نرمافزار چندرسانهای شهید آیتالله محمد مفتح منتشر شد
نشرشاهد به تازگی اقدام به انتشار نرمافزار چندرسانهای شهید آیتالله دکتر محمد مفتح کردهاست.
به گزارش قرآن بلاگ به نقل از خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، نرمافزار شهید مفتح حاوی یک هزار و500 صفحه متن، 46تصویر،173سند، 330 دقیقه صوت و 75 دقیقه فیلم است.
اطلاعات نرمافزار شهید خرازی که شامل آثار و دستنوشتهها، سخنرانیها، فیلم و تصویر، خاطرات و دیگر آثار به جا مانده از این شهید است.
این اطلاعات به صورت کاملاً دستهبندی شده و با قابلیت جستجو روی تمامی متون در اختیار علاقهمندان قرار گرفتهاست.
نشر شاهد تاکنون بیش از 40 عنوان نرمافزار چندرسانهای با مضمون ایثار و شهادت تولید کردهاست.
علاقهمندان برای تهیه این نرمافزار چندرسانهای و سایر نرمافزارها و کتابهای الکترونیکی منتشر شده نشرشاهد میتوانند به سایت اطلاعرسانی نوید شاهد مراجعه کنند.
سایت نوید شاهد را اینجا کلیک کنید!
نظرات شما: نظر
بلاگران مسلمان حامیان اقتصادی اسرائیل را تحریم میکنند
مجمع وبلاگنویسان مسلمان لوگوی تبلیغاتی برای تحریم حامیان اقتصادی اسرائیل را دسترس کاربران قرار دادهاست.
به گزارش قرآن بلاگ به نقل از خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، تحریم شرکتهای حامی صهیونیسم و رژیم اشغالگر قدس، شیوهای مردمی و امکانپذیر برای همگان است برای مبارزه با رژیم جنایتکار اسرائیل از این رو بلاگران مسلمان با ارائه لوگوی برای وبلاگها از امت مسلمان خواسته است که اینگونه کالاها را تحریم کنند.
روی این لوگوی سهگوش جمله «حامیان اقتصادی اسرائیل را تحریم میکنیم» نوشته شدهاست.
علاقهمندان در صورت تمایل میتوانند کد لوگو را در سایت مجمع دریافت و در بخش BODY قالب وبلاگ کپی کنند تا این لوگو در گوشه وبلاگ بهصورت طرح مثلثی شکل متناسب با شرایط زمانی در وبلاگ نمایش دادهشود.
این مجمع پیش از این برای درگذشت قیصر امینپور، عید فطر، عید قربان، روز جهانی قدس، هفته دفاع مقدس و ایام محرم لوگو ارائه دادهاست.
مجمع وبلاگنویسان مسلمان، به مناسبتهای مختلف لوگوهای دینی و قرآنی منتشر میکند.
استفاده از این نوع لوگوها مدتی است که در بین بلاگران مرسوم شده که با این حرکت حمایت خود را از موضوع و یا مناسبتی خاص اعلام میکنند.
استفاده گسترده بلاگران از این نوع لوگوهای حمایتی میتواند نشانهای از اتحاد در فضای سایبر به حساب آید.
نظرات شما: نظر
راهکارهای افزایش سهم قرآن در اینترنت/ «هویت دینی» در جهان مجازی تغییر کردهاست
با گسترش اینترنت و کاربردهای روزافزون آن، فهم دین، دینداری و هویت دین در جهان امروز، پیوست بزرگی به نام «جهان مجازی» را پیدا کرده که «عمل دینی» و «نگاه دینی» و «مراجع هنجارهای دینی» را تغییر دادهاست.
به گزارش قرآن بلاگ به نقل از خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، با نگاهی کلان میتوان گفت در دسترس بودن همه جهان در کنار اشاره گر ماوس، آسیبهای دینی و در عین حال ظرفیتهای دینی گستردهای را فراهم میکند.
ادیان، به ویژه ادیان ابراهیمی چون مسیحیت و اسلام که داعیه جهانگرایی دارند، در فضای اینترنت کاملاً ابزارمند میشوند. این ادیان همیشه به دنبال توسعه دین و تقویت دینداری بودهاند و اینک بلندگو و رسانه جهانی به یاری دین آمدهاست. انطباق ابزار و محتوا موجب شده که ابزار جهانگرایانه در اختیار محتوای جهانگرایانه، روند رو به شتابی را به حوزه عمومی جهانی ببخشد.
البته خصیصههای فضای مجازی هنوز درک نشده و در بحث ورود مباحث دینی به فضای مجازی، تکرار نگاه، یک خطای روشی محسوب میشود. وقتی عالم دینی در مسجد حرف میزند، با مخاطب مسجدی مواجه است که تقریباً دارای عقاید و باورهای مشابهاند؛ اما دنیای مجازی یک فضای غیرمرکزی است که با تنوع جنس، سن، نژاد، ارزشها و باورها و به طور کلی مخاطبهای گوناگون مواجه است؛ با این خصوصیت که همه جمعیت همزبان امکان بهرهبرداری دارند.
حال وقتی سخن از افزایش سهم قرآن در اینترنت به میان میآید، باید نخست درباره این نکته سخن گفت که آیا به دنبال افزایش محتوای قرآنی در فضای مجازی هستیم؟ یا از افزایش تعداد کاربران پایگاههای قرآنی در اینترنت سخن میگوییم؟
گرچه هر یک از این رویکردها با چالشها و راهکارهای متفاوتی مواجه هستند، اما نمیتوان از تأثیر متقابل آنها بر یکدیگر غفلت کرد. به میزانی که حجم اطلاعات ارائه شده در اینترنت افزایش یابد و نیازهای مختلف کاربران قرآنی در فضای مجازی پاسخ داده شود، به همان تناسب تعداد مراجعان به پایگاههای قرآنی افزایش مییابد. از سوی دیگر، با مراجعه بیشتر مراجعان به پایگاههای قرآنی و اعلام نیازهای جدید از سوی کاربران، مدیران پایگاههای قرآنی انگیزه بیشتری برای افزایش محتوای قرآنی پایگاههای خود خواهند داشت. از این رو، در بررسی راهکارهای افزایش سهم قرآن در اینترنت به ناچار هر دو رویکرد مورد توجه واقع میشود. با این نگاه، موارد ذیل را میتوان به عنوان راهکارهای افزایش قرآن در فضای مجازی برشمرد:
نظرات شما: نظر
ارائه خدمات پس از تولید در نرمافزارهای قرآنی نهادینه شود
مدیر بازاریابی و فروش مؤسسه «همراه نرمافزار نوین» ارزش نرمافزارهای قرآنی را تنها به دلیل تولید آنها ندانست و حفظ، نگهداری و خدمات پس از تولید نرمافزار را با اهمیت عنوان کرد.
نظرات شما: نظر
نوآوری در تولید نرمافزارهای قرآنی نیازمند مخاطبسنجی است
اگر شناخت مخاطبان به نحو صحیحی باشد و نیازسنجی مخاطبان، علمی انجام شود، در تولید نرمافزارهای نوین قرآنی بسیار تأثیرگذار خواهدبود.
نظرات شما: نظر
مسلمانان برای تعامل با پدیده جهانیسازی نیازمند ابزارهای قرآنی هستند
نظرات شما: نظر
محمدعلی خواجهپیری: یکهزار کتابخانه و بانک نرمافزار قرآنی در مراکز قرآنی کشور راهاندازی میشود
گروه فعالیتهای قرآنی: هزار کتابخانه و بانک نرمافزار قرآنی طی سه سال آینده در مراکز قرآنی سراسر کشور راهاندازی میشود.
به گزارش قرآن بلاگ به نقل از خبرنگار اعزامی خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) به کهگیلویه و بویراحمد، «محمدعلی خواجهپیری» رئیس مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیتهای قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بدو ورود به استان کهگیلویه و بویراحمد در گفتوگو با خبرنگار ایکنا با بیان این مطلب اظهار کرد: مصمم هستیم در دولت نهم به اندازه کافی موسسات قرآنی توانمند برای اجرای برنامههای قرآنی ایجاد کنیم.
نظرات شما: نظر
جشنواره وبلاگنویسی فرهنگی _ دینی تبیان استان زنجان با انتشار فراخوان آغاز به کار کرد؛ ظاهرا در این جشنواره به وبلاگهایی که از سرویس دهندههای خارجی خدمات میگیرند، امتیاز بیشتری تعلق میگیرد.
به گزارش قرآن بلاگ به نقل از خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، مسابقه وبلاگنویسی تبیان استان زنجان در سطح کشوری و در دو گروه آزاد و تخصصی و با هدف تجمیع اطلاعات فرهنگی ـ دینی در محیطهای تحت وب برگزار میشود.
تبیین اهمیت وبلاگنویسی و تبلیغ و ترویج و توسعه فرهنگ تولید واستفاده مناسب از امکانات اینترنتی شخصی و یا گروهی در کشور، ارایهی وبلاگهای نمونه و استاندارد فنی و محتوایی جهت اطلاع رسانی، گسترش فرهنگ وبلاگنویسی در زمینههای تحلیلی و نقد در حوزه فرهنگ، دین و اندیشه، ترغیب و تشویق قشر جوان و فرهیخته به استفادهای بهتر از خدمات آن لاین و جهت دهی به فعالیتهای شخصی و تولید محتوای اصولی در موضوعات مرتبط در وب از دیگر اهداف اعلام شده در این فرخوان است.
شرکت در این مسابقه محدودیت سنی ندارد و آثار میبایست به زبان فارسی ارائه شود و به جهت بالا بودن سطح جشنواره, تنها 20 مطلب آخر وبلاگها مورد ارزیابی واقع میشود.
مهلت ارسال آثار یک ماه از آغاز شروع جشنواره و تا آخر اردیبهشت 1387تعین شدهاست. داوری جشنواره از 30 اردیبهشت 1387 به مدت 10 روز و اختتامیه و تقدیر از وبلاگهای منتخب 10خرداد برگزار میشود.
ترویج استفاده از سرویسدهندههای خارجی
بنا براعلام برگزار کنندگان این جشنوارره 2 نوع سرویس دهنده وبلاگهای wordpress و Blogger تا سقف 5 امتیاز مثبت برتری دارند. به عبارت دیگر تمامی وبلاگهای شرکت کننده در دو سرویسدهنده فوق بنا به رأی داوری فنی 5 امتیاز فوق العاده را ازان خود میکنند. این در حالی است که سایر سرویسدهندههای ایرانی که بیش از 25 سرویسدهنده است از نظر امتیاز نوع وبلاگ، از وضعیت یکسانی برخوردارند.
ترویج استفاده از سرویسدهندههای خارجی که در فرآیندهای مختلف زمانی از سوی ایران فیلتر شدهاند جای تعجب دارد.
این حرکت برگزار کنندگان جشنواره وبلاگنویسی تبیان در حالی صورت گرفته است که سرویس دهنده بلاگفا در ایران توانسته است جزو هفتصد سایت برتر جهان قرارگیرد.
برای اطلاع بیشتر از نحوه برگزاری این جشنواره اینجا را کلیک کنید!
نظرات شما: نظر
رئیس انجمن مطالعات خانواده: آشنایی زوجین با عواقب فردی و اجتماعی طلاق از تمایل آنها به جدایی میکاهد
بسیاری از متقاضیان طلاق به محض آگاهی از عوارض نامطلوب جدایی و راهکار حل معضل خانوادگی خویش ترجیح میدهند که یک بار دیگر نیز زندگی مشترک را تجربه کنند.
نظرات شما: نظر
اعظم بروجردی: وجود آثار سطحی در تئاتر قرآنی به دلیل ممانعت برخی مسئولان از اجراهای خلاق است
از آنجا که برخی مسئولان مربوطه با اجرای آثار خلاق به ویژه در عرصه تئاتر قرآنی میانه خوبی ندارند، بیشتر اجراهایی که عنوان قرآنی دارند آثاری سطحی و تکراری هستند.
به گزارش قرآن بلاگ «اعظم بروجردی» نمایشنامهنویس و کارگردان تئاتر با اشاره به مطلب فوق در گفتوگو با خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) در مورد نامگذاری سال 1387 با عنوان نوآوری و شکوفایی و اینکه چه کارهایی در این زمینه برای شکوفایی تئاتر قرآنی میتوان انجام داد گفت: نامگذاری یک سوی مسئله است و اینکه واقعاً در عرصه هنرها و به ویژه تئاتر قرآنی این فرصت را بدهند که در کارها نوآوری و خلاقیت بروز پیدا کند سوی دیگر و مهم مسئله، محسوب میشود.
وی تاکید کرد: متاسفانه برخی مسئولان هنری ما میانهای با خلاقیت و نوآوری ندارند و وضعیتی بر هنرمان حاکم است که گویا تمام کارها باید شکل و سیاق خاصی داشته باشد و با ثبات این شیوه کاری، به هیچوجه نمیتوانیم شاهد خلاقیت و نوآوری باشیم.
نظرات شما: نظر