام» به صورت مفرد و جمع،12 بار در قرآن کریم تکرار شده است. سوره تحریم دارای 12 آیه می باشد که برابر با تعداد امامان معصوم ما است. آیه 174 سوره بقره درباره حضرت علی (ع) است.»

در ادامه به نکات دیگری در مورد تعداد دفعات کلماتی که در قرآن تکرار شده دارد و می‌نویسد: «کلمه «صبر» در قرآن 103 بار در تکرار شده‌‌است. واژه «نفع» و «فساد» هر کدام در قرآن مجید 50 بار، کلمه‌های «دنیا» و «آخرت» هر دو در قرآن کریم 115 بار، کلمه «شهر» 12 بار در قرآن کریم، تکرار شده‌است.»

وی در مورد شهرت بعضی از سوره ها و آیات به نامی دیگر می‌نویسد: «سوره حمد از سوره های قرآن به «ام القرآن» معروف است. آیه 33 از سوره احزاب به آیه «تطهیر» معروف است. سوره صف از سوره های قرآن مجید به «الحواریون عیسی» معروف است. سوره بقره به «فسطاط القرآن» معروف است. سوره یس به «ریحانةُ القرآن» معروف است.»

در ادامه این موضوع می آورد: «سوره فاطر از سوره های قرآن کریم، به «الملائکه» شهرت دارد. سوره شمس از سوره های قرآن کریم، به «صالح» شهرت دارد. سوره حمد از سوره‌های قرآن به «ام القرآن» معروف است. سوره الرحمن به «عروس قرآن» مشهور است. سوره های نمل، شعرا و قصص به «طواسین» معروف هستند.»

منبع: www.ikna.ir






::: پنج شنبه 85/12/3 ::: ساعت 10:45 عصر :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
نظرات شما: نظر
بلاگر وبلاگ «شیعه مذهب برتر»:
علاقه‌مندی کاربران اینترنت به وبلاگ‌نویسی قرآنی بیشتر شده‌است

گروه وبلاگ: با توجه به رشد و پیشرفتی که وبلاگ‌های قرآنی تاکنون داشته‌اند و همچنین تأثیر و انگیزه‌ای که در مخاطبان خود ایجاد کرده‌اند توجه و علاقه‌ی کاربران اینترنت به فعالیت در وبلاگ‌هایی که رویکرد قرآنی دارند بیشتر شده‌است.

وبلاگ‌های قرآنی جایگاه مطلوب خود را در فضای مجازی پیدا نکرده‌اند

«حرمت‌الله خانگل‌زاده» بلاگر وبلاگ «شیعه مذهب برتر» که در پارسی‌بلاگ می‌نویسد در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) با بیان مطلب فوق گفت: وبلاگ‌های قرآنی جایگاه اصلی و مطلوب خود را در فضای مجازی پیدا نکرده‌اند و به سطحی که از نظر کیفی و کمی باید، نرسیده‌اند، اما نمی‌توان این نکته را نایده گرفت که وبلاگ‌های قرآنی تاکنون پیشرفت‌های خوبی داشته‌ و توانسته‌اند جایگاهی را برای خود تعریف کنند.

وی با اشاره به این نکته که علاقه‌مندی جوانان مذهبی و کاربران اینترنتی به فعالیت در وبلاگ‌نویسی قرآنی بیشتر شده‌است، بیان داشت: با توجه به علاقه‌مندی که جوان‌های مذهبی و کاربران اینترنتی به سمت وبلاگ‌های قرآنی پیدا کرده‌اند می‌توان امیدوار بود که وبلاگ‌های قرآنی به سرعت جایگاه خود را در فضای مجازی پیدا کنند و در حد و اندازه‌ی قرآن در وبلاگستان ظاهر شوند.

«خانگل‌زاده» دقت و اهمیت کاربران اینترنت را، که در عرصه‌ی مفاهیم قرآنی فعالیت می‌کنند در پیشرفت وبلاگ‌های قرآنی دخیل دانست و خاطرنشان کرد: توجه و دقت بلاگرانی که در زمینه قرآنی فعالیت می‌کنند و همچنین پوشش‌دادن سازمان‌هایی که دغدغه‌ی مفاهیم قرآنی را دارند و حمایت از این بلاگران می‌تواند به برداشتن فاصله‌ی موجود بین کاربران اینترنت و مفاهیم قرآنی، کمک کند.

بلاگر وبلاگ «شیعه مذهب برتر» با توجه به جایگاه کنونی وبلاگ‌های قرآنی در فضای مجازی، میزان تأثیرگذاری از این وبلاگ‌ها را بر روی مخاطبانشان، مطلوب برشمرد و اظهار کرد: با توجه به اینکه هنوز وبلاگ‌های قرآنی نتوانسته‌اند جایگاه مناسبی را برای خود تثبیت کنند، اما در همین مرحله تأثیرگذاری خود را بر روی مخاطبان مفاهیم قرآنی در فضای مجازی دارند، و پاسخگوی نیاز این دسته از کاربران اینترنتی هستند.

قرآن و مفاهیم قرآنی متعلق به یک گروه خاص نیست

این بلاگر قرآنی، قرآن و آموزه‌های قرآنی را تنها مختص بلاگرانی که رویکرد قرآنی دارند ندانست و بیان کرد: قرآن و مفاهیم قرآنی متعلق به یک شخص یا یک مذهب یا گروه خاص نیست و به تمام انسان‌هایی که دنبال آزاده‌خواهی و دین‌مداری هستند بوده و با توجه به پیشرفت دین و مفاهیم قرآنی در دنیای کنونی باید تعریفی از مفاهیم قرآنی در فضای مجازی نیز داشته باشیم تا بتوانیم وبلاگ‌های قرآنی اصیل را به مخاطبان معرفی کنیم.

«خانگل‌زاده» درباره آسیب‌های که با توجه به نوپا بودن وبلاگ‌های قرآنی ممکن است، آنها را تهدید کند یادآور شد: چون همه بلاگران قرآنی طلبه نیستند و اطلاع کمی از قرآن و محتوای قرآنی دارند، ممکن است با برداشتی اشتباه از مفاهیم قرآنی و یا تفاسیر قرآنی به وبلاگ‌های قرآنی آسیب برسانند.

تلاش برای جذاب کردن وبلاگ‌های قرآنی

وی ادامه داد: قالب‌های وبلاگ‌های قرآنی نیز نقش مهمی در جذب مخاطب به سمت وبلاگ‌های قرآنی دارند و همچنین بلاگران قرآنی نباید وبلاگ‌های قرآنی را به سمت وبلاگ‌هایی که مطالبی خشک و محتوایی غیرمذهبی دارند سوق دهند، بلکه باید تلاشی برای جذاب و شاداب کردن وبلاگ‌های قرآنی برای مخاطبان داشته‌باشند، تا بتوان دقت و ظرافتی که در وبلاگ‌های دیگر می‌بینیم در وبلاگ‌های قرآنی نیز مشاهده کنیم.

حمایت و پشتیبانی محتوایی و حتی کیفی

بلاگر وبلاگ «شیعه مذهب برتر» نقش سازمان‌ها و نهادهای قرآنی کشور را در فضای مجازی کم‌رنگ قلمداد کرد و گفت: مهمترین وظیفه سازمان‌های متولی امر قرآن در کشور معرفی قرآن به‌عنوان کتاب وحی الهی به جامعه و دنیای کنونی و همچنین فضای مجازی که زیر مجموعه فضای و اقعی است، بوده و این امر میسر نیست مگر با حمایت و پشتیبانی محتوایی و حتی کیفی وبلاگ‌نویسان قرآنی؛ و سازمان‌ها می‌توانند از همین طریق در فضای مجازی ابراز وجود کنند.


وبلاگ «شیعه مذهب برتر» را اینجا کلیک کنید!






::: پنج شنبه 85/12/3 ::: ساعت 9:19 عصر :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
نظرات شما: نظر
شیوه‌های وسوسه‌ی شیطان از دیدگاه قرآن

گروه وبلاگ: «در فرهنگ‌اسلامی دشمنی و نبرد شیطان و انسان پذیرفته شده‌است، نبرد همه جانبه، نبردی که در تمام حیات انسان ادامه دارد، او به‌صورت سری به زوایای مختلف از زندگی بشر دست‌اندازی می‌کند و با چه زحمت و تلاش در هیچ‌کاری او را رها نمی‌کند، در تفکر و اندیشه انسان تصرف می‌کند، تا پرونده حیات انسان بسته شود.»

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) «محمد کبیرمحمدی» بلاگر وبلاگ «کابل نقد» در یکی از پست‌های خود به شیوه‌های وسوسه‌ی شیطان از دیدگاه قرآن پرداخته‌است.

بلاگر در ابتدا با اشاره به فلسفه‌ی آفرینش شرور می‌نویسد: «اگر درفلسفه خلقت موجودات دقت کنیم هیچ موجود شر بالذات نیست. خیلی چیزها به دید ما شر است. در حالیکه می‌تواند خیر باشد، بعضی چیزها را ما شر می‌دانیم در حالی که خیر است و در قرآن هم داریم:« عَسى أَنْ تَکْرَهُوا شَیْئاً وَ هُوَ خَیْرٌ لَکُمْ وَ عَسى أَنْ تُحِبُّوا شَیْئاً وَ هُوَ شَرٌّ لَکُمْ وَ اللَّهُ یَعْلَمُ وَ أَنْتُمْ لا تَعْلَمُونَ » چه‌بسا چیزى را خوش نداشته باشید، حال آن که خیرِ شما در آن است. و یا چیزى را دوست داشته‌باشید، حال آنکه شرِّ شما در آن است. و خدا مى‏داند، و شما نمى‏دانید.»

وی درباره‌ی وسوسه‌ی شیطان و جبر و اختیار یادآور می‌شود: «سؤالی در این‌جا مطرح است که چرا خداوند شیطان را آفرید تا هم آدم(ع) هم فرزندان او را، اغوا کند و در جواب می‌توان گفت اولاً، خداوند شیطان را جبراً شیطان (به‌عنوان موجودى شریر و موذى) نیافرید بلکه شیطان پس از خلقت آن‌قدر عبادت خدا را انجام داد که در زمره فرشتگان قرار گرفت.»

همچنین «یکى از سنّت‌هاى الهى «امتحان» است به این معنا که اراده خدا بر این تعلّق گرفته که همه بندگانش را به شیوه‌های گوناگون بیازماید خلقت شیطان هم خود وسیله‌اى براى آزمایش انسان هاست، و انسان با توجه به این مسأله سعى مى‌کند با انواع مکر و حیله‌هاى او مبارزه کند و با کمک و استمداد از عقل و وحى الهى، در برابر انواع توطئه‌ها و برنامه‌ها و نیرنگ‌هاى شیاطین انس و جن مقاومت کند، و عیار خود را بالا ببرد.»

بلاگر در ادامه‌ی وسوسه‌ی شیطان و جبر و اختیار یادآور می‌شود: «اگر شیطان نباشد، آزادی از انسان سلب خواهدشود، زیرا اگر هیچ گونه افسون و اغوا ی نباشد، و مردم تمام کمالات را بدون تضاد مشاهده کنند، بدون سبک و سنگین، همان را انتخاب خواهندکرد، مثل این است که یک انتخاب بیشتر نباشد و آن هم انتخاب خیرات.»

وی در ادامه‌ی پست به توضیح پشیمانی و عذرخواهی، رمز آمرزش الهی، شیطان و دعوت‌کننده به الهام و وسوسه می‌پردازد.


برای خواندن کامل مطلب اینجا کلیک کنید!

منبع: www.ikna.ir






::: سه شنبه 85/12/1 ::: ساعت 1:59 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
نظرات شما: نظر
معرفی اسوه‌های قرآنی در وبلاگ «به‌سوی نور»

گروه وبلاگ: «ابراهیم(ع)، دومین پیامبر صاحب عزم و داراى آیین و شریعت جهانى و از نسل نوح است»، بلاگر وبلاگ «به‌سوی نور» در پستی از وی به‌عنوان یکی از اسوه‌های قرآنی نام برده‌است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) وبلاگ «به‌سوی نور» در پست اخیر خود با توجه به داستان دعوت ابراهیم(ع) که در سوره‌هاى بقره، انعام، شعراء، صافات، انبیاء و مریم به آن اشاره شده و زندگى پر فراز و نشیب ابراهیم، خانواده و قومش که حاوى نکات و شیوه‌هاى تبلیغى بسیار است به معرفی ابراهیم(ع) به‌عنوان یکی از اسوه‌های قرآنی پرداخته و این بلاگر برای به‌روز کردن پست‌هایش از سرویس‌دهنده‌ی بلاگفا استفاده می‌کند.

بلاگر درباره‌ی این اسوه‌ی قرآنی چنین می‌نویسد: «او براساس آیه 125 سوره نساء به «خلیل‌الله» ملقب گشته و داستان زندگانى و دعوت او در بیش از 180 آیه قرآنى آمده و نامش 69 بار در خلال قرآن ذکر شده‌است.»

وی درباره‌ی ثناى ابراهیم(ع) در قرآن یادآور می‌شود: «آیات متعددى در قرآن، متضمن ستایش و تمجید از شخصیت والاى ابراهیم(ع) است و کمتر پیامبرى در قرآن از این میزان ستایش و ثنا برخوردار گشته و بر اسوه بودنش، تأکید شده‌است.»

بلاگر ابراهیم(ع) را اسوه‌ی «توحید» و «خدا محورى» دانسته و خاطرنشان می‌کند: «با دقت در مضمون آیات حکایت کننده احتجاج ابراهیم با نمرود، مجادله او با خورشیدپرستان، گفت وگو با پدر و راز و نیاز با خدا و دیگر آیات، روشن مى‌شود که خدامحورى و توحید، محور تمام تلاش‌هاى تبلیغى و بلکه محور حیات پربرکت اوست؛ و این به جهت جو شرک آلود و کفر آمیز حاکم بر آن جامعه بوده که پرستش خدایان دروغین، از سنگ و چوب گرفته تا خورشید و ماه در آن رواجى آشکار داشت.»

وی با اشاره به شیوه‌هاى دعوت ابراهیم(ع) اظهار می‌کند: «پیامبرى چون ابراهیم(ع) با آن همه مدح و ثنایى که قرآن در حق او ابراز داشته و با آن تأکید بر توحید و خدا مدارى، بایستى پیاده کننده‌ی روش‌هاى اصیل دعوت و مبتکر شیوه‌هاى جدید تبلیغ باشد.»

بلاگر در ادامه‌ی مطلب خود به بررسی شیوه کلى، بیان شجاعانه عقاید توحیدى، شروع دعوت با سؤال، برائت از شرک و کفر به صورت‌هاى مختلف، مراحل برائت ابراهیمى در چند بخش برائت لفظى، برائت عملى، مرحله برائت اعتزالى، مرحله برائت قهرآمیز (مبارزاتى) و مرحله هجرت در بخش‌های شیوه کلى جدال‌احسن، روش اقناع تدریجى، روش مقایسه، روش گفتار نرم (قول لیّن)، روش استدلال به کمک محسوسات، خطاب توأم به عقل و دل و تحریک وجدان، اتخاذ شیوه‌هاى متنّوع براى گسترش توحید، عنایت ویژه به خانواده، رحمت و شفقت به مخاطبان، تأسیس و تطهیر بیت‌الله و مرکز عبادت، تأکید بر نماز، هجرت و پیشتازى در نیکى‌ها پرداخته‌است.


برای خواندن کامل مطلب اینجا کلیک کنید!

منبع: www.ikna.ir






::: سه شنبه 85/12/1 ::: ساعت 1:58 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
نظرات شما: نظر
جایگاه وبلاگ‌های قرآنی در وبلاگستان
آمیختن مفاهیم قرآنی با ادبیات خاص وبلاگ، هنر وبلاگ‌نویس است

گروه وبلاگ: به‌کار بردن مفاهیم و آیات قرآن با استفاده از ادبیاتی که خاص فضای مجازی و وبلاگ‌هاست به نحوی که مخاطب‌پسند باشد و او را به سمت این مفاهیم جذب کند هنر یک بلاگر است.

جایگاه وبلاگ‌های قرآنی در فضای مجازی

«محمد خوش‌نظر» بلاگر وبلاگ‌های «حکومت اسلامی» و «قرآن‌بلاگ» در گفت‌و‌گو با خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، درباره‌ی جایگاه موقعیت وبلاگ‌های قرآنی در فضای مجازی گفت: وبلاگ‌های قرآنی نسبت به وبلاگ‌های دیگر کمتر جا و موقعیت مناسب خود را پیدا کرده‌اند و از وبلاگ‌نویسانی که در عرصه‌ی مفاهیم قرآنی فعالیت می‌کنند انتظار می‌رود که بیشتر به موضوعات قرآنی توجه کنند تا این وبلاگ‌ها نیز بتوانند مانند سایر وبلاگ‌ها در حد و اندازه خود پیشرفت کنند.

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه وبلاگ‌های قرآنی جایگاه خود را در فضای مجازی هنوز پیدا نکرده‌اند اما نسبتاً تأثیر مفیدی را توانسته‌اند بر روی مخاطبان خود در فضای مجازی بگذارند و به نیاز عده‌ای از علاقه‌مندان خود که در فضای مجازی به دنبال مطالب قرآنی هستند جواب دهند.
وبلاگ«حکومت اسلامی» را اینجا کلیک کنید!

مسائل قرآنی یکی از مهمترین علوم مورد نیاز جامعه است

بلاگر وبلاگ «حکومت اسلامی» با توجه به گستردگی فضای مجازی و نامحدود بودن آن بیان کرد: اینترنت فضایی گسترده بود که جا برای پیشرفت همه علوم وجود دارد و از آنجایی که قرآن و مسائل قرآنی یکی از مهمترین علوم مورد نیاز جامعه است، پرداختن به آن غیرقابل اجتناب بوده و در حقیقت نیاز جامعه واقعی ما و نیز فضای مجازی پرداختن به موضوعات قرآنی است و باید ژانری به نام وبلاگ‌نویسی قرآنی را در وبلاگستان تعریف کرد.

پایین بودن سطح کیفی محتوای وبلاگ‌های قرآنی مخاطب را کاهش می‌دهد

بلاگر وبلاگ «قرآن بلاگ» یادآور شد: پایین بودن سطح کیفی محتوای وبلاگ‌های قرآنی یکی از مسائلی بوده که می‌تواند به وبلاگ‌های قرآنی مخاطبان خود را از دست بدهند.
وبلاگ «قرآن بلاگ» را اینجا کلیک کنید!

«خوش نظر» ادامه داد: یکی از ویژگی‌های اصلی وبلاگ، بیان مطالب به‌صورت عامیانه به زبان مخاطب است و وبلاگ، ادبیات خاص خود را دنبال می‌کند و هنر یک بلاگر آمیختن این سادگی و صمیت با غنای مطالب قرآنی است و در نتیجه جذب مخاطب به سمت مطالب قرآنی است.

یک آفت؛ مأنوس نبودن وبلاگ‌نویسان قرآنی با قرآن

این بلاگر قرآنی درباره مشکل دیگری که می‌تواند به وبلاگ‌های قرآنی صدمه بزند، اظهار کرد: مأنوس نبودن بلاگرانی که در عرصه وبلاگ‌های قرآنی فعالیت می‌کنند با مطالب، منابع، محتوا و تأثیرات علوم قرآنی تهدید بزرگی برای وبلاگ‌های قرآنی است زیرا بی‌اطلاعی بلاگر از مفهومی که درباره‌‌اش مطلب می‌نویسد، کیفیت کار ارائه شده را تا حد زیادی پایین می‌آورد و یکی دیگر از این مشکلات را می‌توان به مشکلات فنی اینترنت مربوط دانست.

بسط مفاهیم قرآنی در وبلاگستان بودجه می‌خواهد

وی در پایان درباره مهم‌ترین وظیفه سازمان‌ها و نهادهایی که عهده دارد بسط مفاهیم قرآنی در کشور هستند خاطرنشان‌کرد: اختصاص‌دادن بودجه و مدیریت و برنامه‌ریزی برای وبلاگ‌نویسان قرآنی و همچنین راهنمایی و جهت‌دهی وبلاگ‌نویسان به سمت محتوای قرآنی از مهم‌ترین وظایف سازمان‌هایی است که رویکرد اصلی‌اشان بسط و گسترش مفاهیم قرآنی است.

منبع: www.ikna.ir





  • کلمات کلیدی :

  • ::: سه شنبه 85/12/1 ::: ساعت 1:49 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر

    در احادیث و روایات  تاکید فراوانی به خواند قرآن شده و ائمه اطهار  مسلمانان را به خواندن قرآن و تدبر در آن سفارش کرده اند. در سالهای اخیر  به برکت انقلاب عظیم اسلامی  حرکت به سمت قرآن رشد چشم گیری داشته است. به خصوص در میان جوانان این حرکت  گسترده تر از سایر اقشار بوده است.د ر دنیای مجازی و اینترنت هم  این حرکت از مدتها قبل آغاز شده و رو به رشد نهاده است.

     

    وبلاگ روزگار رهایی  به آدرس http://rozgarerahaii.parsiblog.com  که در سیستم پارسی بلاگ منتشر می شود. یک وبلاگ زیبا و پر محتوا در باره امام زمان(عج)  می باشد. پستهای این وبلاگ در باره نشانه های ظهور ،حضرت رسول (ص) و موقعیت  منتظران و سیمای امام مهدی (عج) می باشد.

     

     بلاگر  این وبلاگ در آخرین پست خود اقدام به برگزاری یک دوره ختم گروهی قرآن کریم جهت سلامتی و تعجیل در فرج آقا  امام زمان (عج) نموده است  و البته تعدادی از افراد هم در آن ثبت نام کرده اند.

     

    ایشان قالب زیبایی برای وبلاگ خود انتخاب کرده اند. اما از معرفی نام خود و .....  خودداری نموده اند.

     

    برای ثبت نام در دوره ختم قرآن کریم و بازدید از این وبلاگ می توانید به آدرس زیر مراجعه فرمایید.

    http://rozgarerahaii.parsiblog.com  

     






    ::: دوشنبه 85/11/30 ::: ساعت 11:57 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر

    وبلاگ های قرآنی در یک سایت

    سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشجویان کشور با هدف گردآوری و معرفی وبلاگ‌های فعال در حوزه‌ی قرآنی و همچنین امکان تعامل و تبادل نظر وبلاگ‌نویسان و انعکاس آخرین اخبار این حوزه اقدام به راه اندازی پایگاه " راهنمای جامع وبلاگ‌های قرآنی" کرد.

    معاون شهر قرآن و فن‌آوری اطلاعات این سازمان در این خصوص گفت:‌ وبلاگ نویسان قرآنی می‌توانند با ورود به سایتHTTP://WWW.QURANBLOGS.IR اقدام به عضویت و ثبت وبلا گ یا وبلاگ‌های خود نمایند. همچنین این امکان به کاربران د اده شده تا چنانچه وبلاگی از یک گروه با چندین موضوع مختلف فعالیت می‌نمایند امکان ثبت آن در کلیه موجود فراهم باشد.

    حمید صابر فرزام گفت: از دیگر امکانات این سایت امکان جستجو بر اساس نام وبلاگ‌ها، دامنه و نویسنده‌ یا گروه و موضوعات تعیین شده و نیز اطلاع از آخرین اخبار حوزه‌ی وبلاگ نویسی از جمله جشنواره‌ها، کارگاه‌های آموزشی و مسابقات وبلاگ نویسی است.

    وی افزود: در صفحه‌ی اصلی این سایت آخرین وبلاگ‌های عضو، وبلاگ‌های فعال و نیز پربیننده، وبلاگ‌ها به تفکیک نمایش داده می‌شوند. دسته بندی وبلاگ‌ها در این سایت شامل گروه‌های علمی‌- پژوهشی، شعر و ادبیات، عکس و فیلم، خانواده، خاطره نگاری، هنر، داستان و عمومی ‌با موضوعاتی چون: علمی، پژوهشی، خبر، گزارش، ادبی،‌ عکس،‌ موسیقی، نقاشی، خانواده و داستان صورت پذیرفته است.

    منبع: www.tebyan.net

     






    ::: دوشنبه 85/11/30 ::: ساعت 8:34 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر
    <   <<   11   12   13   14   15      >