منبع: www.iqna.ir
نظرات شما: نظر
وبلاگ «اسناد افتخار» راهاندازی شد | ||
گروه وبلاگ: وبلاگ «اسناد افتخار» با هدف معرفی مرکز اسناد ایثارگران و به منظور تعامل علاقمندان به اسناد ایثارگری و فرهنگ ایثار و شهادت طراحی و راهاندازی شد. به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، مدیر کل جمعآوری، نگهداری و تنظیم آثار ایثارگران بنیاد شهید و امور ایثارگران با اعلام خبر فوق گفت:«با توجه به لزوم هماهنگی اشخاص حقیقی و حقوقی برای جمع آوری و حفظ اسناد فرهنگی ایثارگران و اهمییت انتقال مفاهیم و افکار ایثارگران به نسلهای بعدی، ضمن دعوت از تمامی دارندگان اسناد فرهنگی ایثارگران برای ارائه نسخه ای از آثار فرهنگی به مراکز اسناد ایثارگران، وبلاگ اسناد افتخار را می توان محمل خوبی برای ارتباط مجازی دستاندرکاران قلمداد کرد.» «محبوب شهبازی» وبلاگ اسناد افتخار را یکی از کانالهای ارتباطی علاقهمندان به حفظ اسناد و آثارفرهنگی ایثارگران با همدیگر عنوان کرد و افزود: «حفظ اسناد ایثارگران نیازمند هماهنگی و تعامل کلیه سازمانهای فرهنگی کشور است.»
وی اظهار داشت:«این وبلاگ از دو بخش اصلی تشکیل شدهاست، بخش اول شامل اخبار و گزارشهای مرتبط با اسناد و اثار فرهنگی ایثارگران، معرفی سیستمهای مدیریت اسناد و ارائه جدیدترین روشهای اسنادی برای بهینهسازی و... است و در بخش دوم اهداف تشکیل و راهاندازی وبلاگ به طور اجمالی مورد بحث قرار گرفتهاست.» |
منبع: www.iqna.ir
نظرات شما: نظر
فرهنگآفرینی در «قرآن» |
گروه وبلاگ: «قرآن سندى تاریخى بوده و تا آنجا که به حوادث اشاره دارد، از جمله به حوادثى از زندگانى و روزگار پیامبر(ص) و غزواتى چون «بدر»، «احد» و «حنین» یا اشاراتى به فرهنگ جاهلیت، در حکم تاریخى مستند است.» به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، وبلاگ «قرآن و قرآنپژوهی» که در سرویسدهندهی بلاگفا بهروز میشود در پست اخیر خود به موضوع فرهنگآفرینی در «قرآن» پرداختهاست. بلاگر با اشاره به اینکه قرآنمجید سرمنشاء اغلب علوم و هنرهاى اسلامى است، مینویسد: «قرآن با آیات عدیدهی اخلاقى و توصیههاى بسیار به فضایل و نهى از رذایل اخلاقى، در حدى به اخلاق و حکمت عملى توجه دارد که میتوان آن را یک رسالهی اخلاقى متعالى در نظر گرفت.» وی ادامه میدهد: «قرآن اساس دستور زبان عربى را نهاده است، باید دانست که نه قرآن تابع نحو و دستور زبان عربى بوده، بلکه نحو و دستور زبان عربى تابع قرآن است که فىالمثل سبیل یا رحمت را هم به صورت مؤنث و با ضمائر مؤنث، تلقى کردهاست هم به صورت مذکر.» بلاگر با بیان این نکته که نفوذ قرآن در ادبیات عربى و فارسى و ترکى و اردو و سایر زبانهاى جهان اسلام بسیار عظیم است، یادآور میشود: «زبانشناسان عرب به حق برآنند که اگر قرآن نبود زبان عربى نابود مىشد، استاد مطهرى مىنویسد: زبان عربى، فقط زبان یک کتاب است، به نام قرآن؛ قرآن تنها نگهدارنده و حافظ و عامل حیات و بقاى این زبان است، تمام آثارى که بعد به این زبان به وجود آمده، در پرتو قرآن و به خاطر قرآن بوده است.» |
منبع: www.iqna.ir
نظرات شما: نظر
شناخت یوسف وجود در وبلاگ «در جستجوی معنا» | ||
گروه وبلاگ: وبلاگ «در جستجوی معنا» در پست اخیر خود با اشاره به سوره یوسف در مورد وسوسههای درون، راههای دوری از گناه مطالبی مینویسد. به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، این وبلاگ با آدرس www.darjostejoyemaana.blogfa.com از فروردین 85 فعالیت خود را در سرویسدهنده وبلاگ بلاگفا به روز میشود. بلاگر ابتدای مطالبش را با آیه ای از سوره یوسف آغاز می کند:« من خویشتن را بی گناه نمیدانم زیرا نفس، آدمی را به بدی فرمان میدهد مگر پروردگار من ببخشاید، زیرا پروردگار من آمرزنده ومهربان است (آیه 53 سوره یوسف)» در ادامه می نویسد: «هرگاه نفس آدمی را به بدی وسوسه میکند، ذهن آدم پراکنده شده ،همین پراکندگی باعث سستی اراده شده ، آدمی از بدی فرمان برده وخدای باریتعالی را نافرمانی میکند. وپس از آن نافرمانی، گناه شکل می گیرد که گناه دلیل برنادانی است چراکه دانا، به دوراندیشی عاقبت گناه را نیک نمیبیند وهمین بدبینی اورا از گناه کردن دور می کند.» وی در مورد دوری و اجتناب از گناه می نویسد: «بهترین راه دوری از گناه، نگهبانی کردن اعضاء و جوارحمان است که هرگاه با اعضایمان گناه نکنیم و با مراقبت، آنها را از بدی دورکنیم بسیاری از گناهان از ما دور میشود اما بیخیالی وباری به هرجهت بودن اعضاء وجسممان، باعث انجام بسیاری ازگناهان میشود.» سپس به آیه ای دیگر اشاره دارد: «این جامه مرا ببرید و برروی پدرم اندازید تا بینا گردد وهمه کسان خود را نزد من بیاورید (آیه 93 سوره یوسف)بکوشیم براعمالمان، طبیعتمان و هرآنچه پیرامونمان است دانا شویم و از این دانایی، توانایی را هم به دست آوریم که گناه از نادانی است ونادانی پیامدی جز ناتوانی ندارد که هیچگاه گناهی از روی دانایی انجام نمیشود، مگر به قصد طغیان و سرکشی به خالق » و در پایان می نویسد: «می دانید که از روی نادانی با یوسف و برادرش چه کردید ؟(آیه 89 سوره یوسف).هیچگاه خود را بی گناه ندانیم که این بینیازی است وآدمی در نیاز، آفریده شده وهمین نیاز اعتراف ما را برگناه وبدی سبب شده واعتراف، باعث بخشودگی ازجانب خداوند رحمان است که خود خواند: به بندگانم خبر ده که من آمرزنده ومهربانم (آیه 49 سوره حجر)» |
منبع: www.iqna.ir
نظرات شما: نظر
نماز در نهج البلاغه | ||
گروه وبلاگ: «سخن از راز نماز در نهج البلاغه و رابطه این فریضه بزرگ الهى با على(ع)، پیشواى عظیم الشأن ما و گوینده نهجالبلاغه است، که یکى از جالبترین مباحث این کتاب با عظمت را تشکیل مىدهد.» به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، وبلاگ «خرگ نماز» در پستی به به نماز از دیدگاه حضرت علی(ع) و همچنین نماز در کلام ایشان اشاره دارد و مطالبی در این مورد مینویسد. بلاگر مطالبش را با عنوان نخستین نمازگزار اینگونه آغاز می کند: «سخن از راز نماز در نهج البلاغه و رابطه این فریضه بزرگ الهى با على علیهالسلام، پیشواى عظیمالشأن ما و گوینده نهجالبلاغه است، که یکى از جالبترین مباحث این کتاب با عظمت را تشکیل مىدهد. نماز، نخستین حکم الهى بود که چند روز پس از بعثت پیغمبر خاتم، حضرت محمد بن عبد اللَّه (ص) توسط جبرئیل امین از جانب خداوند صادر گردید و پیغمبر با تعلیم پیک وحى، آن را معمول داشت.» وی می افزاید: «نکته جالب توجه این است که پس از پیغمبر، نخستین کسى که از مردان آن را به پا داشت على علیه السلام و آنهم در سن نه سالگى بود که در خانه پیغمبر به سر مىبرد و چون پیغمبر وضو گرفت او نیز وضو گرفت و همین که رسول خدا به نماز ایستاد، آن وجود مقدس هم در آن سن و سال، پشت پیغمبر (ص) خدا ایستاد و در پشت سر على علیه السلام هم تنها خدیجه بود که به عنوان اولین زن به نماز ایستاد و باپیغمبر (ص) نماز جماعت گزاردند.» در ادامه بلاگر به نماز در نظر على (ع) می پردازد و در قسمتی از آن می نویسد: «همچنین در یکى از شبهاى مخوف جنگ صفین «لیلة الهریز» که آتش جنگ برافروخته شده بود و از هر سو مانند باران تیر مىبارید، دیدند که على علیه السلام رو به قبله ایستاد و مشغول نماز شد. پس از نماز، پرسیدند یا امیر المؤمنین این چه وقت نماز خواندن بود و على (ع) فرمود: اصلاً این جنگ براى چیست جز این است که مىخواهیم ظلم و فساد را ریشه کن کنیم تا نماز و احکام الهى چنانکه باید، اقامه گردد.» در ادامه بلاگر مطالبی در مورد شهادت حضرت علی(ع) هنگام نماز و در محراب همچنین نماز و نهج البلاغه مطالبی مینویسد. این وبلاگ در سرویسدهنده بلاگفا با موضوعاتی چون اخبار، احکام، حدیث، کلام بزرگان، داستان، تصویر، محصولات فرهنگی، پرسش و پاسخ، نماز در قرآن و روایات، نماز در طول سفر، حکایت، نماز در ادیان مختلف، نماز در روایات، آثار نماز، تفسیر نماز، نماز و بزرگان دین، تعقیبات نماز، جلوه نماز و راز نماز به روز می شود. |
منبع: www.iqna.ir
نظرات شما: نظر
یک طراح وبلاگنویس: نمادها در طراحی قالب، تأثیرگذاری وبلاگهای قرآنی را بالا میبرد | ||
گروه وبلاگ: استفاده از نمادها در طراحی قالبها باعث پیوند فضای هنری ایرانی - اسلامی با طراحیهای نمادهای عام شده و در نتیجه باعث تأثیرگذاری بیشتر وبلاگهای قرآنی میشود. «محمدسجاد جوزدانی» بلاگر گرافیست و عضو مؤسس مجمع وبلاگنویسان مسلمان در گفتوگو با خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، دربارهی ضرورت استفاده از نقشهای اسلیمی در قالبهای پیشفرض قرآنی و معرفی وبلاگ بهعنوان وبلاگ قرآنی گفت: همراهی متون مذهبی در کنار هنرهای ایرانی-اسلامی همچون خوشنویسی و نگارگری بیشک ضرورت استفادهی آنها را حتی در قالب وبلاگ و دنیای سایبر مشخص میسازد، اولین ورود به یک صفحهی وب میتواند تاحدی میزان مراجعات بعدی را به این صفحه مشخص کند. قالب محوری عاملی برای دور شدن از اصالت وبلاگ وی در ادامهی یادآور شد: رنگها، هماهنگی اجزا، فونت نوشتهها، استفاده از نقش و نگارها و در پایان همسویی تمامی مؤلفههای مذکور با نوشتهها در جذب مخاطب و تداوم مراجعات بعدی به صفحه وبلاگ را تا حدی تضمین میکند، البته مشکل قالب محوری و تمرکز صرف روی طراحی وبلاگ بعضاً عاملی برای دور شدن از اصل مطلب وبلاگ و نوشته نیز شدهاست که بهعنوان آفات وبلاگنویسی میتوان مطرح کرد. پیوند هنری ایران با دنیای اسلام «جوزدانی» با بیان اینکه میتوان گفت یکی از فربهترین خدمات متقابل ایران و اسلام پیوند هنری ایران با دنیای اسلام است، اظهار کرد: محتوای زیبای مفاهیم و متون دینی در همنشینی با هنر ایرانی به اوج زیبایی خود میرسد و هویت ایرانی-اسلامی ایرانیان در کنار نقوش هنری بهتر و شفافتر عرضه و معرفی میشود.
جایگاه رنگ متن و قالب در تداعی پیام متن در ذهن خواننده این بلاگر گرافیست دربارهی جایگاه رنگ متن و قالب در تداعی پیام متن در ذهن خواننده بیان کرد: استفاده از رنگهای تیره در متون و رنگهای سبز، فیروزهای و آبی میتواند نقش و نگارهای متون اسلامی را در قالب وبلاگ تداعی کند. تأثیرگذاری بسزای قالبهای قرآنی در وبلاگهای مذهبی بلاگر «وبنگاشت» ایجاد ارتباط و ترکیب نمادهای خاص و عام را بهعنوان ابزاری برای پیوند فضای هنری ایرانی-اسلامی با طراحیهای نمادهای عام در دنیای وب دانست و خاطرنشان شد: وبلاگهای دینی و قرآنی ضرورتاً استفاده از قالبهای مذهبی را نمیطلبد، اما استفاده از قالبهای هنری-دینی بیشک از تأثیرگذاری بهسزایی برخوردار خواهدبود، همسویی قالب و محتوا در تأثیرگذاری یک اثر بسیار مؤثر خواهد افتاد. دقت نظر در طراحیهای اسلیمی قالبهای قرآنی وی با اشاره به اینکه دقت نظر در طراحیهای اسلیمی نشان از استفادهی خطوط خمیده و قوسها در طراحی است، افزود: از سویی هنر مدرن پر است از خطوط صاف و شکسته، ایجاد ارتباط بین این دو طرحی نو را در این عرصه میطلبد که میتواند به آفرینش طراحیها و نگارگریهای جدید از حوزه گرافیک وب بیانجامد. |
نظرات شما: نظر
روش تحقیق در تاریخگذاری سورههای قرآن |
گروه وبلاگ: «منظور از تاریخگذاری قرآن، تعیین تاریخ نزول هریک از واحدهای نزول قرآن اعم از یک سوره یا بخشی از یک سوره است.» به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، وبلاگ «مدهامّتان» که دربارهی علوم و معارف قرآن و حدیث مطلب مینویسد و در سرویسدهندهی پارسیبلاگ بهروز میشود در یکی از پستهای خود به موضوع روش تحقیق در تاریخگذاری سورههای قرآن پرداخته است. بلاگر با اشاره به اینکه در تاریخگذاری هریک از سورههای قرآن باید به این سؤالهای هفتگانه پاسخ داد، مینویسد: «یکی از سؤالهای موجود در تعیین تعداد واحدهای سوره این است که آیا سورهی مورد بحث از یک واحد نزول تشکیل شدهاست یا بیشتر، به عبارت دیگر آیا آن سوره دفعیالنزول بوده، یا تدریجیالنزول است.» وی در پاسخ به سؤال فوق یادآور میشود: «اگر تمام آیات سورهای به لحاظ لفظی و محتوایی به هم متصلاند، باید بهطور قطع گفت که آن سوره یک واحد نزول را تشکیل میدهد و بهطور دفعی و یکپارچه نازل شدهاست، اما اگر در مواضعی از سوره ملاحظه شد که میان آیات انقطاع لفظی و محتوایی وجود دارد، باید احتمال داد که آن سوره مشتمل بر بیش از یک واحد نزول باشد و بهطور تدریجی نازل شده است.» بلاگر در ادامه یادآور میشود: «به طور قطع نمیتوان چنین گفت؛ چهبسا میان سورهای مثل سوره «قیامت» انقطاع لفظی و محتوایی باشد و در عینحال بهطور دفعی و یکجا نازل شدهباشد، قطع وقتی میتوان حاصل کرد که میان آیات منقطع از هم تناظر زمانی و تباعد وقوع ملاحظه شود؛ مثل سوره «مزمل» که در آیه نخست فرمان اقامه نماز شب و در آیه آخر فرمان تخفیف صادر شدهاست. طبیعی است که نمیتواند اصل حکم و تخفیف حکم یک زمان صادر شدهباشد.» |
نظرات شما: نظر
بررسی وحیانی بودن الفاظ قرآن در وبلاگ «دریچه» | ||
گروه وبلاگ: «اغلب دانشمندان علوم اسلامی و مفسران قرآن معتقدند وحی قرآنی بدین معناست که آنچه به عنوان آیات قرآن در دست ماست، هم معانی و هم الفاظ آن، از جانب پروردگار به پیامبر وحی شدهاست.» به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، «آیا الفاظ قرآن نیز وحیانی است؟» عنوان آخرین پست وبلاگ دریچه است. این وبلاگ توسط محمد الهی و در سرویسدهنده بلاگفا بهروز میشود. بلاگر برای پاسخ به این سؤال سه دیدگاه در مورد وحی را مطرح کرده و در مورد دیدگاه اول وحی را تجربه دینی دانسته و مینویسد: «آنچه امروز به عنوان متون وحیانی در دست است، تفسیر پیامبر و ترجمان او از این تجربه است و این مواجههای است با پیامبر. از آنجا که در این مواجهه لازم نیست پیامی از سوی خدا به پیامبر القا شده باشد، طبعاْ جملاتی نیز رد و بدل نشدهاست. منتها پیامبر پس از این مواجهه، تفسیر خود را از ما وقع در قالب زبان و تعابیر لفظی به دیگران انتقال میدهد و البته نباید انتظار داشت حقیقت آن مکاشفه در قالب تعابیر پیامبر به ما منتقل شدهباشد.» بر اساس دیدگاه دوم که بیشتر تعبیر مکاشفان مسیحی و برخی از مسلمان از وحی است؛ وحی نوعی انتقال اطلاعات است و این اطلاعات مجموعه گزارههایی هستند که صورت زبانی خاصی ندارند و در واقع «اطلاعات محض» هستند و پیامبر برای انتقال این اطلاعات به دیگران، لباس زبانی خاصی بر آنها میپوشاند.» بلاگر در پایان میافزاید: «دیدگاه سوم معتقد است؛ وحی، کلام الهی است که پیامبر آن را به طور مستقیم یا توسط فرشتهی وحی و یا از طریق اصواتی از پشت حجاب دریافت میکند. کلام به همان مفهوم لغوی خود، هم حامل لفظ است و هم معنا و آنچه که پیامبر برای گزارش وحی به دیگران انجام میدهد، تلاوت همان کلام نازل شدهاست، نه تفسیر شخصی او از مواجههی باخدا (بر اساس دیدگاه اول) و یا تعبیر لفظی خود او از معانی نازل شده (بر اساس دیدگاه دوم).» |
نظرات شما: نظر
کوهستانهای یمن پناهگاه شیعیان شدهاست/ وبلاگی برای مظلومیت شیعیان یمن | ||
گروه وبلاگ:«گویی در روز ازل، فرشته ای که مأمور ترسیم کوهستانها بر روی زمین بود، میدانست که در قرن ۲۱، سادات حسنی و شیعیان بی پناه و ایتام آل محمد(ص) چارهای جز پناه بردن به کوهای سر به فلک کشیده نخواهندداشت.» به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، «محمود پیربداغی» بلاگر وبلاگ«شیعیان یمن» در پست خود در گزارش از اوضاع تاسف برانگیز شیعیان یمن در پیگسترش جنگ در همه مناطق استان صعدهی یمن از فرار شیعیان به کوهستانها خبردادهاست.
این بلاگر در توصیف جغرافیایی این کوهستانها مینویسد:« سلسله جبال مرتفعی به طول دو هزار کیلومتر از طائف (نزدیک مکه) تا تعز (نزدیک بندر عدن) کشیده شده و در میانه راه از استان صعده و استان حجه و دیگر مناطق یمن می گذرد. وجود این سلسله جبال موجب شده آب و هوای خنک این مناطق با طبیعت گرم و خشک شبه جزیره کاملاً متفاوت باشد و در تابستانها بارانهای فراوان و ابر و مه بسیار مشاهده شود.» همچنین این بلاگر درمورد موقعیت تاریخی این منطقه مینویسد:«در تاریخ اسلام چنین آمده: وقتی که امام حسین علیه السلام به همراه خاندان و اصحاب خود، از مکه عازم کوفه بودند، برخی نزدیکان، ایشان را از این سفر منع می کردند و توصیه کردند که به یمن بروند چون در کوهستانهای یمن، دوستداران امام علی علیه السلام زندگی میکنند. آری شیعیان صعده که امروز مظلومانه از حقانیت و موجودیت خود دفاع می کنند از نسل همان قبیله همدان (به فتح هاء و میم ساکن) هستند که در بسیاری از جنگهای امام علی علیه السلام از یاران باوفای ایشان بودند.» وی با ذکر روایتی از حضرت علی(ع)در وصف قبیله همدان چنین مینویسد:«لو کنت بوابا علی باب جنة لقلت لهمدان ادخلوها بسلام» بلاگر در ادامه به اوضاع کنونی منطقهی شیعه نشین یمن اشاره میکند و مینویسد:«در حال حاضر تمامی خطوط تلفن ثابت و موبایل استان صعده قطع شده و هیچ خبرنگار داخلی و خارجی اجازه سفر به استان صعده را ندارد. جنایتکاران یمن، مانند بقیه جانیان تاریخ، نمیخواهند کسی شاهد بر جنایاتشان باشد.» وی در ادامه به تأکید بر مظلومین شیعان صعده یمن مینویسد:«در مظلومیت شیعیان صعده همین بس که هیچ کشوری از آنها نه حمایت مالی میکند و نه سیاسی و تبلیغاتی. ظاهراً زندگی آنها در راستای منافع هیچ حزب و گروه و جریانی در دنیا تعریف نشدهاست تا برای حمایت از آنان حرکتی صورت بگیرد. رسانه های الجزیره و العربیه و امثال آنها هم، چشم و گوش خود را بسته اند تا خون مظلومان در سکوت محض و در تاریکی مطلق ریخته شود. حضور یک جریان شیعی قوی در جنوب عربستان به هیچ وجه خوشایند سعودی ها و همچنین غربیها نیست.» همچنین در دیگر پستهای این وبلاگ که در روزهایگذشته بروز شده است در پستهای خود خبرهای از این جنگ داخلی دادهاست. |
نظرات شما: نظر
ویژگیهای قرآن در وبلاگ «عترت قرآن» |
گروه وبلاگ: «معجزه بودن قرآن به این معنی است که کسی نمیتواند کتابـی مانند آن بنویسد، یعنی علومی که در قرآن آمده، ارتباطی به سواد خواندن و نوشتن داشتن یا نابغه بودن ندارد، که یک یا چند نفر باسواد یا نابغه بتوانند بنشینند و مانند آن بنویسند.» به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، وبلاگ «عترت قرآن» که در سرویسدهندهی بلاگفا بهروز میشود در پست اخیر خود به بررسی ویژگیهای قرآن پرداخته است. بلاگر در آغاز پست با اشاره اینکه هر پیامبری برای اثبات پیامبری خود معجزه یا معجزاتی داشته، به توضیح دربارهی واژهی «معجزه» پرداخته و مینویسد: «واژهی «معجزه» به معنی «ناتوانکننده» است و به معجزات انبیاء به این خاطر معجزه اطلاق شده که دیگران نمیتوانستهاند مانند آن انجام بدهند و شکست میخوردهاند و نوع معجزه یا معجزات هر پیامبری به شرایط دوران وی بستگی داشتهاست.» وی در توضیح ویژگیهای قرآن یادآور میشود: «قـرآن 1400 سال عـمـر دارد، در مـدت بـیـن 22 الی 23 سال به محمد(ص) وحی شدهاست، وقـتی مـحـمـد(ص) آیه یا آیاتی که نازل میشـدهاند را بـر دیگـران میخوانده آنـها آنرا بر روی چیزهای مختـلفی که آن زمان برای نوشتن روی آن استفاده میشد مینوشتهاند و برخی نیز آیات را ازبر میکرده اند، محل قراردادن آیات در سورهها نیز خود محمد(ص) مشخص میکرده است.» بلاگر با بیان اینکه محمد(ص) آخرین پیامبر است و پس از وی اسلام گسترش پیدا کرد، یادآور میشود: «از جمله ویژگیهای قرآن میتوان به «آیات محکم و متشابه داشتن، مـنسوخ شدن آیات قرآن، تـفـسیر و تأویل و تبیین شدن آیات، راههای متنوعی برای رستگاری ارائه دادن آیات(که عـمـدتاً موارد سهگانه هستند) و حروف و واژههای آن حساب شده و قانونمند بهکار برده شدهاند، اشاره کرد.» |
نظرات شما: نظر