سفارش تبلیغ
صبا ویژن
در کتاب نخستین نوشته شده است : ای پسر آدم! رایگان یاد ده؛ همان گونه که رایگان یاد گرفتی . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 

 

 

وبلاگ های قرآنی Quranic Weblogs

آداب دینى عید نوروز در وبلاگ «در جستجوی معنا»

گروه وبلاگ: «اى دگرگون‌کننده قلب‌ها و دیده‏ها! اى تدبیرگر شبان و روزان! اى متحول‌کننده سال‌ها و حالت‌ها! حالات ما را به نیکوترین حالات تبدیل نما!»

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، وبلاگ «در جستجوی معنا» در پست اخیر خود به آداب دینی عید نوروز پرداخته و در ابتدای نوشتار خود تأکید دعای سال تحویل بر چهار نکته تحوّل، محور تحوّل، متحول کننده و هدف تحول را یادآور می‌شود.

بلاگر در توضیح چهار نکته می‌نویسد: «بر طبق این دعا جهان در عین سکون داراى تغییر و تحول عمیقى در درون خویش است و دامنه این تحول آن‌چنان گسترده‌است که از عالم خارج و آفاق گرفته تا عالم درون و انفس را شامل مى‏شود و در واقع لازمه بقاء جهان به تحول و دگرگونى است. این دعا بطور ظریفى به دگرگونى طبیعت و دگرگونى حالات انسانى اشاره مى‏کند. آواى توحید(محوّل) در سرتاسر دعا و در هر فقره آن سخن از توحید است، این دعا تأکید مى‏کند که همه این‌ها یک خدا دارد و در واقع این دعا از کثرت‌گرایى به توحید دعوت مى‏کند.»

«هدف تحول (محوّل الیه) هدف این تحول عظیم که از اعماق طبیعت آغاز شده و به حالات انسان رسیده است، اینست که حالات انسانى به بهترین حالات یعنى قرب الهى تبدیل شود. احسن حال و قرب الهى هدف این تحول بزرگ است، با این نگرش دعاى مزبور یک نظام آموزشى عقیدتى به معناى کامل است.»

سپس نویسنده طهارت وپاکیزگى، هدیه دادن ، یاد خدا و صله رحم را جزو آداب دینی نوروز ذکر کرده و حدیثی از امام صادق (ع) ذکر می‌کند: «هرگاه نوروز فرا رسد غسل کرده و پاکیزه‏ترین لباسهایت را پوشیده و از معطرترین عطرهایت استفاده کن و آن روز را روزه بگیر.»

در انتها هفت سینی از قرآن مجید آورده‌است که: «سلام قولاً من رب رحیم، سلام على نوح فی العالمین، سلام على ابراهیم، سلام على موسى و هرون، سلام على آل یاسین، سلام علیکم طبتم فادخلوها خالدین، سلام هی حتى مطلع الفجر»


مطلب پست به صورت کامل در اینجاست!






::: پنج شنبه 86/1/2 ::: ساعت 6:43 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
نظرات شما: نظر
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی: حرکت جامعه به سوی قرآن‌محوری مهمترین راه‌حل معضلات اجتماعی است
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام

گروه سیاسی: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام حرکت جامعه به سوی قرآن‌محوری را مهمترین راه حل معضلات اجتماعی بیان کرد و افزود: امروز به تناسب ادبیات جامعه و عصری که در آن هستیم، باید قرآن را معرفی کنیم و از ابزارهای نو و روش‌های مؤثر در انتقال معانی آن، بهره مناسب را ببریم.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) به نقل از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، جمعی از شرکت‌کنندگان در همایش ملی پژوهش‌های قرآنی حوزه و دانشگاه، عصر سه‌شنبه با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار کردند.

هاشمی رفسنجانی در این دیدار نزدیکترین راه برای تقرب الهی را از طریق قرآن عنوان کرد و گفت: ثقلین، امام و قرآن دو راه قرب الهی است که قرآن در میان آنها ثقل اکبر است.

 هاشمی رفسنجانی:
قرآن انسان‌ساز است و زمانی که به قرآن پناه می‌بریم، از بسیاری از خطرها مصون خواهیم ماند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام حرکت جامعه به سوی قرآن‌‌محوری را مهمترین راه حل معضلات اجتماعی بیان کرد و افزود: امروز به تناسب ادبیات جامعه و عصری که در آن هستیم، باید قرآن را معرفی کنیم و از ابزارهای نو و روش‌های مؤثر در انتقال معانی بهره مناسب را ببریم.

هاشمی رفسنجانی قرآن را سند ممتاز و بی‌نظیر کل تاریخ بشریت خواند و گفت: بزرگترین افتخار امت اسلامی این است که قرآن مصون از تحریف بوده و این امر از طرف خداوند ضمانت شده است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام مخاطب قرآن را انسان عنوان کرد و گفت: قرآن انسان‌ساز است و زمانی که به قرآن پناه می‌بریم، از بسیاری از خطرها مصون خواهیم ماند.

هاشمی رفسنجانی با توجه به ترکیب شرکت‌کنندگان این همایش، وحدت و همکاری میان حوزه و دانشگاه را در رشد و ارتقای کشف علوم دینی موثر عنوان کرد و خواهان تداوم این‌گونه حرکت‌ها شد.

 رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام
بزرگترین افتخار امت اسلامی این است که قرآن مصون از تحریف بوده و این امر از طرف خداوند ضمانت شده است.

در ابتدای دیدار آقای مؤذن رئیس کمیته اجرایی همایش، اهداف و روند برگزاری این همایش را به اطلاع رساند.

همچنین به ده تن از فعالان برگزاری این همایش توسط رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام لوح تقدیر اهدا شد.





  • کلمات کلیدی : اخبار قرآنی

  • ::: پنج شنبه 85/12/17 ::: ساعت 12:19 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر
    «قرآن»؛ عامل سعادت دنیا و آخرت

    گروه وبلاگ: «به درستی که قرآن نور مبین است و ریسمان استوار و دستگیره‌ی محکم و بالاترین کمال و درجه و بهترین شفاء و فضیلت عظیم و سعادت بزرگ است.»

    به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، وبلاگ «مسجد آل‌عبا(ع)» برای به‌روز کردن پست‌هایش از سرویس‌دهنده‌ی بلاگفا استفاده می‌کند و در تاریخ 18 اسفند 1385 تأسیس شده در پست اخیر خود قرآن را به‌عنوان عامل سعادت دنیا و آخرت معرفی کرده‌است.

    بلاگر پست خود را با بیان سخنی از حضرت رسول اکرم(ص) آغاز کرده و می‌نویسد: «به درستی که قرآن نور مبین است و ریسمان استوار و دستگیره‌ی محکم و بالاترین کمال و درجه و بهترین شفاء؛ و فضیلت عظیم و سعادت بزرگ است.»

    وی در ادامه ی‌افزاید: «هرکه از قرآن نور بگیرد خدا او را نورانی کند و هرکه امورش را به آن محکم سازد خدا او را از هر لغزش و گناه حفظ کند و هرکه به او متمسک بشود خدا او را نجات دهد و هر که از احکامش جدا نشود خدا او را کرامت و رفعت می‌بخشد و هرکه به او شفا جوید خدا او را شفا می‌دهد.»

    همچنین «هرکه او را انتخاب و برتری دهد بر سایر چیزها٬ خدا او را هدایت می‌کند و هرکه هدایت را غیر از قرآن طلب کند خدا او را گمراه کند و هرکه قرآن را شعار و میزان خود سازد خدا او را سعادتمند گرداند و هرکه قرآن را پیشوای خود سازد و به آن اقتدا کند و آخرین پناهگاه خود سازد خدا او را به سوی بهشت پر نعمت و خوشی دلنشین پناه می‌دهد.(بحار الانوار٬ ج 92 ٬ ص 84)»


    وبلاگ «مسجد آل‌عبا(ع)» را اینجا ببینید!

    منبع: www.ikna.ir

     






    ::: پنج شنبه 85/12/17 ::: ساعت 12:14 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر
    مهجوریت قرآن از نگاه بلاگر«قرآن پژوهی»

    گروه وبلاگ:«آیا اگر ما این صحیفه الهی را مثلا جلدی پاکیزه و قیمتی نمودیم و در وقت قرائت یا استخاره بوسیدیم و به دیده نهادیم، آن را مهجور نکرده‌ایم»

    به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، بلاگر وبلاگ«قرآن پژوهی» در پست خود به موضوع مهجوریت قرآن پرداخته‌است.

    مهجوریت قرآن از نگاه بلاگر«قرآن پژوهی»

    این بلاگر در وبلاگ خود به سخنان امام خمینی(ره) استناد کرده‌است. وی با تقسیم مهجوریت به چهار قسمت می‌نویسد:«مهجوریت قرآن از حیث قرائت نشدن( البته به‌جز در قبرستان‌ها و مجالس ختم) دوم مهجوریت قرآن از حیث ناتوانی در خواندن سوم مهجوریت قرآن از حیث ناتوانی در فهم، ترجمه و تفسیر وچهارم مهجوریت قرآن از حیث عدم تدبر در آیات آن که فرموده «فلا یتدبرون القرآن ام علی قلوب اقفالها» می توان تقسیم کرد.»

    وی همچنین در تعریف مهجوریت می‌نویسد:«کلمه مهجور از ریشه هجر یهجر با مصدر هجر یا هجران در مفردات راغب اینچنین معنا شده است ( مفارقه الانسان غیره اما بالبدن او باللسان او بالقلب) یعنی دوری کردن بدنی یا زبانی یا قلبی از چیزی»

    وی درادامه به ذکر سخنی از امام می‌پردازد: «آیا اگر ما این صحیفه الهیه را مثلا جلدی پاکیزه و قیمتی نمودیم و در وقت قرائت یا استخاره بوسیدیم و به دیده نهادیم، آن را مهجور نکرده‌ایم؟ آیا اگر غالب عمر خود را صرف در تجوید و جهات لغویه و بیانیه و بدیعیه آن کردیم این کتاب شریف را از مهجوریت بیرون آورده‌ایم؟ آیا اگر قرائات مختلفه و امثال آن را فرا گرفتیم از ننگ مهجوریت قرآن خلاصی پیدا کرده‌ایم؟ آیا اگر وجود اعجاز قرآن و فنون محسنات آن را تعلیم کردیم از شکایت رسول خدا مستخلص شده‌ایم؟ هیهات که هیچ یک از این امور مورد نظر قرآن و منزل عظیم‌الشأن آن نیست»

    این وبلاگ در سیستم بلاگفا به‌روزمی‌شود و ماند دیگر بلاگرهای قرآنی که این روزها از قالب امام علی سیستم بلاگفا استفاده می‌کنند این قالب را برای وبلاگ خود برگزیده‌است.


    ادامه پست را اینجا بخوانید!

    منبع: www.ikna.ir

     






    ::: پنج شنبه 85/12/17 ::: ساعت 12:12 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر
    گزیده‌هایی از تفسیر سوره‌ی عنکبوت در وبلاگ «مفسر»

    گروه وبلاگ: وبلاگ «مفسر» که در پست‌های خود به تفسیر و تشریح آیات و سوره های قرآن می پردازد، در پستی به سوره عنکبوت اشاره دارد و در مورد آن مطالبی نوشته‌است.

    به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، همان‌طور که از نام وبلاگ برمی‌آید که این وبلاگ در پست‌های مختلف خود به نکاتی از آیات و سوره های قرآن اشاره دارد و تفسیر آنان را نیز می‌نویسد.

    وبلاگ «مفسر» در سرویس‌دهنده بلاگفا به‌روز می‌شود و در یکی از پست‌های خود در مورد سوره عنکبوت می‌نویسد.

    وی ابتدا آیه 48 این سوره را می‌آورد: «و تو از این پیش نه توانستی کتابی خواند ونه خطی نگاشت تا و مبادا مبطلان(منکر قرآن) در نبوتت شک و ریبی کنند. سوره عنکبوت/48»

    وی که در نوشتن این تفاسیر از «تفسیر المیزان» استفاده می‌کند می‌نویسد: «از سیاق آیات این سوره و مخصوصاً آیات اول این سوره بر می‌آید که بعضی از کسانی که در مکه و قبل از هجرت بر رسول خدا ایمان آورده‌بودند از ترس فتنه‌ای که از ناحیه مشرکان تهدیدشان می‌کرد، از ایمان خود برگشته‌بودند»

    وی می‌افزاید: «چون مشرکان دست از سر مسلمانان بر نمی‌داشتند، و مرتب آن را دعوت می‌کردند به اینکه از ایمان برگردند و ضمانت می‌دادند که اگر برگردید هر ضرری از این بابت دیدید ما جبران می‌کنیم.»

    در ادامه می نویسد: «همچنان که اگر برنگردید بلا به سرتان می‌آوریم و آنقدر شکنجه‌تان می‌کنیم تا پیش ما برگردید. مشهور در میان جمعی از محققین این است که تمام این سوره در مکه نازل شده و به این ترتیب محتوای آن هماهنگ با سوره های مکی است»

    وی در پایان می‌نویسد: «سخن از مبدا و معاد است، سخن از قیام انبیاء بزرگ که پیشین و مبارزه‌ی آنها باشد که آن و بت‌پرستان و ستمگران و پیروزی آنها و نابودی این گروه ظالم است. سخن از دعوت به سوی حق و آزمایش‌های الهی و بهانه‌جویی‌های کفار در زمینه‌های مختلف است.»


    وبلاگ «مفسر» را اینجا ببینید!

    منبع: www.ikna.ir

     






    ::: پنج شنبه 85/12/17 ::: ساعت 12:11 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر
    عدالت در قرآن در وبلاگ «تسنیم»

    گروه وبلاگ: «خدا شما را از نیکی کردن و عدالت ورزیدن با آنان که با شما در دین، نجنگیده‌اند و از سرزمینتان بیرون نرانده‌اند، باز نمی‌دارد خدا کسانی راکه به عدالت رفتار می‌کنند دوست دارد. ممتحنه/8 »

    به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، وبلاگ «تسنیم» در سرویس‌دهنده بلاگ‌اسکای با موضوعاتی چون مقالات قرآنی، حدیث، درباره قرآن، علوم قرآنی، حفظ قرآن، متن قرآن کریم، شناسنامه سوره‌ها، مسابقه قرآنی، تلاوت، تفسیر، قاریان و مطالبی دیگر به‌روز می‌شود.

    این بلاگر در پست‌های اخیر خود مطالبی در مورد عدالت در قرآن نوشته‌است.

    وی در پست اخیرش با اشاره به آیه 8 سوره ممتحنه در این باره مطالبی می‌نویسد. در ابتدا این آیه را به همراه ترجمه فراسی و انگلیسی آن می‌آورد.: «لَا یَنْهَاکُمُ اللَّهُ عَنِ الَّذِینَ لَمْ یُقَاتِلُوکُمْ فِی الدِّینِ وَلَمْ یُخْرِجُوکُم مِّن دِیَارِکُمْ أَن تَبَرُّوهُمْ وَتُقْسِطُوا إِلَیْهِمْ إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُقْسِطِینَ. خدا شما را از نیکی کردن و عدالت ورزیدن با آنان که با شما در دین ، نجنگیده‌اند و از سرزمینتان بیرون نرانده‌اند ، باز نمی‌دارد خدا کسانی راکه به عدالت رفتار می کنند دوست دارد. الممتحنه/8 »

    سپس می‌نویسد: «کلمه اقساط که مصدر فعل تقسطوا است ، به معنای معامله به عدل است . و جمله ان تبروهم بدل است از کلمه الذین .... و جمله ان الله یحب المقسطین تعلیل است برای جمله لا ینهیکم .... و معنای آیه این است که : خدا با این فرمانش که فرمود: دشمن مرا و دشمن خود را دوست نگیرید نخواسته است شما را از احسان و معامله به عدل با آنهایی که با شما در دین قتال نکردند، و از دیارتان اخراج نکردند، نهی کرده باشد،»

    در ادامه می آورد: « برای اینکه احسان به چنین کفاری خود عدالتی است از شما، و خداوند عدالت‌کاران را دوست می دارد. بعضی از مفسران گفته‌اند: این آیه شریفه با آیه فاقتلوا المشرکین حیث وجدتموهم نسخ شده . لیکن این نظریه درست نیست، برای اینکه آیه مورد بحث با اینکه مطلق است، شامل غیر اهل ذمه و اهل معاهده نمی‌شود، و کفاری که با اسلام سر جنگ دارند مشمول این آیه نیستند، تا آیه سوره توبه ناسخ آن باشد.»

    وی می افزاید: «چون آیه مذکور تنها به کفار حربی و مشرکین نظر دارد، با این حال چطور می‌تواند ناسخ آیه مورد بحث باشد، با اینکه هیچ مزاحمتی بین آن دو نیست. انما ینهیکم الله عن الذین قاتلوکم فی الدین و اخرجوکم من دیارکم و ظاهروا علی اخراجکم ان تولوهم ... منظور از الذین قاتلوکم ... مشرکین مکه‌اند.»
    ادامه این مطالب را اینجا ببینید!

    منبع: www.ikna.ir

     






    ::: پنج شنبه 85/12/17 ::: ساعت 12:9 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر
    داستان یقین حضرت ابراهیم(ع) در قرآن

    گروه وبلاگ: «چنان که در روایتى درباره آیه (ولـکن لّیطمئن قلبى) از امام رضا(ع) سؤال شد. آن حضرت در جواب فرمود:«حضرت ابراهیم یقین داشت، ولکن مى‌خواست به این وسیله یقینش بیشتر شود»

    به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، وبلاگ «عصمت» که در سرویس‌دهنده پرشین‌بلاگ به‌روز می‌شود در پست اخیر خود در مورد معصومیت حضرت ابراهیم(ع) و مطالبی که درباره‌ی آن حضرت در قرآن آمده به مواردی اشاره می‌کند.

    این بلاگر در ابتدای مطالب خود به طرح یک سؤال می‌پردازد و می‌نویسد: «ابراهیم(ع) از خداوند درخواست کرد براى اطمینان قلبش چگونگى زنده کردن مردگان را ارائه دهد، مگر پیامبران اطمینان قلبى به زنده شدن مردگان ندارند؟»

    وی در ادامه با اشاره به آیات قرآن در مورد مراتب یقین می‌نویسد: «از آیات شریف سوره تکاثر و غیر آن استفاده مى شود که یقین داراى مراتبى است:1.«علم الیقین»: این است که انسان از دلایل مختلف به چیزى ایمان آورد؛ مانند کسى که با مشاهده دود ایمان به وجود آتش پیدا کند.»

    در ادامه مراتب دیگر آن را می نویسد: «2.«عین الیقین»: جایى است که انسان به مرحله مشاهده مى رسد و با چشم خود (مثلا آتش را) مشاهده مى کند. 3.«حق الیقین»: آن همانند کسى است که وارد آتش شود و سوزش آن را لمس کند و این بالاترین مرحله یقین است.»

    وی در مورد استدلال های علمی و منطقی نیز می‌نویسد: «استدلال‌هاى علمى و منطقى یقین‌آور است، امّا مرحله پایینى از یقین است، به همین جهت انسان تا به مرحله «عین الیقین» و «حق الیقین» نرسد دلش آرام نمى‌گیرد.»

    سپس می‌نویسد: «حضرت ابراهیم(ع) از طریق عقل و منطق به زنده شدن مردگان ایمان داشت، ولى مى خواست از طریق حس و شهود آن را دریابد و به یقینش افزوده شود و به مرحله «عین الیقین» و «حق الیقین» برسد تا قلبش آرام گیرد.»

    وی در این باره به حدیثی از امام رضا(ع) اشاره می‌کند و می‌نویسد: «چنان که در روایتى درباره آیه (ولـکن لّیطمئن قلبى) از امام رضا(ع) سؤال شد. آن حضرت در جواب فرمود: «حضرت ابراهیم یقین داشت، ولکن مى خواست به این وسیله یقینش بیشتر شود».البته کشف و شهود باطنى تنها براى کسانى است که مراتبى از علم و ایمان و استدلال را طى کرده‌باشند.»


    ادامه این مطالب را اینجا ببینید!

    منبع: www.ikna.ir

     






    ::: پنج شنبه 85/12/17 ::: ساعت 12:0 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر
    اتفاقات پس از مرگ به روایت قرآن و امامان

    گروه وبلاگ: «امام صادق(علیه السلام) از رسول اکرم(صلى الله علیه وآله) نقل فرموده‌است که: فشار قبر براى مؤمن، کفاره نعمت‌هایى است که ضایع کرده‌است»

    به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، وبلاگ «عدل الهی» که در سرویس‌دهنده پرشین‌بلاگ به‌روز می شود در پست اخیر خود به توضیحاتی در مورد برزخ و زندگی پس از مرگ و عذاب‌های داخل قبر مطالبی را به نقل از قرآن و امامان معصوم می‌نویسد.

    وی مطالب خود را اینگونه آغاز می کند: «از وقتى که انسان از دنیا مى‌رود تا هنگام برپا شدن قیامت، روح او در عالمى به سر مى‌برد که به آن، عالم برزخ گفته مى‌شود. از امام صادق(علیه السلام) پرسیدند: برزخ چیست؟ فرمود: قبر است از زمان مردن تا قیامت.»

    وی می افزاید: «در عالم برزخ، حوادث زیادى اتفاق مى‌افتد که در برخى از آیات قرآن از جمله آیات 99 و 100 سوره مؤمنون و در روایات فراوانى، بدان حوادث اشاره شده‌است؛ به عنوان نمونه به برخى از حوادثى که شب اوّل قبر اتفاق مى افتد، اشاره مى‌شود.»

    این بلاگر در مورد پرسش در قبر به روایتی از امام سجاد(ع) اشاره می کند: «از مضمون روایت امام سجاد(علیه السلام) استفاده مى‌شود که وقتى انسان را در قبر مى گذارند، دو فرشته از فرشته‌هاى الهى به سراغ او مى آیند و از اصول عقاید، یعنى توحید، نبوت و امامت او و اینکه از چه پیشوایانى پیروى مى‌کرده‌است»

    در ادامه می نویسد: «از چگونگى صرف عمر در طرق مختلف و طریق کسب اموال و مصرف آنها مى‌پرسند ، و چنانچه از مؤمنان راستین باشد، به‌خوبى از عهده جواب بر مى‌آید و مشمول رحمت و عنایات حق مى‌شود و اگر از مؤمنان نباشد، در پاسخ سؤالات، عاجز مى ماند و مشمول عذاب دردناک برزخى مى شود»

    از موارد دیگری که این بلاگر در مورد آن می نویسد فشار قبر است. وی روایتی از امام صادق(ع) نیز در این مورد ذکر می‌کند: «آن گونه که از برخى احادیث استفاده مى شود، فشار قبر براى همه هست؛ البته در برخى، کیفر اعمال محسوب مى شود و براى بعضى، ملایم تر و به منزله کفاره گناهان و جبران کوتاهى‌هست. امام صادق(علیه السلام) از رسول اکرم(صلى الله علیه وآله) نقل فرموده است که: فشار قبر براى مؤمن، کفاره نعمت‌هایى است که ضایع کرده‌است»


    ادامه این مطالب را اینجا ببینید!

    منبع: www.ikna.ir

     






    ::: چهارشنبه 85/12/16 ::: ساعت 11:59 عصر :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر
    آسمان چهل روز گریست

    گروه وبلاگ:«ملائکه نیز چهل روز بر آن حضرت گریستند و زنان بنى‏هاشم خضاب نکردند و روغن بر سر نکشیدند و چشمها را سرمه نزدند، تا آنگاه که سر عبیدا... بن زیاد را براى ما آوردند، و ما همواره با چشم گریان هستیم و مصیبت ‏حضرت امام حسین‏علیه‏السلام را فراموش نمى‏کنیم‏.»

    به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، در آخرین پست وبلاگ « أنـا قتیــل العـَبـَرة » مطالبی در مورد اربعین با این مضمون آورده: «ابوذر غفارى از حضرت رسول اکرم‏صلى الله علیه وآله و سلم جمله‌ای روایت مى‏کند که آن جناب می‌فرماید: «زمین در مرگ مؤمن تا چهل صباح گریان است.»

    و همچنین در ادامه جمله‌ای از حضرت امام صادق‏(ع) به نقل از زرارة‏ بن اعین شیبانی‌(ره) که از اکابر فقهاى شیعه و محدثان با عظمت امامیه است، نوشته که آن حضرت فرمود: «آسمان براى امام حسین‏ علیه‏السلام چهل روز گریه کرد و علامت این گریه آن بود که در این مدت هنگام صبح آسمان خون‏آلود مى‏شد، و زمین نیز چهل روز گریه کرد و آفتاب هم چهل روز که علامت آن طوفان‌هاى سیاه و کسوف و سرخى در زمین و آسمان بود.»

    سپس بلاگر می‌افزاید: «شیعیان تا اربعین آن حضرت از شادى و خوشنودى و سرور خوددارى مى‏کنند. حتى در غیر مسلمانان نیز این عادت در مورد درگذشتگان‌شان مراعات مى‏شود بخصوص که از بزرگان آن قوم باشد. حال چه رسد به شخصیتى چون حسین ‏(ع) که آثار عملى و نتایج بزرگی در راه رفاه و آسایش دینى و دنیوى انسان‌ها داشته و در اصلاح جامعه از جان‌گذشتگى نشان‌داده و نهضتى بر علیه ظلم و ستم برپا کرده‌باشد که در اثر آن اسلام و قرآن را زنده نگاه داشته‌است.»


    ادامه مطلب وبلاگ را در اینجا بخوانید!

    منبع: www.ikna.ir

     






    ::: چهارشنبه 85/12/16 ::: ساعت 11:51 عصر :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر
    نویدهاى امام محمدباقر(ع) در ظهور حضرت مهدى(عج)

    گروه وبلاگ: «امام باقر(ع) فرمود: اباحمزه! از رخدادهایى که خداوند آن را قطعى ساخته است قیام قائم ماست. هر کس در آنچه مى‏گویم ‏تردید کند با حال کفر به خدا، او را ملاقات خواهدکرد.»

    به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، وبلاگ «اهل بیت علیهم‌السلام» در سرویس‌دهنده میهن‌بلاگ با موضوعاتی چون کعبه و حج، امام مهدی(عج)، پیامبر اعظم(ص)، حدیث، معرفی کتاب، توبه، کلام بزرگان، امام حسین(ع)، شعر انتظار و چند مورد دیگر به روز می‌شود.

    این بلاگر در پستی با اشاره به سخنان امام محمد باقر(ع) در مورد علائم ظهور امام زمان(عج) می نویسد: «ابوحمزه ثمالى آورده‌است که: در یکى از روزها در محضر درس امام محمدباقر علیه السلام بودم، هنگامى که حاضران ‏رفتند.»

    وی می افزاید: «امام باقر علیه السلام فرمود: اباحمزه! از رخدادهایى که خداوند آن را قطعى ساخته قیام قائم ماست. هر کس در آنچه مى‏گویم ‏تردید کند با حال کفر به خدا، او را ملاقات خواهدکرد.»

    در ادامه می‌آورد: «آن‌گاه افزود: پدر و مادرم فداى وجود گرانمایه او باد که همنام و هم‏کنیه من است و هفتمین امام پس از من. پدرم فداى کسى باد که زمین را لبریز از عدل و داد مى‏کند همان گونه که به هنگامه ظهورش از ستم و بیداد لبریز است.»

    سپس می‌نویسد: «یا اباحمزه! هر کس سعادت دیدار او را داشت و همان گونه که به پیامبر صلی الله علیه و آله و على علیه‌السلام سلام و درود مى‏گوید بر آن حضرت درود گفت و فرمانبردار او گردید، بهشت‏ بر او واجب مى‌شود و هر کس به آن وجود گرانمایه سلام نگفت، خداوند بهشت را بر او حرام ساخته و او را در آتش سوزان جاى خواهدداد و چه بدجایى است جایگاه ستمکاران!»


    ادامه نویدهاى امام محمدباقر(ع) در ظهور حضرت مهدى(عج) را اینجا ببینید!

    منبع: www.ikna.ir

     

     






    ::: چهارشنبه 85/12/16 ::: ساعت 11:49 عصر :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر
    <   <<   6   7   8   9   10   >>   >