سفارش تبلیغ
صبا ویژن
چون طلیعه نعمتها به شما رسید ، با ناسپاسى دنباله آن را مبرید . [نهج البلاغه]
 

 

 

وبلاگ های قرآنی Quranic Weblogs

بیان اهمیت قرآن در آیات قرآن و احادیث در وبلاگ «بچه‌های مدرسه»

گروه وبلاگ: «به ریسمان و حبل قرآن دست زن، و نصیحت آن را بپذیر ، و حلالش را حلال ، و حرام آن را حرام دانسته ، و به واجب ها و احکام آن عمل نما.»

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، وبلاگ «بچه‌های مدرسه» در سرویس‌دهنده بلاگفا به‌روز شده و وبلاگ مدرسه‌ی کشاورز1، در استان همدان است و به‌وسیله دانش‌آموزان مدرسه به‌روز می‌شود.

بلاگر در آخرین پست خود به اهمیت قرآن آن هم از دیدگاه آیات قرآن و احادیث می‌پردازد.

بلاگر در ابتدای مطلب سخنی از حضرت محمد (ص) می‌نویسد: «پیامبر اسلام (ص) می‌فرماید: راست‌ترین سخن‌ها، سخن قرآن و بهترین داستان‌ها، داستان‌های قرآن است.»

همچنین مطلبی در این‌باره از حضرت علی (ع) آورده‌است: «کتاب خدا که در میان شماست ، گوینده‌ای است که زبانش از گفتن حقایق خسته نمی‌شود ، و خانه‌ای است که ارکانش تا ابد از تندباد حوادث در امان است، و عزیزی‌است که پیروان و یارانش هرگز شکست نمی‌خورند.»

خداوند در سوره مبارکه بقره، آیه 121 در همین رابطه می‌فرماید: «کسانی که کتاب [آسمانی] را به آن‌ها دادیم ،[و] آن را چنان که شایسته آن است می‌خوانند ، ایشان‌اند که به آن ایمان دارند.»

«در ماه رمضان قرآن بسیار تلاوت کنید، هرگاه فردی از شما دوست داشته باشد که با پروردگارش سخن بگوید، قرآن بخواند، از خواندن قرآن غافل مشو ؛ زیرا قرآن دل را زنده می‌کند و از فحشا و زشت‌کاری و ستم بازمی‌دارد.» مطالبی چند در مورد قرآن و روایت شده از پیامبر اکرم (ص) است.
متن پست به‌طور کامل را در اینجا ببینید!

منبع: www.ikna.ir






::: یکشنبه 86/2/2 ::: ساعت 9:14 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
نظرات شما: نظر
تفسیر مقایسه‌ای سوره‌ی کوثر در وبلاگ «تفسیرآیات مهجور»

گروه وبلاگ: «این سوره کمترین مقداری است که بر آن تحدی طلبی شده‌است زیرا به سه صورت قرآن دشمنان را به مبارزه طلبیده‌است»

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، وبلاگ «تفسیرآیات مهجور» در پستی به توضیحات و تفسیر سوره کوثر می‌پردازد. این وبلاگ با آدرس www.khalfan.parsiblog.com در پست‌های مختلف خود به تفسیر سوره ها و آیات قرآن پرداخته‌است.

بلاگر ابتدا پس از نوشتن سوره کوثر در باره آن می‌نویسد: «سوره‌ی کوثر کوتاه‌ترین سوره‌ی قرآن است و دارای سه آیه و ده کلمه و چهل ودو حرف است. در مورد مکی یا مدنی بودن آن اختلاف است. قول ابن عباس و کلبی و مقاتل بر مکی بودن و قول عکرمه و مجاهد و قتاده برمدنی بودن آن است.»

وی در قسمت بررسی سوره می‌نویسد: «رابطه این سوره با سوره ماقبلش: در سوره قبل سخن از بخل آمده است و در مقابلش این سوره با عطا شروع می‌شود: الذی جمع مالاً وعدده # اعطیناک همچنین سهل انگاری در نماز و در مقابل آن امر به نماز می آید: الذین هم عن صلاتهم ساهون # فصلِّ.»

درادامه می‌نویسد: «همچنین در مقابل ریا، قصد رضای خدا می‌آید: الذین هم یرائون # لربک در مقابل ترک یتیم و مسکین و عدم همکاری اجتماعی، قربانی که بخشش و همکاری جامعه در آن نمایان است می‌آید: یدع الیتیم و لا یحض علی طعام المسکین،یمنعون الماعون # وانحر»

سپس به بررسی لغوی کلمات سوره می‌پردازد: «اعطیناک: عطا و اعطا به معنای بخشش و دادن چیزی به کسی می آید. الکوثر: سه حرف اصلی آن (ک ث ر) به معنای زیادت است که بر وزن فوعل برده شده و کوثر به‌دست آمده‌است و این وزن برای وصف مبالغه به کار می‌رود»

وی در ادامه بر روی معانی سوره بحث می‌کند و می‌نویسد: «سوره کوثر از اهمیت بسیار والایی در میان سوره‌های دیگر قرآن برخوردار است. این سوره کمترین مقداری است که بر آن تحدی طلبی شده‌است زیرا به سه صورت قرآن دشمنان را به مبارزه طلبیده‌است»

از خدمات جانبی این وبلاگ می‌توان به خبرنامه، جستجو در وبلاگ و اعلام اوقات شرعی اشاره کرد.


ادامه این مطالب را اینجا ببینید!

منبع: www.ikna.ir






::: یکشنبه 86/2/2 ::: ساعت 9:13 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
نظرات شما: نظر
چرا در قرآن به اسامی امامان اشاره نشده‌است؟

گروه وبلاگ: «بر اساس باورهاى شیعه سنّت، مشروعیت و حتّى صحت مندرجات و محتویات خود را از موافقت با قرآن و اصول حاکم بر آن به دست مى‏آورد. سند حجیت و اعتبار سنت، قرآن است؛ ولى به هر حال فهم صحیح معارف و وظایف دینى بى‌عنایت به سنت نبوى(ص) و روایات اهل بیت(ع) ممکن نیست.»

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، وبلاگ علمدار که توسط رضا طهماسبی در سرویس‌دهنده بلاگفا به‌روز می‌شود، در آخرین پست خود به موضوع نیاوردن اسامی امامان در قرآن اشاره کرده‌است.

بلاگر برای پاسخ‌گوئی به این پرسش دو دلیل «تبیین قرآن توسط پیامبر(ص)» و «تأکید بر روش توصیفی» را آورده و در ابتدا می‌نویسد: «عدم تصریح به خصوصیّت و تعداد و نام امامان موضوعى استثنایى نیست. قرآن خود متکفل بیان تمام مصادیق و جزئیات فروع معارف و دستورالعمل‏ها نیست تا عدم تصریح به نام امامان مورد نظر شیعه امرى خلاف انتظار و غیر موافق با سبک ویژه قرآن باشد.»

وی آیه‌ی 59 سوره نساء با این معنی: «مردم را به اطاعت از خدا و رسول و اولیاى امور فرا مى‏خواند» را آورده و می‌نویسد رسول خدا(ص) درباره على پیرو این آیه می‌فرماید: «هر که من مولا و آقاى اویم، على(ع) مولا و آقاى او است؛ و فرمود من به شما وصیت مى‏کنم درباره کتاب خدا و خاندانم؛ زیرا من از خداى(عزوجل) خواسته‏ام میانشان جدایى نیفکند تا آن‏ها را کنار حوض به من رساند. خدا این خواست مرا برآورد.»

بلاگر با استفاده از یک روایت از امام صادق (ع) در همین مورد به نقل از ایشان می‌آورد: «وقتى براى پیامبر آیه نماز نازل شد، خدا در آن سه رکعت و چهار رکعت را نام نبرد تا آن‏که رسول خدا(ص) آن را شرح داد و آیه حج نازل شد و نفرمود به مردم که هفت دور طواف کنید تا آن‏که رسول خدا(ص) آن را براى مردم توضیح داد.»

در ادامه پست به توصیفی بودن روش قرآن اشاره کرده و اینکه از روش‏هاى جالب توجّه قرآن تأکید بر صفات و ویژگى‏ها و عدم اصرار بر ذکر نام اشخاص است و می‌افزاید: «روش بیان «توصیفى»، به قرآن شادابى و تازگى و دوام مى‏بخشد؛ زیرا در هر قطعه‏اى از زمان زمینه تطبیق افراد و جوامع بر شاخصه‏هاى ذکر شده در قرآن فراهم مى‏شود.»


ادامه‌ی پست را اینجا بخوانید!

منبع: www.ikna.ir






::: یکشنبه 86/2/2 ::: ساعت 9:13 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
نظرات شما: نظر
دسترسی به کتب قرآنی و دینی از طریق کتابخانه الکترونیکی پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه

گروه وبلاگ: یکی دیگر از خدمات قابل توجه پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه علمیه قم ارائه‌ی کتابخانه دینی ـ قرآنی الکترونیکی است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، این کتابخانه که یکی از بخش‌های پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه است به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی کتب خود را به صورت الکترونیکی ارائه داده‌است.

کتابخانه الکترونیکی حوزه بر سه نمایه عناوین کتب، نمایه بر اساس موضوعات و نمایه کتب بر اساس نام مؤلف طبقه بندی شده‌است.

کتابخانه آن‌لاین پایگاه اطلاع رسانی حوزه

در بخش نمایه بر اساس موضوعات، عناوینی با نام قرآنی، فلسفه و علوم اسلامی، اخلاق، ادبیات، فقهی، زن در اسلام، تاریخ اسلام، اسلامی شناسی، انقلاب اسلامی، سرگذشت‌نامه، تاریخ و تمدن اسلامی و اهل بیت آمده‌است.

درسنامه علوم قرآنی‏، ذوالقرنین در قرآن، علوم قرآنی، مجموعه سخنرانی: در آمدی بر آزاداندیشی و نظریه پردازی در علوم دینی - دفتر اول(دبیرخانه نهضت آزاداندیشی و تولید علم)، مجموعه آثار 14مرتضی مطهری،‏ احکام اعتکاف، تجلیات معنوی در هنر اسلامی، درس‌هایی از تاریخ تحلیلی اسلام 1ـ4، عاشورا در فقه و امیر المؤمنین(ع)اسوه وحدت‏ از عناوینی کتبی است که از طریق اینترنت می‌توان در این پایگاه مشاهده کرد.

در قسمتی در صفحه اصلی این کتابخانه تازه‌های کتاب در پایگاه قابل دسترسی است. همچنین عکس کتاب‌ها همراه عنوان آن‌ها آورده شده‌است.

پرسش و پاسخ و امکان جستجو به‌صورت کلی در کل پایگاه و به صورت جزئی در زیرمجموعه‌های پایگاه از دیگر امکانات موجود در این پایگاه است.


کتاب‌های دینی و قرآنی را به‌صورت آن‌لاین در پایگاه حوزه کلیک کنید!

منبع: www.ikna.ir






::: یکشنبه 86/2/2 ::: ساعت 9:12 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
نظرات شما: نظر
ده فرمول آرامش‌بخش از قرآن

گروه وبلاگ: «مؤمن بر انگیزه‌های اهریمنی و حیوانی خود که باعث آشفتگی خاطر می‌شود و اعتدال روانی را به هم میزند با اعتقاد به مبانی فطری و نظام آفرینش، برخویشتن سلطه و اقتدار پیدا می کند.»

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، وبلاگ «آموزش عربی» که در سرویس‌دهنده‌ی بلاگفا به‌روز می‌شود در پست اخیر خود با استفاده از کتاب «بهداشت روانی در اسلام تألیف دکتر سید‌مهدی صانعی» به بیان ده فرمول آرامش بخش از قرآن می‌پردازد.

بلاگر در ابتدای پست با اشار به سخنی از پیامبر اعظم(ص) می‌نویسد: «راز آرامش زندگی در این است که آن را به چیزی پایدار و ثابت پیوند زنید، انسان ذاتاً راحت‌طلب است و خواهان راحتی پایدار و تغییرناپذیر و گریزان از گرفتاری و بلا؛ مثلاً پایان‌ناپذیری عمر را چه نسبت به خودمان و چه نسبت به عزیزانمان انکار می‌کنیم، از این‌رو وقتی هنگام فقدان فرا می‌رسد سخت ناراحت و غمیگن می‌شویم.»

وی در ادامه به بیان سخنی از مولا علی(ع) در خطبه‌ی ۱۱۳ نهج‌البلاغه پرداخته و خاطرنشان می‌شود: «همانا دنیا منزلی است که هر لحظه از آن باید آماده کوچ باشی و جایگاه اقامت نیست. خوبی آن اندک و بدی‌اش آماده است و حکومتش رو به نیستی می‌رود و آبادی‌اش ویران می‌شود.»

بلاگر با ذکر این نکته که اگر می‌خواهید آرامش داشته باشید از دنیا توقع بهشت را نداشته باشید، یادآور می‌شود: «أَرَضِیتُم بِالْحَیَاةِ الدُّنْیَا مِنَ الآخِرَةِ فَمَا مَتَاعُ الْحَیَاةِ الدُّنْیَا فِی الآخِرَةِ إِلاَّ قَلِیلٌ، آیا به جاى آخرت، به زندگى دنیا راضى شده‏اید؟ پس بدانید بهره‏ى زندگى دنیا در (برابر) آخرت، جز اندکى نیست.( توبه آیه ۳۸)؛ این رابدانید که زندگی انسان محدود به همین دنیا نیست و دنیا توقفگاهی برای حیات جاوید است، پس کاستی‌های آن آزاردهنده و غیر قابل تحمل نخواهد بود. کسانی نمی‌توانند کاستی‌ها و سختی‌های دنیا را تحمل کنند که دنیا را همه چیز می‌دانند.»


برای خواندن ادامه مطلب اینجا کلیک کنید!

منبع: http://www.iqna.ir






::: جمعه 86/1/31 ::: ساعت 11:32 عصر :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
نظرات شما: نظر
شق القمر از نگاه تاریخ و علم

گروه وبلاگ: «نزدیک گشت آن هنگام و دو پاره گشت ماه. و هرگاه ببینند نشانه‌ای روی گردانند و گویند افسونی است نیرومند./سور قمر، آیات1و2»

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، وبلاگ «راه راه» در پست اخیر خود نکاتی در مورد شق القمر از نگاه تاریخ و علم می نویسد.

بلاگر ابتدای مطالبش را با آیه ای از سوره قمر چنین آغاز می‌کند: «نزدیک شد آن هنگام و دو پاره گشت ماه. و هرگاه ببینند نشانه‌ای روی گردانند و گویند افسونی است نیرومند./سور قمر، آیات1و2»

سپس می‌نویسد: «معجزه دو نیمه شدن ماه (شق القمر): طبق روایت مشهور (بعضی ادعای تواتر آن را هم کرده اند) میان عامه و خاصه روزی مشرکان نزد پیامبر (ص) آمدند و گفتند: اگر راست می‌گویی و تو پیامبر خدایی ماه را برای ما دو پاره کن. پیامبر گفت: اگر این کار را انجام بدهم، ایمان می‌آورید؟ گفتند: آری. و آن شب، شب چهاردهم ماه بود»

در ادامه ی نویسد: «پیامبر از پیشگاه پروردگار تقاضا کرد آنچه را خواسته‌اند به او بدهد، ناگهان ماه دو نیمه شد و پیامبر آنها را یک به یک صدا می زد و می‌گفت ببینید! ولی باز هم ابوجهل ها ایمان نیاوردند و گفتند محمد (ص) ما را سحر و جادو کرده‌است. این داستان با اختلافات کمی در کتاب‌های مختلف شیعه و سنی آمده‌است.»

وی در مورد شق‌القمر از نظر تاریخی می‌نویسد: «ایرادی که بعضی به مسئله شق‌القمر گرفته‌اند این است که اگر این امر واقعیت داشت با آن همه اهمیتی که دارد باید در تواریخ جهان ثبت می‌شد در حالی که چنین نیست و این واقعه فقط در تواریخ اسلامی ثبت شده است. در تفاسیر مختلف قرآن سعی کرده اند به طرق مختلف به این ایراد پاسخ بدهند.»
ادامه این مطالب را اینجا ببینید!

این وبلاگ که از مهر ماه 84 فعالیت خود را در سرویس‌دهنده وبلاگ میهن‌بلاگ آغاز کرده‌است با موضوعاتی چون قرآن، محمد(ص)، علی(ع)، حسین(ع)، مهدی موعود، حکایت، دینی، چگونگی جمع آوری قرآن، تاریخی و چند مورد دیگر به روز می‌شود.

وبلاگ از خدمات جانبی چون خبرنامه و جستجو در وبلاگ نیز برخوردار است.

از این وبلاگ تاکنون 68032 مرتبه بازدید شده است.

منبع: http://www.iqna.ir






::: جمعه 86/1/31 ::: ساعت 11:29 عصر :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
نظرات شما: نظر
تقسیم بندی سوره‌های قرآن در وبلاگ «تاریخ قرآن»

گروه وبلاگ: وبلاگ «تاریخ قرآن» در پست اخیر خود به تقسیم‌بندی سوره‌های قرآن اشاره می کند و در مورد آنها توضیحاتی می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، این وبلاگ که یکی از وبلاگ‌ها گروه پرسمان قرآنی است با موضوعاتی چون وحی در قرآن، مناسبت‌ها، تورات انجیل قرآن و معرفی کتاب به روز می‌شود.

همچنین این وبلاگ از خدمات جانبی چون خبرنامه، جستجو در وبلاگ و اعلام اوقات شرعی نیز برخورداراست.

وی به گروه اول این تقسیم‌بندی اشاره می‌کند و می‌نویسد: «قرآن‏شناسان در یک تقسیم‏بندى کلّى سوره‏هاى قرآن را به چهار گروه عمده تقسیم نموده و بر آن نام خاصى نهاده‏اند. السَّبع الطُّوَل: طُوَل جمع طُولى‏ مؤنث اَطْول، مثل کُبَر جمع کُبرى‏) هفت سوره بزرگ قرآن که اکثراً گفته‏اند عبارتند از: بقره، آل عمران، نساء، مائده، انعام، اعراف، امّا در مورد هفتمین سوره اختلاف است که به نقل از سعید بن جبیر سوره یونس است، و بعضى دیگر سوره کهف گفته‏اند.»

وی در مورد بخش دوم می‌نویسد: «المئون: این سوره‏ها از <طُوَل» کوتاه‏تر بوده، و آیاتشان متجاوز از صد آیه است که عبارتند از: التوبه، النحل، هود، یوسف، الکهف، الاسراء، الانبیاء، طه، المؤمنون، الشعراء و الصّافات.»

در ادامه به گروه سوم اشاره می‌کند: «المثانى: سوره‏هایى که آیاتشان از صد کمتر است که تقریباً بیست سوره‏اند. دلیل آن که این سوره‏ها را مثانى گفته‏اند، قرار گرفتن این سوره‏ها پس از <مئون» است. «ثَنْى» به معناى میل و عطف است. وجوه دیگرى نیز براى معناى مثانى ذکر کرده‏اند.»

در ادامه در مورد گروه چهارم که سوره های کوتاه هستند می‌نویسد: « المفصّل: سوره‏هاى کوتاه را مفصل نامیده‏اند. چون کوتاهند و با «بسمله» از هم فصل و جدا مى‏شوند. و یا آن که فواصل آیات در این سوره‏ها به نسبت زیادتر است. در این که آخرین سوره از مفصّل <ناس» است، اختلافى نیست.»

وی می افزاید: «اما در مورد اولین سوره مفصّل، اختلاف فراوانى است. سیوطى دوازده قول را نقل کرده که از میان آنها التمهید سوره «الرحمن» را انتخاب نموده است؛ در حالى که مناهل العرفان و موجز علوم‏القرآن، اولین سوره مفصّل را «حجرات» ذکر کرده‏اند.»

بلاگر پس از بیان این گروه‌بندی‌ها حدیثی از پیامبر(ص) نقل می‌کند: « جاى تورات، هفت سوره بلند قرآن و به جاى زبور، سوره‏هاى مئون و به‏جاى انجیل، سوره‏هاى مثانى به من داده شد و با وجود سوره‏هاى مفصّل بر دیگران برترى یافتم.»

و در پایان می‌نویسد: «نوع دیگرى دسته‏بندى براى سوره‏هاى قرآن ذکر نموده‏اند؛ نظیر سوره‏هاى ممتحنات، مسبّحات، حوامیم (آنها که با <حم» آغاز مى‏شوند) و سوره‏هاى عزائم (سوره‏هایى که سجده واجب دارند: سجده، فصّلت، نجم و علق).»
وبلاگ «تاریخ قرآن» را اینجا ببینید!

منبع: http://www.iqna.ir






::: جمعه 86/1/31 ::: ساعت 11:28 عصر :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
نظرات شما: نظر
نگاهى به مراحل تکامل فقه شیعه در وبلاگ «شیعه‌شناسی»

گروه وبلاگ: «از مهم ترین، ریشه دارترین و گسترده‌ترین مکتب‌هاى فقه اسلامى، مکتب فقهى شیعیان دوازده امامى و ادوار تکامل آن است»

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، وبلاگ «شیعه‌شناسی» در پستی توضیحاتی در مورد فقه شیعه و مراحل تکامل آن می دهد.این وبلاگ با آدرس http://www.shiaslam.blogfa.com از آبان84 فعالیت خود را در سرویس دهنده وبلاگ بلاگفا آغاز کرده‌است.

بلاگر ابتدا با مقدمه و توضیحاتی می‌نویسد: «امروزه، علاقه‌مندانِ به هر دانشى, مطالعه تاریخچه و بررسى مراحل پیشرفت و تکامل آن دانش را ضرورى مى دانند، زیرا این فراگیرى، آگاهى به مسائل پیرامون آن و شناخت شرایط تکامل و پیشرفتِ آن علم را آسان مى کند. پژوهشگر مى‌تواند با توجه به شرایط و زمینه‌هاى گردآورى آن علم در گذر قرن‌ها تلاش و تکاپوى علمى، آن را ارزش‌گذارى کند.»

در ادامه می‌آورد: «فقه شیعه و ادوار تکامل آن از مهم‌ترین، ریشه‌دارترین و گسترده‌ترین مکتب‌هاى فقه اسلامى است که به دلیل داشتن دو ویژگى اساسى, با دیگر مذاهب تفاوت دارد»

وی در مورد ویژگی اول می نویسد: «باز بودن باب اجتهاد از روز تأسیس تاکنون؛ از آن جا که باز نبودن باب اجتهاد در مذاهب دیگر, سبب شده‌است که آن مذاهب، در زمانى نه بسیار کوتاه، خسارت‌هاى فراوانى را ببینند، فقیهان عامه نیز به ضرورت باز بودن باب اجتهاد پى برده‌اند.»


ادامه این مطالب را اینجا ببینید!

منبع: http://www.iqna.ir






::: جمعه 86/1/31 ::: ساعت 11:25 عصر :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
نظرات شما: نظر
اولین پیام ثبت شده امام خمینی در وبلاگ «نسل خمینی (ره)»

گروه وبلاگ: «قیام براى خدا است که خاتم النبیین صلى الله علیه و آله را یک تنه بر تمام عادات و عقاید جاهلیت غلبه داد و بت‏ها را از خانه خدا برانداخت و به جاى آن توحید و تقوا را گذاشت»

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، وبلاگ «نسل خمینی (ره)» از اسفند 84 فعالیت خود را در سرویس دهنده‌ی وبلاگ بلاگفا آغاز کرده‌است.

بلاگر در توضیحی کوتاه در مورد وبلاگش می‌نویسد: «راه امام خمینی راه ما، هدف او هدف ما، و رهنمود او مشعل فروزنده راه ماست.»

بلاگر در این پست خود اولین پیام ثبت شده که توسط امام خمینی (ره) صادر شده است را آورده است. وی بدون هیچ حرف یا مقدمه ای متن پیام را می نیسد: « قال الله تعالى: قل انما اعظکم بواحدة ان تقوموالله مثنى و فرادا. خداى تعالى در این کلام شریف، از سر منزل تاریک طبیعت تا منتهاى سیر انسانیت را بیان کرده و بهترین موعظه‌هایى است که خداى عالم از میانه تمام مواعظ انتخاب فرموده و این یک کلمه را پیشنهاد بشر فرموده، این کلمه تنها راه اصلاح در جهان است. قیام براى خدا است که ابراهیم خلیل الرحمن را به منزل خلت رسانده و از جلوه‏هاى گوناگون عالم طبیعت رهانده. »

در ادامه می آورد: «خلیل‏آسا در علم الیقین زن نداى لا احب الافلین زن. قیام لله است که موسى کلیم را با یک عصا به فرعونیان چیره کرد و تمام تخت و تاج آنها را به باد فنا داد و نیز او را به میقات محبوب رساند و به مقام صعق و صحو کشاند. قیام براى خدا است که خاتم النبیین صلى الله علیه و آله را یک تنه بر تمام عادات و عقاید جاهلیت غلبه داد و بت‏ها را از خانه خدا برانداخت و به جاى آن توحید و تقوا را گذاشت و نیز آن ذات مقدس را به مقام قاب قوسین او ادنى رساند.»

این بلاگر در ادامه، سخنان امام خمینی (ره) را در مورد «تیره روزى ما به خاطر قیام براى منافع شخصى» و همچنین دعوت مردم به قیام برای نجات دین از دست مشتی شهوتران را آورده است.


ادامه این مطالب را اینجا ببینید!

منبع: http://www.iqna.ir






::: جمعه 86/1/31 ::: ساعت 11:22 عصر :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
نظرات شما: نظر
«خداوندگار کوچک»؛ مسابقه‌ای اینترنتی برای بزرگداشت مولانا

گروه وبلاگ: مسابقه‌ای اینترنتی «خداوندگار کوچک»از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مناسبت هشت‌صدمین سالگرد تولدمولانا محمد بلخی برگزارمی شود.

«خداوندگار کوچک»مسابقه‌ای اینترنتی برای بزرگداشت مولانا

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، به نقل از روابط عمومی کانون، بر این اساس و با هدف آشنا ساختن کودکان و نوجوانان با زندگی و آثار مولانا جلال‌الدین محمد بلخی رومی سایت اینترنتی کانون مسابقه «خداوندگار کوچک» را در بخش مسابقه خود قرار داده‌است.

کاربران اینترنت با مراجعه به بخش مسابقه سایت کانون تا روز 8 مهر 1386 روز بزرگداشت مولوی فرصت دارند به 17 سؤال این مسابقه ظرف 30 دقیقه پاسخ دهند.

سؤال‌های مسابقه «خداوندگار کوچک» با استفاده از کتابی به همین نام نوشته محمدعلی شاکری‌یکتا از انتشارات کانون به صورت عمده موضوع‌هایی مانند زندگی، آثار ماندگار و عناوین و القاب این شاعر شهیر ایرانی قرن هفتم هجری را مورد توجه قرار داده است.

پس از پایان مهلت مسابقه به برگزیدگان این رقابت اینترنتی جوایزی اهدا خواهد شد.

سازمان علمی فرهنگی ملل متحد یونسکو سال 2007 میلادی را هم‌زمان با هشت‌صدمین سالگرد تولد مولانا به بزرگداشت این شاعر صاحب‌نام ایرانی در کشورهای مختلف جهان اختصاص داده است.

گفتی است در حال حاضر دو مسابقه دیگر نیز با عناوین «مهمانی لاله‌ها» و «نقش مرکب» در بخش مسابقه سایت کانون امکان شرکت کاربران اینترنت را فراهم می‌کند.


برای شرکت در «خداوندگار کوچک» اینجا کلیک کنید!

منبع: http://www.iqna.ir





  • کلمات کلیدی : اخبار قرآنی

  • ::: جمعه 86/1/31 ::: ساعت 11:20 عصر :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر
    <   <<   6   7   8   9   10   >>   >