سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوندِ والا نام، حافظِ کسی است که دوست خود را حفظ کند . [امام صادق علیه السلام]
 

 

 

وبلاگ های قرآنی Quranic Weblogs

چهار چیز برای جلوگیری از خسران زندگی انسان در وبلاگ «کوثر»

گروه وبلاگ: وبلاگ «کوثر» در پست اخیر خود با آوردن سوره والعصر به توضیح و تفسیری کوتاه در مورد این سوره می‌پردازد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، این وبلاگ با آدرس http://koysar.blogfa.com از آبان85 شروع به فعالیت کرده‌است.

بلاگر ابتدا سوره را می‌نویسد و ترجمه فارسی آن: «والعصر(۱) ان الانسان لفی خسر(۲) الا الذین امنوا و عملوا الصالحات و تواصوا بالحق و تواصوا بالصبر(۳) به عصر سوگند(۱) که انسانها همه در زیانند(۲) مگر کسانی که ایمان آورده و اعمال صالح انجام داده اند و یکدیگر را به حق سفارش کرده و یکدیگر را به شکیبایی و استقامت توصیه نموده‌اند.»

وی در ادامه می‌نویسد: «انسان همیشه در حال زیان است. زیرا وقت او می‌گذرد و این عمر انسان است که تلف می‌شود. مگر اینکه به یاد آورد که برای چه زندگی می‌کند. و در راه رسیدن به هدف اصلی تلاش کند.»

سپس در مورد اعمالی که از خسران زندگی جلوگیری می‌کند و می‌نویسد: «پس به فرموده خداوند تنها این چهار موردند که از خسران زندگی انسان جلوگیری می‌کنند و بدون اینها تمامی زندگی و عمر ما در حال برباد رفتن و هدر شدن است1ـ ایمان ۲ـ عمل صالح ۳ـ سفارش به حق ۴ـ سفارش به صبر.»

در ادامه بلاگر به برتری اسلام به ادیان دیگر اشاره می‌کند و در این رابطه می‌نویسد: «ان الدین عندالله الاسلام. اسلام بالاترین دین‌هاست. زیرا بعد از آن دین کاملتر و برتری نیامده. هر کس که شهادتین را بر زبان جاری کند مسلمان است. اما تا رسیدن به مرتبه مؤمن باید گام‌های زیادی بردارد. مؤمن همان مسلمان است علاوه بر اینکه اعمال صالح انجام می‌دهد.»

سپس آیه‌ای از قرآن را می‌آورد: «خداوند در قرآن بعد از الذین امنوا بلافاصله می‌فرمایند و عملوالصالحات؛ یعنی هیچ گاه ایندو از هم جدا نیستند. پس ایمان بدون عمل صالح هیچ معنایی ندارد. و هیچ انسانی بدون عمل صالح نمی‌تواند ادعا کند مؤمن است»


ادامه این مطالب را اینجا مشاهده کنید!






::: شنبه 86/3/12 ::: ساعت 9:7 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
نظرات شما: نظر
علوم اسلامی (0 کلیک )

احسان شهید (0 کلیک )

نسیم ایمان (0 کلیک )

هدیه بهشتی (0 کلیک )

عطای کثیر (63 کلیک )

تفسیر آیات مهجور (70 کلیک )

فاطمه (78 کلیک )

علت محدودیت روابط زن و مرد در اسلام (60 کلیک )

مرکز قرآنی جبرائیل امین (71 کلیک )

انتظار موعود (56 کلیک )

حضرت جرجیس علیه السلام (326 کلیک )

جامعة الکعبه (89 کلیک )

عدالت (138 کلیک )

لیلة القدر (83 کلیک )

ازدواج موقت و چالشها (352 کلیک )

دم مسیحیایی (104 کلیک )

لینکستان عشق و عاشقی (217 کلیک )

در حریم اهل بیت (ع) (124 کلیک )

احادیث و داستانهای شگفت انگیز (246 کلیک )

پایگاه اطلاع رسانی الهادی (86 کلیک )

نورالجنان (104 کلیک )

لاله های ملکوت (88 کلیک )

به یاد ارباب تشنه لب (95 کلیک )

اهل بیت همیشه هستند (84 کلیک )

شلمچه (190 کلیک )

قرآن نبی (168 کلیک )

وقایع (79 کلیک )

لینکستان قرآن (220 کلیک )

لینکستان قرآن و حدیث (210 کلیک )

در پیشگاه قرآن (138 کلیک )

شیعه مذهب برتر (338 کلیک )

وبلاگهای مفید (156 کلیک )

حریم نبوی (77 کلیک )

فصل سکوت (158 کلیک )

نکته هایی از قرآن (378 کلیک )

مدهامتان (107 کلیک )

سجاده نور (81 کلیک )

از قرآن بپرس (296 کلیک )

مسجد و کلیسا (147 کلیک )

لینک باکس نور (59 کلیک )

گل نرگس (232 کلیک )

برایم از قرآن بگو (196 کلیک )

حقوق زن (252 کلیک )

اخلاق و عرفان (185 کلیک )

تاریخ قرآن (150 کلیک )

علوم قرآنی (176 کلیک )

حکومت اسلامی (80 کلیک )

عصمت (106 کلیک )

عدل الهی (349 کلیک )

توحید ناب (92 کلیک )

پیامبر اعظم(صلی‏الله‏علیه‏وآله‏وسلم) (377 کلیک )

وبلاگهای قرآنی (180 کلیک )

کانون گفتمان قرآنی (123 کلیک )

پایگاه پرسمان قرآنی (135 کلیک )

قرآن بلاگ

:: آرشیو لینکدونی ...

http://quranlink.mihanblog.com

 






::: سه شنبه 86/3/1 ::: ساعت 10:26 عصر :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
نظرات شما: نظر

نماز شب، راهی برای خوشنودی خدا و دوستی ملائکه

گروه وبلاگ: «در فضیلت نماز شب‏ امام صادق(ع)فرمود: نمازشب، صورت را زیبا، خلق را نیکو و انسان را خوشبو، و رزق را زیاد می‌کند.»

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، وبلاگ «اللهم عجل لولیک الفرج» که با هدف آشنایی هرچه بیشتر کاربران با معارف ناب اسلامی راه اندازی شده‌است در پست اخیر خود به بیان چگونگی کیفیت «نماز شب» پرداخته است.

بلاگر با اشاره به چگونگی خواندن نماز شب می‌نویسد: «نماز شب مجموعاً یازده رکعت است: هشت رکعت آن، که دو رکعت، دو رکعت، مانندنماز صبح خوانده می‌شود و چهار دو رکعتی آن به نیت نماز شب است، دو رکعت نماز «شفع» بهتر است در رکعت اول آن بعد ازحمد، سوره «ناس» و در رکعت دوم بعد از حمد، سوره «فلق» خوانده‌شود، یک رکعت نماز «وتر»، بعدازحمد سه بار سوره «توحید» و یک بار سوره «فلق» و یک بار سوره «ناس» بخوانیم و می‌توان یک سوره تنها خواند.»

وی ادامه می‌دهد: «سپس دست‌ها را برای قنوت به‌سوی آسمان بالا می‌بریم و حاجات خود را از خدا می‌خواهیم و برای چهل مؤمن دعا کرده و طلب مغفرت می‌کنیم و هفتاد مرتبه می‌گوییم: «اَسْتَغْفِرُ اللَّه وَ اَتُوبُ اِلَیْهِ»، ازپروردگارخود طلب آمرزش و مغفرت می‌کنم و به‌سوی او بازگشت می‌کنیم و ...»

بلاگر در ادامه‌ی پست به بیان احکام نماز شب می‌پردازد.
برای خواندن ادامه مطلب اینجا کلیک کنید!

منبع: www.iqna.ir






::: سه شنبه 86/3/1 ::: ساعت 9:44 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
نظرات شما: نظر

پوشش و اسلام در وبلاگ «نگاه نو»

گروه وبلاگ: «براساس مستندات فقهی چندین آیه درمورد پوشش زنان داریم که به‌طور کل دو آیه از سوره‌های «نور» و «احزاب درباره‌ی حجاب عموم زنان‌اند و بقیه آیات درمورد پوشش زنان پیامبر‌اند که بیشتر جنبه‌ی تدبیر سیاسی داشته‌اند.»

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، « مهدی مصطفایی» بلاگر «نگاه نو» در یکی از پست‌های خود با اقتباس از کتاب «حجاب» نوشته آیت‌الله «مطهری» به بررسی موضوع پوشش و اسلام در بخش‌هایی چون «تاریخچه‌ی حجاب»، «علل پیدایش حجاب»، «فواید حجاب»، «حد و مرز پوشش از نظر اسلام» و «آیا حجاب اجباری است» پرداخته‌است.

بلاگر در بیان «تاریخچه‌ی حجاب» می‌نویسد: « اگر بخواهیم نگاهی کوتاه بر امر حجاب در تاریخ ملل گوناگون داشته باشیم می‌توانیم با مثال‌زدن کشورهایی نظیر ایران باستان، هندوستان و … به بررسی آنها بپردازیم، همچنین اگر بخواهیم از نظر مذهبی بحث تاریخچه را دنبال کنیم می‌توانیم به دین «یهودیت» اشاره کنیم.»

وی در ادامه در توضیح «علل پیدایش حجاب» یادآور می‌شود: «از نظر اسلام ریاضت‌کشیدن و دروری جستن از نعمات و لذات دنیوی، امری منع‌شده و به‌طور کلی در تمامی قوانین اسلام جانب اعتدال در بهره‌وری از مواهب دنیوی رعایت‌شده و تندروی در هر صورتی منع شده‌است، لذا این عامل در پیدایش حجاب اسلام نقشی نداشته‌است.»

رویکرد اصلی این وبلاگ در به‌روز کردن پست‌هایش پرداختن به موضوعاتی پیرامون بهداشت، جامعه، مذهب و سیاست است.
ادامه مطلب را اینجا کلیک کنید!

منبع: www.iqna.ir






::: سه شنبه 86/3/1 ::: ساعت 9:42 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
نظرات شما: نظر
مسابقه وبلاگ‌نویسی «ره‌آورد سرزمین نور» برگزار می‌شود

گروه وبلاگ: ششمین جشنواره فرهنگی ـ هنری «ره‌آورد سرزمین نور» برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، وبلاگ‌نویسانی که به موضوع «دفاع مقدس و بازدید از مناطق عملیاتی» علاقه­مند بوده می‌توانند در بخش وبلاگ‌نویسی شرکت کنند.

حداکثر تاریخ ایجاد وبلاگ خرداد ماه بوده و بلاگران علاقه‌مند می‌تواند وبلاگ‌های خود را به‌صورت گروهی یا فردی ایجاد کنند.

همچنین وبلاگ می‌تواند به‌طور کامل یا حداقل نیمی از آن به دفاع مقدس و راهیان نور اختصاص داشته‌باشد و بلاگر درتهیه‌ی آن می‌تواند از عناصر گرافیکی، صوت، عکس، فیلم و نقاشی متحرک استفاده کند.
برای دریافت فرم ثبت‌نام در مسابقه وبلاگ‌نویسی اینجا کلیک کنید!

این جشنواره در بخش‌های دیگری چون «خاطره نویسی»، «متن ادبی(دل­نوشته)»، «شعر»، «عکس» و «فیلم» برگزار می‌شود.
برای کسب اطلاعات بیشتر از دیگر رشته‌های جشنواره اینجا کلیک کنید!

منبع: www.iqna.ir





  • کلمات کلیدی : اخبار قرآنی

  • ::: شنبه 86/2/29 ::: ساعت 8:36 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر

    آیه‌ی صلوات و درود در وبلاگ «پیامبراعظم‌(ص)»

    گروه وبلاگ: «خدا و فرشتگانش بر پیامبر درود مى‏فرستند اى کسانى که ایمان آورده‏اید بر او درود فرستید و به فرمانش به‌خوبى گردن نهید.(الاحزاب، آیه‌ی 56)»

    به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، وبلاگ «پیامبراعظم‌(صلی‌الله‌علیه‌وآله‌و‌سلم)» که در سرویس‌دهنده‌ی بلاگفا به‌روز می‌شود در پست اخیر خود آیه‌ی 56 سوره‌ی الاحزاب «إِنَّ اللَّهَ وَمَلَائِکَتَهُ یُصَلُّونَ عَلَى النَّبِیِّ یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَیْهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِیمًا، خدا و فرشتگانش بر پیامبر درود مى‏فرستند اى کسانى که ایمان آورده‏اید بر او درود فرستید و به فرمانش به‌خوبى گردن نهید.» را آیه‌ی صلوات و درود معرفی کرده‌است.

    بلاگر در ابتدای پست می‌نویسد: «در این آیه مقام پیامبر اسلام به عالی‌ترین وجه ترسیم شده‌است، چرا که هم خداوند متعال و هم تمام فرشتگان مقرب او بر پیامبر درود مى‏فرستند و هم دستور داده‌شده‌است همه مؤمنان بدون استثنا بر او رحمت و درود و سلام بفرستند.»

    وی ادامه می‌دهد: «در روایات بسیارى مى‏خوانیم که وقتى اصحاب و یاران از حضرتش سؤال کردند: چگونه درود و صلوات و سلام بر شما بفرستیم، پیغمبر اکرم «آل» را در کنار خود قرار داد و تمام رحمت و درودى که از خداوند براى او تقاضا مى‏شد، براى «آلش» نیز تقاضا مى‏شد، این قرینه است بر این که صلوات و درود خداوند و ملائکه نیز تعمیم دارد، هم شامل پیامبر و هم شامل «آل» او مى‏شود.»


    ادامه پست را اینجا بخوانید!

    منبع: www.iqna.ir






    ::: چهارشنبه 86/2/26 ::: ساعت 7:29 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر

    مدیر پروژه قرآن دیجیتال ذکر اعلام کرد:
    ویرایش دوم «قرآن دیجیتال ذکر» به بازار می‌آید

    گروه وبلاگ: مدیر پروژه «قرآن دیجیتال ذکر» از تکمیل‌ و به بازار آمدن ویرایش دوم این قرآن دیجیتال تا یک ماه آینده خبر داد.

    «سعید نخعی»، مدیر پروژه قرآن دیجیتال ذکر، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) در نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال و نرم‌افزارهای چندرسانه‌ی با اعلام این خبر گفت: امکان بخش فایل‌های mp3 و mp4 و اتصال به رایانه در ویرایش دوم این قرآن دیجیتال به وجود آمده‌است.

    وی در رابطه با امکانات ویرایش دوم این قران دیجیتال گفت: در این ویرایش چهار ترتیل قران با صدای استاد پرهیزگار، منشاوی، امام جمعه و میشاوی ارائه شده‌است.

    وی ادامه داد: 30 ترجمه به زبان های مختلف و 3 تفسیر به زبان‌های عربی انگلیسی و فارسی از دیگر خدمات این قرآن است.

    نخعی در توضیح تفاسیر ارائه شده گفت: تفسیر انگلیسی از آیت‌الله پویا، تفسیر فارسی از آیت الله مکارم شیرازی و تفسیر عربی از ابن‌مغنیه است.

    نخعی همچنین از جمع آوری 1760 حدیث به سه زبان خبر داد و گفت: ادعیه مفاتیح الجنان، نهج‌البلاغه، صحیفه‌ی سجادیه و ادعیه مناسک حج به همراه ترجمه فارسی و انگلیسی از دیگر خدمات این قرآن دیجیتال است.

    15 اذان شیعی که قابلیت تنظیم و پخش در اوقات اذان را دارا است از دیگر امکانات این قران دیجیتال است.

    از دیگر امکانات آن قبله‌نما و اوقات نماز شهرهای دنیا به همراه هفت رساله فقهی به سه زبان از امکانات فرعی ویرایش دوم قرآن دیجیتال ذکر است که مدیر پروژه این طرح بدان‌ها اشاره کرد.

    همچنین وی از استقبال زیاد مسلمانان خارج از کشور از این محصول خبر داد و گفت: بیش از 60درصد از محصولات این شرکت به کشورهای خارجی صادر می‌شود که بزرگترین خریدار این قرآن دیجیتال آمریکا است.

    منبع: www.iqna.ir





  • کلمات کلیدی : اخبار قرآنی

  • ::: چهارشنبه 86/2/26 ::: ساعت 7:28 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر
    «قسم» از نگاه قرآن در وبلاگ «علوم قرآنی»

    گروه وبلاگ: «از دیدگاه اسلام‌، سوگند یاد کردن عملی ناپسند بوده و اجتناب از آن بسیار مطلوب و پسندیده است، اما متفاوت بودن حالات انسان به هنگام سوگند یادکردن از یک‌سو و انگیزه‌های مختلف جهت قسم‌خوردن از سوی دیگر، موجب برخورد متفاوت قرآن‌کریم با انواع سوگندها شده‌است.»

    به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، وبلاگ «علوم قرآنی» که در سرویس‌دهنده‌ی پارسی‌بلاگ به‌روز می‌شود در پست اخیر خود به سؤالی مبنی بر اینکه چرا خداوند ما را از قسم‌خوردن نهی می‌کند ولی خودش در قرآن‌کریم در موارد متعددی قسم یاد کرده‌است‌، پاسخ می‌دهد.

    بلاگر در ابتدای پست می‌نویسد: «خداوند متعال در قرآن‌کریم آیه‌ی 224 از سوره «بقره»، مسلمین را از هرنوع سوگندی حتی به‌منظور نیکی و تقوی و اصلاح بین مردم برحذر داشته و سپس در آیه 225 از همان سوره با تقسیم سوگندها به سوگند «لغو» و سوگند «جدی‌»، سوگند لغو را فاقد اثر جزایی و فقهی و سوگند جدی را موضوع احکام فقهی و اثرات وضعی قرار داده‌است‌.»

    وی در ادامه می‌افزاید: «به‌عنوان مثال‌؛ قسم‌هایی که معمولاً از روی عادت برای امور عادی و کم‌ارزش‌، بر زبان جاری می‌شوند، در عین‌حال که نامطلوب و شایسته‌ی پرهیز هستند لغو و بی‌اعتبار شمرده‌شده و اسلام هیچ‌گونه عقوبتی را چه دنیوی و چه اخروی بر آن مترتب نمی‌سازد.»

    بلاگر یادآور می‌شود: «اما سوگندهایی که با عزم و اراده و تصمیم جدی و به‌منظور رسیدن به اهدافی خاص‌، از انسان صادر می‌شود، دارای اهمیت بوده و به همین لحاظ دارای اثرات گوناگون وضعی و فقهی هستند. البته لازم به ذکر است که ممنوع بودن سوگند و نامطلوب بودن آن حکمی کلی است‌، ولی استثنأ بردار است‌، زیرا قسم‌خوردن نزد حاکم شرع‌، نه‌تنها ممنوع و یا مکروه نیست‌، بلکه در برخی موارد واجب و تنها راه حل خصومت‌ها است‌.»


    کامل مطلب را اینجا کلیک کنید!

    منبع: www.iqna.ir






    ::: دوشنبه 86/2/24 ::: ساعت 10:8 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر

    پاسخ به چهل پرسش قرآنی درباره خداشناسی کودکان

    کتاب خداشناسی قرآنی کودکان ، پاسخ به 40 پرسش کودکان و نوجوانان درباره خدا ، نوشته غلام رضا حیدری ابهری چاپ و منتشر شد.
    نویسنده در بیان موضوع کتاب می نویسد: خدا چه رنگی است ؟ خدا کجاست ؟ آیا خدا هم شیرینی دوست دارد ؟  خدا کامل است ، یعنی چه ؟ آیا می توان با خدا تلفنی حرف زد؟ چرا خدا جن ها را آفریده تا آدم ها را اذیت کند؟ آیا خدا ما را دوست دارد؟... این ها پرسش های مربوط به خداست که از مهم ترین و اصلی ترین و مطرح ترین پرسش های کودکان و نوجوانان در حوزه خداشناسی است.
    وی می افزاید: کتاب خداشناسی قرآنی کودکان که حاصل تلاش های نویسنده در پاسخ به 40 پرسش اصلی در این زمینه است ، می تواند برای کودکان مفید باشد. این کتاب از یک سو به معارف ناب قرآنی تکیه دارد و از سوی دیگر با ادبیات ویژه کودکان و نوجوانان نگارش یافته است.
    نویسنده کتاب ، نه به بهانه ساده نویسی ، از طرح دیدگاه های توحیدی بزرگان دین چشم پوشی کرده و نه با تفصیل مباحث ، از ادبیات ویژه و نیاز مخاطبان آن دور گشته است.
    این کتاب توسط نشر جمال در 128 صفحه و 5000 نسخه به بهای 1100 تومان چاپ و منتشر شده است.

    منبع: http://www. porsemanequran.com





  • کلمات کلیدی : اخبار قرآنی

  • ::: یکشنبه 86/2/23 ::: ساعت 9:26 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر

    فردا با حضور طلاب غیر ایرانی؛
    انسجام اسلامی از دیدگاه قرآن کریم بررسی می‌شود



    رسا، سرویس فرهنگی ـ نشست علمی انسجام اسلامی از دیدگاه قرآن کریم روز پنج‌شنبه، بیستم اردیبهشت ماه در مدرسه علمیه حجتیه قم با حضور طلاب غیر ایرانی برگزار می‌شود.

    حجت الاسلام خراسانی، معاون پژوهشی مدرسه علمیه حجتیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: نخستین نشست علمی انسجام اسلامی از دیدگاه قرآن کریم روز پنج‌شنبه، بیستم اردیبهشت ماه در مدرسه علمیه حجتیه قم برگزار می‌شود.
    وی با اشاره به این که این نشست با حضور طلاب غیرایرانی از کشورهای، هندوستان، پاکستان و کشورهای اسلامی همسایه برگزار خواهد شد، ادامه داد: با توجه به نام‌گذاری امسال به نام اتحاد ملی و انسجام اسلامی، این نشست علمی از سوی مدرسه علمیه حجتیه قم برگزار می‌‌گردد.
    حجت‌الاسلام خراسانی اظهار داشت: سخنرانی حجت‌الاسلام فاکر میبدی، مدیر مرکز تخصصی تفسیر حوزه علمیه قم و ارایه مقاله از سوی سه تن از طلاب کشورهای عراق و افغانستان از برنامه‌های این نشست علمی است.

    منبع: http://www.rasanews.com


     


     





  • کلمات کلیدی : اخبار قرآنی

  • ::: یکشنبه 86/2/23 ::: ساعت 9:24 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر
    <      1   2   3   4   5   >>   >